Alla inlägg under augusti 2010

Av Hanna Boman - 21 augusti 2010 23:18

...jag är verkligen jättetrött.  

Tar tydligen på krafterna att vara på 90-årskalas...hihi!! Njaej, är nog kusinbarnen som gör att man blir trött.

Ska snart krypa ner i min sköna säng och det kommer bli riktigt skönt!!   

Uppdatering om dagens firande kommer imorgon...


/Kram & Godnatt   

Av Hanna Boman - 21 augusti 2010 08:23

Skönt med lördag!  

Jag sitter nu här och lyssnar på "Ring så spelar vi" som alla lördagar... Kan nog säga att det är ganska mysigt att starta helgen med det.

Är hungrig och ska äta lite frukost snart. Därefter blir det att göra sig i ordning för att sen ta sig till Mormor för att fira hennes 90-årsdag. Då får man träffa alla kusiner med respektive och kusinbarn samtidigt. Inte alltid man gör det annars, så det kommer bli så skoj.

Återkommer senare och "sammanfattar" hur det varit hos Mormor...


Ha en fortsatt fin lördag!

/Kram

Av Hanna Boman - 20 augusti 2010 17:39

Ja, jag är nu riktigt trött. Idag har jag jobbat som vanligt 8-12(jobbar så på fredagar)...inte helt fel!   

Sen efter det, så tog jag mig till Ortopedtekniska för att hämta ett par skor som varit på lagning. När jag sen kom in till stan igen med bussen, då stod Karin där och väntade...så vi tog oss in på 'Café Tre G' och lunchade. Vi hade väldigt svårt för att bestämma oss...men tillslut valde jag: 'Bakad potatis med tonfiskröra'. Mycket gott!!    

Sen tog vi efterrätt också...glass, där jag valde två smaker; pistage & caffe latte. Mums!! Jag älskar caffe latte-glass, fast om jag då ska jämföra Glassiären's caffe latte-glass med Café Tre G's...så var den mycket godare på Glassiären

Tack för en trevlig stund idag, Karin!!   

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 18 augusti 2010 21:07

Ikväll har jag varit på Glassiären för första gången i år...och det var alla tiders med en glass sådär på kvällskvisten. Jag tog två smaker i strut(caffe latte&blåbär). Riktigt gott, jag gillar 'caffe latte'-glass!!

Det var tonårsledarna som samlades, för att planera höstens program. Och det gick smärtfritt bra...vi var klara redan efter cirka en timme.

Oups, jag jar ju fortfarande inte lagt in några bilder från Sailet...men jag ska se om det funkar.

Så ha tålamod!!

/Kram

Av Hanna Boman - 15 augusti 2010 21:29

Jaha, då var detta årets Sail slut. Ganska skönt ändå. måste jag nog säga.

Idag på förmiddagen kl 11 var det Ekumenisk gudstjänst vid Sailkyrkan.

Därefter var det då kyrkkaffe och det var 'Café Gylles' som höll i det(även under hela Sailet så ansvarade dem för allt i fikaväg...och då kallades det för 'Café Sailkyrkan'.

Nu är det då ett helt år till nästa Sail.

/Tjingeling


Av Hanna Boman - 14 augusti 2010 18:36

Ännu en dag på Sailet då.

Tog cykeln och cyklade ner till Sailkyrkan för att se Dramat 'Muren'. Handlar om hur Gud vänder ryggen till och hur han älskar oss precis som vi är. Riktigt bra!!  

Sen tog vi oss till Tivolit i andra änden av Sailet. Där åkte jag 'Virvelvinden'...men kommer aldrig göra om det. Fy för raxingen vad läskig den var.  

Senare sen åkte vi (Linnéa&Jonna&Julia&jag) 'Pariserhjuet'. Tänk vad skönt, det behövde verkligen jag.

Efter det så började det att regna, men då var jag på väg hem...och stannade till vid en vagn där de sålde bl a 'Kyckling i kokosmjölk med ris'. Och för att slippa sitta i regnet och äta, så tog jag det med mig hem o åt här hemma.

Det var mycket smarrigt...mums!!  

Ska ner ytterligare en runda till Sailkyrkan ikväll...för att se&höra 'By mercy', en gospelkör från Pingstkyrkan.

Det blir nog säkert stämningsfullt och bra!

Bilder kommer senare från en något taskig mobilkamera, blir troligen ett eget inlägg på det.

Ha en fortsatt bra lördagkväll!!

/Kram 


Av Hanna Boman - 14 augusti 2010 10:01

Igår var jag på Sailet. Gick över till Stumholmen där det var Barnsail. Trevligt för barnen.  

Sen på kvällskvisten var jag vid Sailkykan och gjorde en musical: "Båt på torra land" ihop med barnkören och våran kör "Surpraise" från Mariedalskyrkan.

Mycket roligt och uppskattat.

Skönt att det inte regnade!!   

Senare sen på kvällen var det en gospelkör "Carlshamns gospel Choir" och även det var superbra!

Idag ska jag ta mig ner en sväng igen, för då kommer Mariedalskyrkans dramagrupp spela upp ett drama: "Muren".

Ha en forsatt bra lördag!

/Tjingeling


Av Hanna Boman - 12 augusti 2010 23:28

Hej!


Nu tänker jag börja blogga igen.

Hoppas ni vill följa med mig. Orkar inte skriva så mycket just nu.

Ska gå o lägga mig om en stund.

Ha det bra!

/Kram 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards