Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Hanna Boman - 9 januari 2011 19:33

Efter att allt var klart i kyrkan, så åkte Rebecca & jag med bussen hem hit och vi satte igång att laga mat. "Kycklingwook á la Hannis & Beccis" stod på menyn idag.

Rebecca stekte kyckling, paprika, schalottenlök.

Ja, vad gjorde jag då? Jo, jag fick stå och skära allting. Så vi samarbetade väldigt bra...tror jag allt. Sen hade vi i någon grön currysås i allt det wookade.

Min uppgift var även att koka nudlarna till, vilket blev väldigt gott...mmm!


Oups, vi hade ju kunnat ta en bild på hur maten blev...men det glömde vi.


Sen efter vi hade ätit, så började vi "leka" lite med datorn. Då lärde Rebecca mig att lägga över bilder från kameran till datorn och sen så jag kan lägga in bilder på bloggen med. Skoj, som tusan!

Hon visade mig även hur man lägger in youtube-klipp i bloggen. Så tänk vad roligt det kommer bli att blogga nu...visst, det har varit roligt innan också...men man kan ju göra mer med sitt bloggande.


TACK snälla Beccis för att du följde med hem & hjälpte mig med detta nu!!   





/Tjingeling

Av Hanna Boman - 9 januari 2011 19:22

Idag har det varit MISIONSGUDSTJÄNST i kyrkan som tvillingarna Miriam & Michael Nordenberg höll i, efter att ha varit i Afrika på en resa i fyra månader. Vilket var mycket intressant att lyssna till. Och tyvärr blev det inte att jag tog några bilder direkt under gudstjänsten, fanns inte så mycket att ta på liksom...så några blider blir det tyvärr inte här. Men jag tror att ni överlever va?


Efter gudstjänsten sen var det "riktigt" kyrkkaffe, alltså inget mingelfika som vi annars brukar ha.


Och där fanns ju då Michael & Miriam kvar för att svara på lite frågor blandannat.


En bra söndag i kyrkan helt enkelt!

Av Hanna Boman - 9 januari 2011 16:45

Pepparkakskladdkakebak i ugnen  



Glöggmys


Mitt lockiga hår     


  

Mmm, fruktsallad...gott!  

Glögg är gott!


  

Fint blått ljus

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards