Alla inlägg under maj 2011

Av Hanna Boman - 23 maj 2011 21:47

Ikväll har vi haft musikalövning i kyrkan, inför årets SOMMARFEST som går av stapeln den 5 juni. Nu den här gången fick vi våra roller och då ska jag vara BERÄTTAREN, vilket gjorde Anders (på skämt, hoppas jag) lite sur.

Han sa: "Du får ju alltid vara berättare, det har aldrig jag fått vara."

Men det funkade superbra och var roligt.

Nästa vecka har vi övning igen på onsdagkväll och då ska man väl ha kollat igenom sina "repliker" lite mer.

Jag har inte så värst mycket på min repetuar, men får ju kolla kolla igenom det ändå liksom...hehe!


Av Hanna Boman - 22 maj 2011 21:14

Usch, jag är supertrött nu. Ska alldeles strax tänka på refrängen och sova, men först ska jag diska litegrann.

Varför går helgerna så himla fort?

Sen därefter blir det att gå och lägga sig för Hanna, vilket kommer bli så skönt!


/Kram & Godnatt

Av Hanna Boman - 21 maj 2011 21:04

Självklart hade jag min kamera med mig igårkväll och tog lite bilder...


  




 Båtturen

 


 


 

 


 


 

 


 


 

 

Av Hanna Boman - 20 maj 2011 23:53

Ojojoj, vilken underbart rolig kväll det har varit. En fantastisk kväll som började med en båttur en bit bort från HANDELSHAMNEN som varade i cirka två timmar och sen gick vi i land nere vid FISKTORGET. Under båtturen hade vi lite roliga tipsfrågor om Jan.

Därifrån promenerade vi bort till STRANDGÅRDEN, under promenaden var det väl tre tipsfrågor till innan vi kom bort till festplatsen...

Och där serverades det FISKBUFFÉ med en massa olika sorters fisk, som kallrökt lax & varmrökt lax & makrill & rökta räkor & ägghalva med räkor. Sen var det ju lite goda såser med, som gravlaxsås & vitlökssås...usch det var ju tre såser, men minns inte den tredje vad det var för någon.

Under kvällen var det lite allsång och en massa underhållning, där man bara satt och skrattade typ ihjäl sig...hehe!!

Senare sen under kvällen serverades det en riktigt god JORDGUDDSTÅRTA med kaffe/the.


Jag var väl hemma sen strax efter kl 23:30 efter en fantastikt trevlig kväll ihop med sina roliga arbetskollegor.


TACK för en riktigt rolig kväll allihop!  


Av Hanna Boman - 19 maj 2011 21:17

Ännu en torsdag där jag har varit nere hos VIKTVÄKTARNA, och på invägningen idag, stod det på vågen -0,6 kg och det får man väl vara nöjd eftersom jag var i Stockholm i helgen som var med. Även denna gången trodde ju jag att vågen skulle visa +/- 0. Men visst, jag är nöjd.

Kanske ska försöka och se till att kolla lite mer på vad jag stoppar in mig den kommmande veckan, hihi!



   

Av Hanna Boman - 18 maj 2011 23:45

Nu kommer lite bilder till från Stockholm, och denna gången då...inköpen jag gjorde!


        

Carin Hjulström ~ "Finns inte på kartan"




  

Cecilia Samartin ~ "Señor Peregio"




David Nicholls ~ "Mitt livs roll"


 


Amanda Hesser ~ "middag med mr latte"


Här är de fyra böckerna jag köpte inne i "POCKET SHOP" för endast 296 kr. Ni som brukar följa min blogg, får jättegärna tala om för mig vad ni tycker om böckerna...ja, självklart om ni har läst någon av dem förstås.

 

 

 

 



  

 



Och här är då bilder på de två kylskåpsmagneterna jag köpte med...överst är på Kungafamiljen & nederst på Kronprinsessan Victoria & Daniel, när de gifte sig förra året (tyvärr inte jättebra bilder, för blixten kom rakt på bilderna).



Av Hanna Boman - 18 maj 2011 22:35

Jaha, idag har jag varit och badat igen...vilket var väl lite sisådär.

Har inte varit där nu på två onsdagar, och det finns en anledning till det som jag gärna vill hålla för mig själv.

Kände väl mig inte supermotiverad till att komma dit idag heller, men visste inte riktigt hur jag skulle kunna skriva för förklaring i ännu ett mail till sjukgymansten att jag inte kunde komma, så därför "pinade" jag väl mig dit...fast kändes väl ändå ganska bra, tycker jag nog.

Jag gjorde mina övningar enligt programmet, fast fuskade väl lite.

Hrm, skärpning Hanna till nästa vecka! 
















 

  


Av Hanna Boman - 17 maj 2011 21:40

På söndagen var det typ en heldag i Stockholm, vi gick och strosade bland annat inne på NK och sen inne på GALLERIAN. Jag köpte fyra stycken böcker, som jag ännu inte har tagit någon bild på...

Men för er som känner mig, så är jag ju INGEN bokmal direkt...men kan kanske bli, för dessa böckerna blev jag varmt tipsad av ifrån en supertrevlig expedit i affären.

Så nu kommer det en lista på vad det var för böcker:

  • Señor Peregrino av CECILIA SAMARTIN
  • Finns inte på kartan av CARIN HJULSTRÖM
  • Mitt livs roll av DAVID NICHOLLS
  • Middag med mr latte av AMANDA HESSER

Sen köpte jag två stycken kylskåpsmagmeter, som jag inte heller har tagit någon bild på än, men det får komma étt speciellt bildinlägg på det en annan gång.


Charlotte & jag var på ett litet café inne på NK och fikade, då jag tog en VEGETARISK SMÖRGÅS som var himmelskt god...mums!


  


Ja, såhär såg den goda VEGITARISKA MACKAN ut

 

Senare på eftermiddagen tog vi oss bort till KONSERTHUSET där det var en konsert med "SJUNG NU" - kören, där min bror är med.

En mastodont megastor kör på ca 900 sångare.


  


  


Lisa Nilsson var också med på konserten och sjöng bl a sången "Himlen runt hörnet"


  

Även Steven Simmonds var med på ett hörn och sjöng en del sånger. Han har bl a skrivit låten "TRO PÅ DIG" som Lisa Nilsson sjunger...haha, jag som trodde det var Maurro Scocco som hade skrivit den

(ja, Lisa Nilsson sjöng ju då även den låten)


Efter konserten var slut, så gick vi en runda på stan igen...ja, precis som vi inte hade gått tillräcligt innan.

Men sen var det dax att styra kosan mot tunnelbanan och vidare till Sundbyberg igen, för att sova ännu en natt.

Tidigt upp på måndagsmorgonen och sen iväg till CENTRALSTATIONEN för att sen åka hem till Karlskrona igen.

Innan Pappa kom till centralen, så tog jag mig in på Mc Donald's och åt frukost, vilket var gott (en frukostmacka, en youghurt, o'boy). Faktiskt första gången jag åt frukost på Mc Donald's, mycket godare än en hamburgemeny typ.

Sen kl 10:06 gick tåget hem och vi var hemma kl 15:09 vilket kändes skönt trots allt!

Väldigt mycket gående för mig bara, fast inget som jag mår dåligt av precis...men blir ju fort trött av att gå långt!


TACK för en rolig helg uppe i huvudstaden!


  



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards