Alla inlägg under juni 2011

Av Hanna Boman - 7 juni 2011 21:14

Idag har jag varit hos frissan och fixat till mig i håret innan alla STUDENTUPPVAKTNINGAR som stundar nu den här veckan, med start imorgon.



    

Såhär såg jag ut innan i håret



   

Framifrån


 

Från sidan



 

Såhär ser det då ut bakifrån






 






  








  





Av Hanna Boman - 7 juni 2011 21:06

Jag gillar verkligen mackorna på Subway. De är riktigt goda, idag efter jag hade gått av bussen, så blev set en Subway-macka och då valde jag en SKINKA & KALKON.

Gott!


 

Av Hanna Boman - 6 juni 2011 19:16

Även idag har varit en helt underbart fantastisk dag.

Julia kom hit till mig vid 10-tiden och då gjorde vi klart i tvättstugan (jag har alltså tvättat idag).

Sen efter det, så tog vi oss ut med cyklarna och cyklade först bort till ICA Cityhallen och handlade lite frukt. Därefter fortsatte vi cykla vidate ner mot FISKTORGET.

Snälla Julia hade fixat med sig lite fika som bullar & saft & punchrullar. Så då satt vi där nere och fikade i sköna sommarvärmen.

Jag trodde att kiosken var öppen nere vid FISKTORGET så vi kunde köpa en varsin glass också, men "icke sa Nicke."

Så då cyklade vi sedan vidare mot SVEAS SERVICE och köpte glass där istället. Sen valde vi att cykla hem hit och sätta oss på balkongen och smaska på glass.

Mums!


 

Här sitter jag och mumsar i mig!


Av Hanna Boman - 6 juni 2011 18:46



 

Du gamla, du fria

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.




  




Av Hanna Boman - 6 juni 2011 10:09

Idag har jag för första gången i år hängt ut tvätten på balkongen, tänk så gott all tvätt kommer lukta sen.


 



Av Hanna Boman - 5 juni 2011 21:37

 

  


 

  


Av Hanna Boman - 5 juni 2011 20:28

Efter SOMMARFESTEN följde Julia med mig hem och när vi kom in igenom porten här hemma, så gick vi in i garaget. Där stod Pappa för att justera styret på min nya cykel. Sen därefter cyklade jag & Julia ut på en liten testrunda...hihi!

Julia fick ju då cykla på min gamla cykel, och det gick väl lite sisådär kan man nog säga. Cyklade ju inte så långt heller, utan bara bort till SVEAS SERVICEBUTIK och hem igen.

Men var vi klara där, eller? Nej då, vi cyklade även lite inne i garaget också.

Sen tog vi oss upp hit och bara slappade tills Tina kom och hämtade henne vid cirka 19-tiden.


Visst hade vi roligt Julia?  

Av Hanna Boman - 5 juni 2011 20:06

Årets SOMMARFEST har gått av stapeln idag med.

Utanför kyrkan serverades det grillat kött & potatissallad & vanlig grönsallad.

Nej, inte heller här någon bild på maten...dåligt, eller hur?

Vi hade PAJKASTNING/CHOKLADPUDDINGSKASTNING på våra eminenta SCOUTLEDARE.



                                  


Tyvärr så blev det att jag bara hann ta bilder på Jan, med en massa grädde & sylt & chokladpudding... Visst blev han fin? 

 

Sen hade vi ju en TÅRTBUFFÉ också, med en massa goda tårtor...


  


Här är då min fina TÅRTA/KLADDKAKA dekorerad med physallis

 

 

TÅRTBUFFÉ

 





     


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards