Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Hanna Boman - 8 juli 2011 23:52

Jomen visst, anledningen till att jag tog mig en cykeltur till Pappa & Charlotte ikväll var ju då för att Pappa har fyllt år idag...hehe!


Det serverade en mycket god SMÖRGÅSTÅRTA, plus att det även serverades olika sorters varmkorv med bröd. Mums!

Blev tyvärr inte att jag tog en bild på smörgåstårtan, jag som brukar fota på det mesta...eller hur?


      

Såhär såg paket & kort ut som han fick utav mig. En deckare av Arne Dahl

 

Ja, han fick ett sällskapsspel: "Med andra ord" som vi spelade en omgång av, vilket var lite halvsvårt i början. Men för mig kändes det som det var typ svårt hela tiden, hehe!


     

Spelplanen till spelet såg ut såhär


Och sist men inte minst, så serverades det ju sjävklart kaffe & JORDGUBBSTÅRTA som såg ut såhär och var supergod:


 



Av Hanna Boman - 8 juli 2011 23:44

Nu ikväll tog jag mig ut min cykel igen på en liten cykeltur, inte så värst lång...utan bara hem till Pappa & Charlotte. Men denna gången var det för tusan bökigt igen att ta sig upp på den där "nedrans" cykeln och kommer iväg på ett enkelt sätt. Bläää!

Men när jag skulle trampa hemåt igen, så var det smidigt igen och cykla. Alltså, jag förstår inte riktigt det där. Något fel måste det ju vara, eller?

Nej Hanna, sluta gnäll på det nu...ska ju försöka komma igång och cykla ordenligt när semestern börjar om en vecka. Då hoppas jag ju att det ska bli av att få till det med cyklingen på allvar!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 8 juli 2011 23:39

Imorse var jag hos TANDHYGIENISTEN och tog bort en hel del tandsten...huvaligen!

Sen kollar hon på röntgenbilderna som TANDLÄKAREN tog då för tre veckor sedan, och talar då om att det finns kariesangrepp på en tand (och det delas tydligen upp i "prio 1", "prio 2", "prio 3"). Så denna tanden hade då "prio 2"...

Shit, varför talade inte tandläkeren om detta för tre veckor sedan när hon såg bilderna?

Ja, det kan man ju undra och det är just vad jag gör nu.

Detta "kalset" gick på hela 500 kr (nej, det var verkligen INTE mycket pengar...för jag hade tänkt mig att det skulle gå på 1000-lappen för cirka en timmes behandling).

Så jag är nöjd med detta priset idag. För hos TANDLÄKAREN fick jag betala samma summa för cirka tio minuters behanling.

Ja, nu fick jag ju RECEPT på en flaska FLOUR som jag ska sila mellan tänderna i en minut...en gång om dagen. Detta ska förhindra att kariesangreppet blir större. Med andra ord så ska det kunna läka bort...om jag nu då även använder tandpetare / tandtråd också.

Så nu blir det verkligen att skärpa till sig med detta Hanna! För någon lagning vill jag ju verkligen INTE göra.


 


Flourskölj DENTAN 0,2%

med MINTSMAK



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards