Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna Boman - 11 oktober 2011 21:25

Usch & fy, vilken start på dagen! Jag hällde upp vatten och havregryn i kastrullen, sen satte jag plattan på 6:an. Gick på toa. När jag kommer tillbaka ut i köket, då ser jag att jag har satt på fel platta och hela min lunchlåda för dagen blir ju då helt fördärvad. Så där fick jag ta och typ skrapa bort all mat från den varma plattan med en stekspade.

Min tankar var väldigt många dessa få minutrar, till och med att jag tänkte: "Nej, men brandlarmet går nog inte igång!"

Och vad gjorde det? Jo minsann, det gick ju igång och tjöt i det oändliga. Så det var ju bara att både öppna balkongdörren och ytterdörren, för att få bort tjutet. Men det slutade ju inte på bra länge...kändes som det tog tio minuter innan det blev tyst.

Fast som väl var så tystnade det ju sen i alla fall.

Vad fick jag göra, utan min hemlagade lunchlåda då? Usch ja, jag fick ju ta mig in på SVEA SERVICE för att köpa mig en micromat. Bläää, jag har ju inte ätit micromat på flera månader som lunch på jobbet. Så det var inte nånting jag längtade efter precis.


Usch, kan en morgon starta sämre...eller?

Pssst, jag fick i mig min havregrynsgröt & grov macka ändå.

Av Hanna Boman - 9 oktober 2011 21:57

Vi hade eftermiddagsgudstjänst i Mariedalskyrkan idag, så därför hann jag ju med att ta mig ner till Pingstkyrkan först på förmiddagen.

Stefan ledde alla gemensamma sångerna, som var en hel del lovsånger (jag är en sån som verkligen gillar att sjunga lovsånger).

Man får sån ro i själen tycker jag allt! 

Sen var det Nattvardsgudstjänst även hos oss idag.

Så man kan ju säga att jag har fått dubbel dos av kyrka idag, både av nattvard och lovsånger!

En fantastisk känsla! 


Av Hanna Boman - 9 oktober 2011 19:10

Idag på förmiddagen var jag nere i Pingstkyrkan på gudstjänst kl 11:00 (skönt med en timmes sovmorgon, hehe).

En mycket bra gudstjänst, med en massa lovsånger och en underbar predikan av Marianne Boo!

Gudstjänsten handlade om "En gudstjänst av vad tro är och hur tron kan växa".

Det var även Nattvardsgudstjänst, där typ nattvardstjänarna står utspridda på olika ställen i kyrksalen. Ganska bra, får ju jag lov och säga som inte riktigt är van vid detta.

TACK snälla Stina för att jag fick följa med dig ner idag! 

Av Hanna Boman - 7 oktober 2011 17:04

Ojdå, det var ju inte meningen att jag skulle ta mig till tandläkaren idag. Men eftersom jag typ härom veckan hade skaft av en tand i nederkäken, så kände jag för att ringa.

Så jag ringde till henne igårmorse och fick en akuttid hux-flux redan idag på morgonen.

HeHe, själva besöket tog väl inte men än en kvart.

Vad jag fick betala den här gången var hela 741 kronor. Shit, det var ju jättemycket pengar. Men vad jag tror, så var det nog ett så kallat "akuttidspris", eller nåt.

Men nu känns det okej i munnen igen, och behöver inte sitta och "leka" med tungan där typ hela tiden, hihi!



Av Hanna Boman - 6 oktober 2011 21:13

Har återigen varit nere hos ViktVäktarna. Var inte så värst många medlemmar där ikväll, men skulle kanske kunna bero på vädret och så med.

För det har varit värst ruskvädret här nere idag. Brrr!

I alla fall så pratades det om "att äta kolhydrater, eller inte äta kolhydrater".

KOLHYDRATER: pasta & potatis & ris & nudlar

Och det äter man ju alltid, ingenting jag skulle kunna vara utan i alla fall!

Det är ju det som är så bra med ViktVäktarna, man kan äta allt och ändå gå ner i vikt. Skönt!  


Jaha, och så vill ni väl veta hur det gick med min invägning med? Okej då, jag ska tala om det... -0,2 kg, alltså 63,0 kg.

Schysst jobbat Hanna, snart är du nere på 10% ju, yeeeh!  



 




Av Hanna Boman - 5 oktober 2011 22:31

Oj, vad jag har badat idag då! Jag var i alla fall där och gjorde mitt program lite sisådär. Inte så värst många i bassängen idag heller, faktiskt...vilket är riktigt skönt måste jag ju säga.

För då kan man ju simma lite med, vilket är skönt!

Jag kom i bassängen lite sent idag kanske, men var borta på Ortopedtekninska innan för att lämna in skor för lite "omplåstring", HiHi!   










 


Av Hanna Boman - 3 oktober 2011 22:00

Jag glömde ju berätta att när Stefan predikade igår, så stod han på en stege. Ja, och det kan man ju fundera på varför han gjorde det. Men själva predikan handlade ju om ÄNGLAR, så varför inte? HeHe!


*Psst, jag fick en kommentar på förra inlägget om detta...så därför ville jag lägga till detta med...hihi!*


Av Hanna Boman - 2 oktober 2011 19:27

Idag på förmiddagen hade vi en fin familjegudstjänst i kyrkan. Tina sjöng en hel del änglasånger, ihop med barnen och församlingen. Markus satt vid flygeln, Jan satt vid trummorna och Stefan spelade bas. Mycket bra!  

Just det, Anders var mötesledare med.

Stefan höll i predikan, om vadå? Jo, änglar.

Usch, jag vet inte riktigt med vad jag ska skriva. Men efter gudstjänsten var det kyrkkaffe/saft/the...inte så värst ofta som vi har det, utan då blir det för det mesta bara MINGELFIKA och då minglar man runt med sin kaffekopp typ och sen en liten vanlig "torrkaka".


Men det var en bra och fin gudstjänst idag i alla fall!  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards