Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna Boman - 9 februari 2012 22:53

Ikväll har jag varit hos Viktväktarna igen, fast klassen tidigare (16:30) än den jag brukar vara på. Åh, hjälp vad mycket folk det är i den klassen egentligen, jämfört med vad det är i kvällsklassen kl 18:30. Men det funkade ju bra i alla fall, kommer bli så att jag får ta mig dit i den tidiga klassen var tredje vecka nu.

Kvällens möte handlade mycket om vad man stoppar i sig och att man INTE äter ProPoints, utan man äter mat helt enkelt. För man kan ju inte hitta några ProPoints på ICA, utan där hittar man ju mat...eller hur?

Ja, det var vad det handlade om ikväll.

Sen var det lite om vad som är mätttande mat och inte. Hm, att t ex skinka på en grov macka är mer mättande än vad en leverpastejssmörgås är. Att torsk är mer mättande än vad lax är. Visst laxen är fet, och har nyttiga fetter.

HiHi, jag ska inte berätta vad jag har haft på min frukostsmörgås den sista tiden då...men det kanske ni kan räkna ut, eller?

Mmm, det här med invägningen då också. Aja, inte riktigt bra. Åååh, skärpning Hanna!

Kanske man ska ta och skriva checklista, eller?

Jag tror nog att det var något fel på vågen idag, när jag ställde mig på den. Eller? Hm, denna veckan visade den

+0,8 kg...alltså 61,1 kg.


Inte alls bra Hanna, skärpning! Har ingen som helst vetskap om varför detta plus denna veckan. Usch! 



 



Av Hanna Boman - 5 februari 2012 18:13

Ja, denna söndag har jag då varit i min hemförsamlig och firat gudstjänst för en gångs skull. Det var ju ganska längesedan jag var ute i Mariedalskyrkan på en söndagsgudstjänst nu.

Men anledningen till detta var ju idag att vi i Surpraise sjöng, vilket var riktigt roligt. Hm, vi har ju inte haft alltför många övningar till denna gudstjänsten, utan bara vid två övningstillfällen och sen nya sånger som vi inte har sjungit tidigare.

Väldigt roligt, och sen efteråt hade vi kyrkkaffe och församligsmöte.


En bra söndag ute i Mariedal helt enkelt!  











 

Av Hanna Boman - 4 februari 2012 23:41

Ikväll har Melodifestvalsdeltävlingarna satts igång.

Inte sådär jättebra startfält kanske, men hyfsat.


Programledare för kvällen var:

Sara Dawn Finer & Helena Bergström & Gina Dirawi


Startfältet såg ut som följer:


  1. Sean Banan - Sean förste banan   - tog sig till andra chansen-
  2. Abalone Dots - På väg
  3. The Moniker - I womt to be Chris Isaak
  4. Afro-Dite - The boy can dance
  5. Dead by April - Mystery
  6. Marie Serneholt -  Salt & Pepper
  7. Thorsten Flink - Jag reser mig igen -tog sig till andra chansen-
  8. Loreen och dead of April - Euphoria  -tog sig till Globen-

Pssst, jag lovar att fixa så man sen ser vilka som kom till Globen coh vem som kom till Andra chansen (men det blir imorgon :)





Av Hanna Boman - 4 februari 2012 18:43

Nej, men nu fattar inte jag någonting. Jag var inne och kikade på min besöksstatistik igen för januari månad. När jag uppdaterade och påpekade om hur många besökare jag hade haft då, så var det "bara" 177 stycken.

Men nu när jag var inne och kollade, så var det hela 187 besökare.

Hm, nej...jag fattar ju ingenting och antar att inte ni som läser heller förstår det här, eller?


Mycket märkligt, men självklart roligt kanske. Eftersom jag var inne och kollade på statistiken i onsdags, när det vae den 1 februari. Sen när jag bara kikade in som hastigaste nu...så var det tio stycken fler.


Ha en fortsatt bra lördagkväll! 

Av Hanna Boman - 4 februari 2012 18:21

Upp och hoppa tidigt för mig idag, såhär en lördagsmorgon.

Jag blev hämtad av Stina kl 8:40, för att åka till Kristofferkyrkan i Karlshamn där vi har övat hela dagen ihop med Bodekull Gospel & Jazz och sen Anna Weister Andersson, som har skrivit alla sångerna som vi ska sjunga ihop med Samuel Ljungblahd den 3 mars.

Yes, det gick ju riktigt bra...får jag ju lov att säga.

Först så övade vi nere i källaren med stämmor och så, sen efter vi hade ätit lunch var vi uppe i kyrksalen och övade med brasset, vilket gick verkligen superduperbra.

Hm, noterna hade ju jag med mig. Fast behövde jag använde dem då? Svaret på den frågan är ju ett klart: NEJ!

HeHe, för annars brukar jag vara en sån som ofta har noter när det ska övas. Men det är ju lika bra att vara ifrån dem redan nu under övningarna, för sen när det väl gäller då blir det ju inga noter alls.

Det kommer ju alla gånger bli en hur bra konsert som helst om en månad, vad jag längtar!



Av Hanna Boman - 3 februari 2012 23:00

Återigen en kväll som det varit körövning i kyrkan. Vi övade ju dessa fyra sångerna som ska sjungas på söndag, när vi kommer att sjunga på gudstjänsten.

Nu vet jag inte riktigt om det är något "litet" fel på mig, eller? Nej, kanske inte. Men det var verkligen jäteroligt att sjunga och öva ikväll. Självklart att det var roligt att sjunga i lördags med, fast denna gången gick det lättare och kändes väl lite mera motiverad med kanske. Jag vet inte, var bara en tanke som slog mig för en stund sedan. Hmm!


/Kram & Godnatt








 

Av Hanna Boman - 2 februari 2012 21:53

Jodå, visst har jag varit hos Viktväktarna även denna kväll. Sammanlagt var det fem stycken som var på plats. Lite färre än förra veckan, hehe!

Det pratades denna gången om vad man stoppar i sig i ProPoints-budgeten. Sen om man t ex börjar att gå med i Vikväktarna, så kan det vara en massa kalas som man blir bjuden på hit och dit. Och då tänker man kanske oftast: "Men detta kommer väl jag aldrig klara, hur ska det gå?"


Kvällens invägning var väl helt okej, eftersom vågen denna gång stannade på -0,7 kg.

Superbra jobbat denna veckan Hanna!



 





Av Hanna Boman - 1 februari 2012 17:14

Jomen visst har BESÖKSSTATISIKEN varit enorm i januari månad. Tänk att det har varit hela 177 besökare på bloggen och det är ju jag verkligen jätteglad över.

En del kanske inte tycker att det är så värst många, men för mig är det minsann ett högt resultat.

Tack vare detta, kan ju vara att jag nu har lagt över det på Facebook och då får jag nog säkert många andra läsare som jag inte ens har haft tidigare.


Det här gör ju att jag fortfarande känner mig peppad att fortsätta.


TACK för att just DU läser min blogg! 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards