Alla inlägg under juli 2012

Av Hanna Boman - 12 juli 2012 21:50

I tisdags blev jag inringd till blodcentralen för att de har ont om blod just för tillfället. Faktiskt första gången som jag verkligen har blivit inringd, samtidigt som det nu ändå var dax för mig att lämna blod.

Inte så många blodgivare som var där idag heller för den delen, de var inte nersrungna där i alla fall...hehe!

Mitt Hb-värde den här gången var 136. Så även denna gången får jag lov att vara nöjd och det är jag också!


Sen fick jag även en mugg till i min samling och denna gången blev det en vit. Har sedan tidigare blå/mintgrön/beige. Så nu äntligen har jag alla fyra färgerna.


 



 






Av Hanna Boman - 10 juli 2012 20:56

Jag var inne i Enklas REA-butik igår igen och köpte tre stycken fina glas.


 

Av Hanna Boman - 10 juli 2012 20:12

Imorse var jag hos tandhygienisten och gjorde den där årliga kontrollen med röntgen och en massa tandstensborttagning.

Sen hade jag väl fyra tänder som var på gång att bli karies i. Men det ska jag minsann försöka råda bot på genom att använda tandtråd och sedan skölja munnen med flourskölj (fick recept på det). Javisst, självklart borsta tänderna också. Fast det är ju ståensde att man måste göra två gånger om dagen (morgon & kväll).

Att användatandtråd vet jag inte hur många gånger som jag har blivit ombedd att använda genom åren, men använder aldrig ändå. Fast nu ska jag nog banne mig försöka göra det i alla fall.

Hjälp, nu har jag skrivit det här också och då känns det väl som att det nästan mäste bli av...hehe!


Det jag fick betala för det här kalaset var hela 758:- och det kan ju jag tycka var ganska mycket pengar.

Ja just det, jag fick en tandborste också och ett litet paket SB 12.


Av Hanna Boman - 9 juli 2012 22:13

Idag var jag inne på H&M och köpte för första gången en flaska Torrschampo. Med andra ord så har jag aldrig provat det innan, men tänkte göra nu. Lättare att prova när det finns hemma, eller hur? HiHi!


 


Av Hanna Boman - 8 juli 2012 23:58

Idag har det varit Pappas födelsedag så det har varit lite kalas hemma hos Pappa & Charlottr först med kaffe & jordgubbstårta.

Sen senare så promenerade vi upp till Stars & Stripes och åt middag. Jag åt en halloumisallad som jag inte nu minns vad den hette exakt. Men den var riktigt god, jag har aldrig ätit halloumi innan. Men kommer nog inte banga för att äta det igen. Jag som typ är lite småkonstig tyckte att det smakade som kyckling på nåt sätt, så kanske var därför som jag tyckte att det smakade helt okej...hehe!


 


 

Ja, tro't eller ej...men jag drack

en öl till maten

Av Hanna Boman - 8 juli 2012 13:18

 

Det här paketet köpte jag på Cityhallen i fredags.

Riktigt goda till vaniljyoughurt eller naturell youghurt! 

Av Hanna Boman - 8 juli 2012 12:03

Nu kommer det ÄNTLIGEN bider på de inläggen jag har lovat ska komma.


  • Mysig tisdagseftermiddag 3/7
  • Sconesfrukost 4/7
  • Mysig eftermiddag 4/7
  • Viktväktarna 5/7

Av Hanna Boman - 5 juli 2012 22:40

Idag så träffades ett litet gäng tonåringar i kyrkan. Då gjorde vi tacos med diverse olika tillbehör till. Och det var ju då de vanliga tillbehören till som; gurka & tomater & riven ost & rödlök & majs & tacosås & nachochips & tortillabröd. Jag är ju alltid en sån som alltid tar "för mycket" fyllning i brödet och kan då inte vika ihop brödet. Fast nu tror jag att ingen kunde göra det, för vi trodde att brödet var lite för litet till omkrets typ, hehe!


Efter att vi hade ätit så spelade vi lite spel och då var det TABU & Brainstorm. Och då kan ju jag säga att TABU var väl inte det spelet som gick så jättebra för mig, men det är ju roligt att spela spel i alla fall.


Vi gjorde en liten spelpaus där vi gjorde jordgubbstårta som såg lite rolig ut. Det var så att den gjordes på marängbotten vilket var riktigt sött och slibbigt, om ni frågar mig. Men tror att även övriga tyckte det.


Tyvärr blir det inga bilder i detta inlägget för att jag glömde kameran hemma!


/Tjingeling 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards