Alla inlägg under juli 2012

Av Hanna Boman - 5 juli 2012 15:08

BARA INVÄGNING!

Idag har jag varit nere hos viktväktarna för att det är ju torsdag, men nu är det bara invägning. Så jag kan ju inte skriva så mycket mer än hur vägningen gick då, och det var ett litet minus. Vågen slutede på 61,9 kg och då -0,2 kg.

Självklart fick man ju även Veckans Viktiga också, som alla andra veckor.


 Alldeles lysande, med tanke på hur mycket plus jag hade förra veckan. Bra Hanna!



 



Av Hanna Boman - 4 juli 2012 23:06

Efter att vi var färdiga med våran goa frukost så var det dax att gå ut på stan! Då gick vi först till Cityhallen med ett grymt gäng pantflaskor och pantade.

Sen när flaskorna var inkörda i pantmaskinen så ska man då trycka på en knapp och kvittot kommer ut.

Hmm, jag mitt lilla dumma nöt stod och tryckte på fel knapp.

Så tror ni att jag fick några pengar då? Svaret på den frågan är: NEJ! För jag tryckte på knappen och gav pengarna till RÖDA KORSET istället. Jomen visst, jag gjorde ju en bra sak i alla fall...kom vi ju på sen. Men dessvärre inga pengar till mig då.


Sen efter det så tog vi oss in till Enklas REA-lokal och där hittade jag två paket med doftvärmeljus. Vi gick även in en snabbis på Biblioteket och läste lite BLT, hehe!

Efter det sen så tog vi oss in på Simsalabim. För jag som inte är ett dugg pysslig ville ändå gå dit för att köpa lite pärlor och göra mig ett halsband/armband. Vi letade-kollade-letade-kollade, men sen tog jag mitt förnuft till fånga och köpte inga istället, hehe!


 


Efter det sen så blev det en runda in på Michels Mat & Sånt, där jag beställde en kycklingkebabtallrik.

Usch! Får jag lov och säga att jag inte blev jätteimponerad av den? Jomen visst får jag väl det. För nu är det ju redan gjort, hmm!


 


TACK Amanda för en supermysig dag med dig idag, trots att vi var nästintill dödens trötta bägge två!  





Av Hanna Boman - 4 juli 2012 22:48

Imorse eller en bit in på förmiddagen så kommer Amanda hit och då blir det till att baka scones och göra smoothie ihop.

Oooh hjälp vad gott det var!

Vädret var så pass okej att vi satt ute på balkongen och åt. Hmm, nu hade vi inget smör eller pålägg på alls...utan åt dem bara som de var och drack då smoothie till som vi hade gjort på vaniljyoughurt & färska jordgubbar & banan.


Vilken supermysig stund vi hade Amanda, eller hur?


 


TACK för det goa Amanda!  







Av Hanna Boman - 4 juli 2012 22:37

Ojojoj! Ja, för er som känner nig väldigt väl ni vet ju att jag inte är någon bokmal precis. Men igår var jag inne på biblioteket för att låna en bok; Fotoalbumet av Laura Trenter. Jag fick låna två andra böcker av samma författare vid midsommar av Julia. Då blev jag beodrad att låna och läsa Fotoalbumet först.

Hmm, det var nog femton år sedan jag var på biblioteket senast och lånade en bok. Så därför var inte det lånekortet jag hade dugligt, så det fick bli ett splirrans nytt lånekort.

Javisstja, de två böckerna som jag fick låna av Julia var; Testamentet och Dagboken då av samma författare.

Så nu ska här bli läsa av, under min lediga tid i sommar. Får väl se hur det går, men jag har gett mig dän på att det ska lyckas, hehe!


/Tjing


 


     

Av Hanna Boman - 3 juli 2012 23:45

Idag så har jag varit med Rebecca i stort sätt hela eftermiddagen. Vi träffades först nere vid Café Ankaret / Pingstcafét.

Där serversdes det idag: Biff med lök & potatis och sallad. Gott!

Efter vi hade varit där och ätit så tog vi oss till Hoglans Park i det vackra sommarvädret och bara njöt!


 



TACK för en mysig eftermiddag Rebecca! 

Av Hanna Boman - 2 juli 2012 22:56

Har även hunnit med lite inköp idag också. Tog mig in till Cervera och köpte en ny digital äggklocka.

Hade väl först tänkt mig tanken att kolla på Åhléns, för de är nog billigare. Men eftersom jag änså var där nere i de krokarna med tanke på Arbetsförmedlingen och det så blev det Cervera i alla fall. Och den var inte så otäckt dyr, utan kostade bara 159 kronor.

Har till och med testanvänt den nu ikväll, så den funkar alldeles lysande. Yes!


Sen har jag även varit inne på Cubus och inhandlat mig en ny bikini. Frågade expediten där om jag fick prova den hemma och det fick jag. HeHe, än så länge har jag bara provat överdelen vilket var lite för liten tyvärr. Ska prova trosorna nu också ikväll och jag kan nog redan nu gissa mig till att dem passar, fast ska kanske inte säga för mycket än. Eller? HiHi!



 


 


Av Hanna Boman - 2 juli 2012 22:44

Jahaja, då har jag varit nere på Arbetsförmedlingen idag för att anmäla mig som arbetslös. Fast just nu känner jag mig inte så värst arbetslös, eftersom det är sommar. Så då känns det fortfarande som om jag har semester precis som jag hade förra veckan.

Men besöket på Arbetsförmedlingen gick ju bra, var bara att göra en anmälan till en som var bakom diskarna där. Eftersom det "bara" är två år sedan som jag var där nere och sprang sist så stod jag fortfarande kvar i deras register vilket underlättade dem. Han jag fick hjälpen av kände ju till och med igen mig, hehe!

Så nu är jag i alla fall anmäld som arbetslös igen, vilket inte känns bra förstås.

Men det finns ju säkert något annat jobb, vilket jag hoppas kommer komma fort efter sommaren.


/Tjingeling

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards