Alla inlägg den 4 september 2012

Av Hanna Boman - 4 september 2012 20:55

Idag så träffade jag Karin utanför Wachtmeister där vi först stod och dividerade om vilket matställe vi skulle gå till. Det finns ju ganska många ställen att äta på i denna stad om man säger.

Men till sist så bestämde vi Royal Thai och det var minsann inte fy skam alls vill jag lova. Alltid gott med thaibuffé om ni ska fråga mig då, hehe!


  




TACK Karin för idag!


Av Hanna Boman - 4 september 2012 20:01

Men hoppsan, är det verkligen torsdag idag? Nejmen det är ju bara tisdag! Jaja, men jag har varit på viktväktarna idag ändå.

Hm, inte så väldans många som var där idag...men fyra var vi som var SMARTA att ta oss dit, hehe!

Jajemen, lektionen handlade alltså om att vara SMART!

Specifikt

Mätbart

Angeläget

Realistiskt

Tidsbestämt


Specifikt; Att målet ska vara enkelt och tydligt beskrivet. Inga vaga målsättningar, utan konkreta mål.

Mätbart; På ett eller annat sätt kunna mäta resultat.

Angeläget; Målet måste vara något du vill uppnå. Det kan handla om att du vill vara smal till ditt bröllop, orka leka med dina barn eller sänka ditt blodtryck (psst, ingenting av detta har väl jag då...men).

Realisktiskt; Att drastiskt skära ner på energiintaget för att snabbt gå ner i vikt kanske fungerar på kort sikt, men inte i låpnga loppet.

Tidsbestämt; Gör en tidsplan för när du ska nå ditt mål. Kanske vill du se fantstisk ut på ditt bröllop till våren eller vill du nå din idealvikt vid den här tiden nästa år. Markera i din kalender för att ha ett slut datum att sträva mot.


Jahaja och hur gick det på vågen för mig den här gången då? Eh, vill ni veta det?

Jomen visst kan jag ju berätta det. När jag ställde mig på vågen så kändes det ju jättebra när den stannade på 61,1 kg, som då var -1,3 kg.

Snyggt jobbat Hanna, snälla fortsätt så!


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards