Alla inlägg under januari 2013

Av Hanna Boman - 4 januari 2013 23:41

Ojojoj, vilken fantastisk rolig nyårsrevy som gick av stapeln just denna kvällen ute i Filadelfia i Jämjö som gjordes av Klantarna.

Det var premiär för mig att vara med på detta som Klantarna gjort någonsin! Så det var verkligen jätteroligt att vara med om årets enda Nyårsrevy i Karlskrona!



      


    


 


   


 


   


Här kom lite bilder från kvällens föreställning i alla fall, och det var helt enkelt riktigt BRA!




TACK KLANTARNA för en fanrastiskt bra föreställning!






  


     

Av Hanna Boman - 3 januari 2013 22:29

Jaha, då jag jag varit till viktväktarna återigen...fast denna gången var det ju detta årets första då! Känner mig verkligen inte så supermotiverad till att uppdatera om hur det gick denna veckan, men får väl göra det ändå då! Eftersom jag alltid har gjort det innan.

Dagens eller denna veckans möte handlade om vad vi brukar ha som standard i kylskåpet och i frysen och även vad som brukar vara tillfälligheter.

Efter att Stina hade skrivit upp på blädderblocket vad vi hade sagt, då fick vi sätta oss i två grupper (vi var bara fem stycken) och typ sätta ihop en trerätters meny av detta!

I den gruppen jag var med i blev det till

FÖRRÄTT: Sparris & skinka & permesanost

HUVUDRÄTT: Klyftpotatis & palsternacka & morötter & lök (i ugnen) & kycklingfilé

EFTERRÄTT: Fruktsallad med riven vit choklad


Sen efter det mötet så var det genomgång om ett nytt program som har satts igång nu här vid årsskiftet! Det var väl inte någon större genomgång, men ändå.

Nu så heter det nya viktminskningsprogrammet 360 graders-metoden. Och vad menas med det då? Jo, det är ju ingen skillnad på hur man räknar ProPoints eller det är med Mättande dag.

Men det handlar om att man ska kunna motstå frestelser och ha kontroll över sin omgivning. Grundstommen är fortfarande det uppskattade ProPoints program.


Ojdå, nu var det ju nästan så jag höll på och glömma vad vågen visade idag när jag ställde mig på den.

Åååh, det var inte vad jag hade tänkt mig direkt...men den visade 60,9 kg alltså +1,5 kg.

Fast hade det i åtanken igår faktiskt att det skulle vara ett plus, men i samma tanke där så blev tanken; "Nejmen Hanna, tänk inte så!" Och hjälpte det då? Eeeh, svaret på den frågan är ju: "NEJ!"


Förhoppningsvis bättre tur nästa vecka Hanna!





 

  

Av Hanna Boman - 2 januari 2013 21:40

YES, nu har jag suttit här och räknat ihop hur många besökare som varit inne och besökt min blogg undet det gångna året. Och det kan jag väl säga att det är ju en hel del.

Om jag nu har räknat helt rätt så är det hela 2689 stycken som varit inne och besökt bloggen!


Riktigt roligt tycker jag ju allt att det är!

Så då får jag ju fortsätta ett år till att blogga!


TACK för att just Du läser min blogg!

  


/Kram

Av Hanna Boman - 1 januari 2013 22:03

Igårkväll på årets sista dag var jag i kyrkan på en sedvanlig Nyårsfest ihop med andra i församlingen och även från Emanuelskyrkan. Trevligt!

Vi var sammanlagt sjutton stycken tror jag, och vi åt 3-rätters


Förrätt: Gubbröra på grovt bröd

Huvudrätt: Ädelostfyllda färsbiffar med äppelsås & rostade rotfrukter

Efterrätt: Chokladmousse & grädde & bär


Det var riktigt gott alltihop!


Som sig bör på en Nyårsfest så ska man ju även ha lite Knep & Knåp samt lite lekar, vilket också var på schemat...hehe!

Hmm, jag som är med i den "lilla" kommitén skulle visst fixa detta...fast jag googlade och hade mig i söndags, men hittade inget. Så även det fick Lena & Sören fixa, vilken de gjorde mycket bra!


 

Förrätt


 

Huvudrätt


 

Efterrätt



 


Här sitter vi alla samlade och ska väl försöka leka någon lek



När klockan sedan blev 23:30 var det dags att samlas inne i kyrksalen för Nyårsbön och sen vaka in det nya året!


Efter tolvslaget sen var det dags för ännu mera mat, eller jaa... Tårtbuffé var det med tre olika sorters tårtor!

Kladdkaka med grädde & Mandeltårta & Gräddtårta. Och jag funderade ganska länge och väl om jag skulle hoppa tårtorna, för jag var ju ganska så mätt efter allt annat. Men till sist så tog jag väl de minsta tårtbitarna man någonsin kunde tänka sig (jag har nog aldrig tagit så små bitar tidigare).


  

Tårtbuffén


TACK Lena & Sören för en fantastiskt trevlig kväll!





Av Hanna Boman - 1 januari 2013 15:39

Jajemen, här kommer nu årets första inlägg för 2013. Ännu ett nytt årtal att lära sig skriva och det brukar ju ta ett tag innan man kommit in i den svängen att lära sig, eller hur?

Åtminstone tycker jag det i alla fall, och säkert många med mig också tror jag väl...hehe!


GOTT NYTT 2013!

  


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards