Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Melodifestivalen deltävling 2

Av Hanna Boman - 8 februari 2014 21:48

Jajemen, visst har jag suttit och tittat på Melodifestivalen även denna kväll. Sclager-nörd som jag är, eller? Eeeh, neej...inte som jag var förr i alla fall.

Men visst "måste" man väl titta på det ändå?


 


Startordningen för kväällen:

JEM- Love Trigger (andra chansen i Lidköping)

The Refreshments - Hallelujah

Manda - Glow

Penetoz - Efter Solsken (kom direkt till finalen)

Pink Pistols - I Am Somebody

Sanna Nielsen - Undo (kom direkt till finalen)

Little Great Things - Set Your Self Free

Martin Stenmarck - När änglarna går hem (andra chansen i Lidköping)


Oooh, vad tyckte jag om kvällens låtar då? Nja, jag vet väl inte direkt...men att Sanna Nielsen skulle bli klar till finalen var ju helt klart bra, för hon sjunger ju så fantastiskt bra! Och även att Martin Stenmarck skulle få hålla sig kvar i tävlingen ett tag till, fast han kom ju till andra chansen då.

Jag känner väl att det var nog inga låtar som jag fastnade för sådär på en gång, utan det lär väl få bli #lyssnapåradionmusik

Men startfältet var relativt okej ändå tycker jag nog om jag får tänka lite till, hehe!



   

Finalisterna




 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:34


Alltså, vilken fantastisk Familjesöndag det var den här söndagen ute i Mariedalskyrkan! Man fick höra och lyssna till P-O Mårtensson.    Alkoholen och drogerna drog ned mig till avgrundens mörka botten. Jag hade förlorat allt och det fanns bara...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 22:12


TEMADAG!     Då så är det SÅPBUBBLANS DAG idag, bland dessa temadagar. Fast jag misstänker att denna tenadagen inte alltid är på samma datum/dag varje år, men så är det tydligen med andra temadagar med.  Inget mer om detta nu, utan det bara ä...

Av Hanna Boman - Söndag 14 april 20:23

Alltså, vad ska man säga? Vilken fantastisk gudstjänst, men allt vad det innebär... vad Pegga är grymt BRA på att skriva sånger, från hjärtat! Alltid lika fascinerad då han förmedlar dessa under en helt vanlig gudstänst! Nu så började teamet me...

Av Hanna Boman - Lördag 13 april 18:53


TEMADAG!       Nu idag så är det SURDEGSDAGEN, hur många visste det?  Alltså, jag har aldrig nånsin bakat surdegsbröd nån gång. Men vet att det finns de som gärna gör óch det blir gott! För att köpa ett surdegsbröd, är väl inte detsamma s...

Av Hanna Boman - Fredag 12 april 23:55

TEMADAG!       Ännu en temadag att beakta, åtmistone för mig. För idag är det LAKRITSENS DAG... om nån skulle fråga mig, om jag gillar lakrits, så skulle svaret lätt bli "jag älskar lakrits"!   Sen så finns det ju både salt -och sötlakrit...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards