Alla inlägg under november 2014

Av Hanna Boman - 25 november 2014 21:15

Jajemen, nu så har vi övat ikväll också...inför Första Advent som är nu till helgen, det har ni väl inte missat?

Och vi sjöng igenom alla fem sångerna som vi kommer sjunga i helgen, för vi kommer även sjunga på lördag i Second Hand också. Så det blir mycket sjungande i helgen, men det är ju roligt.

Sångerna sitter väl nu och jag är ju likadan som efter varje övning att jag nynnar på sångerna lite fram & tillbaka efter jag har kommit hem. Men just nu så är det en av julsångerna som vi kommer sjunga på de stundande julkonserterna sen den

13-14 december.







 









Av Hanna Boman - 24 november 2014 22:57

Ojdå, den här veckan så måste man ju visst också se "Halv åtta hos mig". För den här veckan är det ju faktiskt ifrån Gran Canaria.

Inte ofta eller rättare sagt aldrig som det sänts från utlandet tidigare. Så lite kul att skriva om nu då, eller så!

Kvällens värd var en 70-årig pensionerad kvinna som bodde i San Augustin.



~~Förrätt~~

Gittans kanariska gazpacho


~~Huvudrätt~~

Svägerskans fiskgryta med vitlöksbröd


~~Efterrätt~~

Färska frukter gratinerade med

kokos & ingefära



   


    




 





Av Hanna Boman - 23 november 2014 23:50

Hehe, jaa...vad skulle jag kalla detta inlägget för för att det inte skulle bli "samma" som det förra?

Hmm, visst har man väl lite problem då va?

Aja, en lite parantes i det hela bara!


Men vi hade idag våran gudsjänst uppe i Emanuelskyrkan denna dagen där vi i Surpraise sjöng för första gången på...jag vet inte när. Hmm, det har varit väldigt magert med övningar på den sista tiden nu tyvärr...men eftersom vi bara sjöng gamla godingar, så gick det ju bra och jag tror väl att vi var nöjda. Åtminstone var jag det, hehe!


En mycket fin gudstjänst där det inte var någon särskild predikan, utan lite berättelser eller betraktelser av fyra stycken präster/pastorer.




 

Av Hanna Boman - 23 november 2014 23:22

Domsöndagen och kyrkoårets sista söndag traskade jag ner till Pingstkyrkan för att gå på gudstjänst och vilken fantastiskt fin och bra gudstjänst det var på alla vis.

Benjamin Gullbing sjöng fantastiskt fina sånger som han själv har skrivit, jag tror det var tre sånger han sjöng och sen ledde han oss eller församlingen i lovsånger också.


Sen så var det en riktigt bra och fin predikan som man egentligen bara ville höra mer av, åtminstone kände jag det. Predikanten för dagen idag var Pernilla Bergström.

Man blir alltid så glad av att höra henne predika tycker jag, helt klart!



Efter gudstjänsten sen så var det ju förstås fika nere i Cafét i vanlig ordning, gott med kaffe & bulle!



 




Av Hanna Boman - 22 november 2014 22:48

Idag har vi haft våran Julbuffé med allt vad det innebär, fantastiskt god julmat som allt är hemgjort av väldigt många goa människor i församlingen.

Jag tror väl knappast att jag behöver räkna upp vad som fanns på julbordet va? Men okej, lite då kanske.

Det fanns ju sill & ägghalvor & lax & rödbetssallad & julskinka & köttbullar & prinskorv & vårrullar (inte så vanlligt på ett julbord kanske...men men) & janssons frestelse & gäddpaté & potatisgratäng.

Oups, och där räknade jag väl upp nästan allt i alla fall...hehe!

Till dessert var det ju förstås Ris ā la Malta & saftsås & ostkaka & sylt & grädde och självklart var det ju godis också.


När vi satt och åt av all denna goda maten, så fick vi höra lite fin julmusik av Joy som sjöng ett antal sköna julsånger för oss. Trevligt att få höra lite julmusik också.


Oups, tiden gick verkligen jättefort och så var klockan redan strax innan 18...och då skulle vi få höra Joy igen inne på Helgmålsbönen. Men vi blev lite sen, fast det gjorde ju inte så mycket...utan klockorna ringde in och vi tog oss in och fick höra dem sjunga ännu en gång!





   




   

Efter Helgmålsbönen sen så var det dax för ännu lite tilltugg och då blev det mandelmussla & godis & kaffe tillsammans med lite lotteridragningar också förstås...för innan det började så var det försäljning av lotter nämligen.


 



STORT TACK till alla i kommitén som även detta året har fixat till en fantastisk Julbuffé och självklart ett

STORT TACK till alla Fredaxare också förstås, för utan er skulle det ju

absolut inte bli någonting!  







Av Hanna Boman - 21 november 2014 22:20

Oups, ikväll kom jag visst till kyrkan för att förbereda lite inför morgondagens Julbuffé. Pssst, jag är ju visst inte tonårsledre längre och det var visst i deras program som det stod "Förbereda Julbuffén".

Men det var ju annat folk som var där också, de som tillhör kommitén och det är ju de som bestämmer hur allt i stort sätt ska vara med allt.

Fast det var ju ändå att göra, som att duka alla borden med servetter & bestick & kaffekoppar & glas. Plus att det skulle vikas papper som är lite klurigheter och de lades på alla stolarna, för att inte fördärva dukningen.

När vi sedan var i stort sätt klara med det mesta så blev det ju självklart lite Fredax-fika och då var det ju varma mackor med saft eller vatten till att dricka. Eftersom jag är i stort sätt eller har blivit på sista tiden i alla fall, så drack jag vatten...med andra ord så har jag blivit en "vatten-människa" och dricker för det mesta vatten.





 





Av Hanna Boman - 21 november 2014 14:06

Jopp, igår så var jag inne på InterSport och köpte mig faktiskt ett par nya träningsbyxor plus även en ny sport-behå...fast den passade inte riktigt, eller så fick jag inte på mig den. Joo, det var visst så att jag inte fick den på mig...men ska testa en annan gång.

Men byxorna passade i alla fall, eller kändes väl lite stora och det gör nog inte så mycket...för de kanske kan krympa lite i tvätten, vem vet? Nämen, de satt okej och var sköna!





 






 











Av Hanna Boman - 20 november 2014 19:50

Jahaja, nu så är det torsdag och jag är på banan igen vad det gäller Viktväktarna. Det är ju så att min dag för Viktväktarna är på torsdagarna, men så infaller dig ju sig så ibland att det kommer nånting annat ivägen och då blir det på tisdagen istället förstås...eftersom jag inte bara inte kan dissa, för sån är ju jag!


Vad pratades det om på mötet idag då? Jo, det pratades om "Vad är dina framgångar värda?" Och då pratades det om olika belöningar som man kan ge sig själv t ex om man har fått en stjärna t ex, och för att få en stjärna...så ska man ha gått ner 3 kg. Sen är det ju flera framgångar som att få sitt måttband, har man fått det så har man gått ner 5% äv sin startvikt. Efter man har gått ner 10 % då får man en nyckelring där man sedan kan hänga upp sin nyckel på, då man kommit till sin MÅLVIKT! Sen då man gått sin JÄMVIKT klart så blir man ju GULDMEDLEM och får sin första "hårda stjärna", för de där stjärnorna man får vid varje -3kg...då är ju dem ett klistermärke som sätts på boken.

Och jag fick 3 sådana stjärnor innan jag kom i MÅL.


Jaha, och vad talade vågen om idag då jag ställde mig på den? Oups, det blev ju ett litet eller ganska så stort plus...fast jag vet ju med ganska stor säkerhet vad detta plusset beror på, men inget jag tänker tala om här.

Den lilla "usla vågen" stannade på 59,6 kg som resulterade i +0,8 kg, fast jag tänkte lite innan och sa väl till Stina också: "Blir det plus på vågen idag, så bjuder jag på det!"

Men jag är inte alls missnöjd över det, för sådana veckor har man ju ibland...då det blir plus och jag behöver ju inte på långa vägar betala någon medlemsavgift, och sen vet jag med största säkerhet att det kommer bli ett minus till nästa vecka igen. Så enkelt är det!





 

Den här bilden visade sig på mobilen efter att jag skrivit in dagens vikt





 

   Här är min nyckelring med både

nyckel & två guldstjärnor

...den andra stjärnan fick jag när jag varit guldmedlem 1 år,

så nu väntar jag på min tredje också...fast är ett tag till ~maj-2015~





 ~~~Lite attans får jag nog lov och säga, men jag kan ju för mitt liv Inte hitta mitt MÅTTBAND...för annanrs

skulle jag ju lägga en bild på det också förstås~~~









 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards