Alla inlägg under november 2014

Av Hanna Boman - 6 november 2014 22:37

Jahaja, vi har ju haft Cafékväll i kyrkan ikväll...och det var ju ett rättså bra tag sedan vi hade det nu.

Och ikväll så hade vi en krogpräst till gäst som heter Marcus Olson, hannvar fantastiskt bra på att prata om sitt liv...hur det är att vara ute på krogarna och möta folk.

En helt fantastiskt go och varm människa, som verkligen kunde tala!





 

Marcus Olson






 



Av Hanna Boman - 4 november 2014 21:50

Jodå, visst har vi sjungit även denna kvällen Adventssånger och då är det ju självklart till Första Advent...hehe, för vad skulle vi annars öva till.

Men alla eller de flesta sångerna sjöng vi ju förra året också, så helt jättesvårt är det ju inte...eller hur? Åtminstone inte Hosianna-sångerna, och nu så sitter ju jag här och nynnar lite av dessa sångerna...precis som efter nästan varenda övning vi har haft. För då kan ju jag gå och nynna på en del av sångerna på vägen hem, och även hemma sedan också.

Men det lutar nog lite eller ganska så mycket om att få försöka lyssna lite på Dropbox, för att verkligen kunna lära sig de nya sångerna också.

Blablabla, om jag ska vara helt ärlig och det ska man ju vara...har jag hört. Så är inte jag den som brukar lyssna så jätteflitigt på Dropbox, eller rättare sagt...nästan aldrig, men kanske ska börja försöka ta tag i det nu ett tag!

Fast och andra sidan så tycker jag att jag lär mig sångerna ändå, men ska fösöka ta det som en liten läxa till nästa vecka i alla fall.



/Tjingeling

Av Hanna Boman - 4 november 2014 15:51

~~Jamen ojdå, jag verkar ju ha tagit fel på dagarna totalt denna veckan...eller vadå?

Nejdå, jag var ju fullt medveten om att det var måndag igår och att jag var på Friskis då.

Och är ju även fullt medveten om att det är tisdag idag då, så har jag ju

varit hos Viktväktarna idag istället för på torsdag...för att då har Stina stängt.

Så därför fick det bli lite omändringar den här veckan, hehe!~~

(detta var väl bara en liten parantes)


Vad pratades det om idag då? Joo, det pratades om "Vilka är dina frestelser?" ...och vad gör man för att försöka få bort frestelserna?

Eeeh, nu kan ju jag bara tala för mig själv förstås...och jag har ju återigen gett mig ett "godisförbud", så just nu inget godis för mig under TVÅ månader och det känns hur bra som helst...fast jag får ju köpa & tillåta mig att äta Stinas godis, eller Viktväktargodiset som hon har i hyllan där.


Tjoho, och vad talade vågen om idag då...eller visade då jag ställde mig på den? Alltså, vad jag sa till Stina vill jag ju nästan tala om här också...hehe!

"Jaa, men det går ju bara utför här nu ju...eller nerför då!" Stina svarade: "Ja, men det är ju bra nu då man närmar sig julen och så..." Och jag kunde ju inte mer än att hålla med då ju!

Oups, men vad visade vågen nu då? Jovisst, den visade faktiskt 59,7 kg som då resulterade i -0,3 kg.


Grymt bra jobbat denna veckan, eller dessa fyra till fem dygnen då Hanna! 

Nu är jag inte alls orolig över att behöva betala någon medlemsavgift, utan är riktigt glad!





 






Av Hanna Boman - 3 november 2014 16:58

Ojojdå, det är ju bara måndag idag och jag har varit på gymmet. Hur kan detta vara? Kändes lite småkonstigt att ta sig dit just idag, men samma träning var det ju ändå...så ingen ändring på det i alla fall, haha! 

Och maskinerna flöt på fort som bara den, jag fick vänta lite på en maskin...men vi (hon & jag) körde lite varannan gång på just den maskinen då, R4...och det säger väl inte er ett dugg, men jag vet inte mer vad den heter fast den ger träning för armarna i alla fall.

Sen så kändes det väl lite konstigt att dyka upp där en eftermiddagstid, istället för att ta sig dit på förmiddagen...men receptionisten talade om för mig när jag kom dit att ska jag ta mig dit på måndagar fler gånger, så är eftermiddagen allra bäst...för det är tydligen mycket folk i rörelse där då på förmiddagarna.

Så på sätt och vis var det ju bra att jag inte "orkade" masa mig ur sängen tidigt idag, hehe! 







Men skönt var det att träna idag trots måndag!

#måndagsträning

#förstagången




 

Här är jag startklar för att ta

mig till gymmet







 



Av Hanna Boman - 2 november 2014 21:34

Jaa, nu så var det ett bra tag sedan som jag kunde skriva något om antalet besökare på min blogg...tror om jag inte missminner mig att det sist var i januari.

Och nu så denna månaden, eller förra månaden då...för det handlar ju förstås om oktober.

Detta är det största antalet besökare som jag någonsin har haft sedan jag startade bloggen i augusti -2010.

Vad säger ni om att antal på 650 stycken besökare? Jag blev ju riktigt glad i alla fall, då jag kikade in på antalet idag...för det är just idag som det är alla besökare som har räknats från föregående månad.


Och så pass många besökare på en månad gör ju att då är det väl bara att fortsätta uppdatera, eller hur?


TACK för att just DU läser min blogg, det gör mig så taggad till att verkligen fortsätta!   

Av Hanna Boman - 2 november 2014 14:41

Jomen visst, tog mig på gudstjänst även denna dagen...för det är ju söndag!

Men då var det ju i Pingstkyrkan och en mycket fin Gudstjänst, där det förstås dagen till ära var parentation för de som fått hembud under det gågna året. De räknade upp de som hade lämnat jordelivet nu då bara. Där kunde man ju dock inte räkna hur många som gått bort, som man kan ute hos oss!






 



 


 

Kyrkkaffe



Av Hanna Boman - 1 november 2014 17:40

Jomen visst, efter en veckas fritidsgård under #Höstlovet så behövdes det ju städas i alla dess utrymmen i kyrkan idag och det startade vi med från klockan tolv.

Vi hade en rejält lång lista på vad som skulle göras och självklart så utgick vi ju ifrån den.

Men eftersom vi var en ganska stort gäng med folk, så var vi helt klara på "bara" trekvart...det var ju på rekordtid egentligen, om man föreställer sig hur länge jag hade trott att det kanske skulle ta. Hehe, jag inbillade väl mig att det skulle ta något längre tid i alla fall.

Justja, självklart så spelade vi ju musik också då vi städade...blandad musik var det från Spotify!

Efter att vi var färdiga med all städningen så blev det till att fixa lite eller en massa våfflor till alla som hade varit med och städat, mums vad gott det var!

#Våfflasyltochglass







      

Min första våffla, som slutade med

att jag åt tre



Av Hanna Boman - 1 november 2014 16:30

Eftersom det är Alla helgons dag idag så har vi då haft gudstjänst idag istället med ljuständning för de som under detta året har fått hembud sedan vi firade Allhelgona förra året, och det var två stycken i församlingen som har gått bort.

Eeeh, även om nu Violet talade om vilka två det var så minns ju jag bara en av dem...och det kan ju vara för att jag var på den begravningen då i augusti. Men den andra minns jag inte och har kanske aldrig träffat personen i fråga heller.

Och vad spelar det för roll egentligen?


En fin gudstjänst var det i alla fall och ungdomarna var med under gudstjänsten också!




 


   



 

Mingelfikat efter

gudstjänsten

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards