Alla inlägg under december 2014

Av Hanna Boman - 21 december 2014 14:23

 


Idag så är det ju då Fjärde Advent och ännu närmare julen som sagt, inte många dagar kvar inte alls. Så denna söndagen tog jag mig till bussen och kyrkan, hehe...ingen TV-gudstjänst denna gången.

En mycket fin gudstjänst med sång & musik av Charlotta & Amanda, som är så duktiga på att sjunga och man blir så glad av att få höra dem.




   

Charlotta & Amanda

Av Hanna Boman - 20 december 2014 23:10

Jodå, nu så har jag för allra första gången gjort Rocky Road efter Leila Lindholms recept...för det är ju det första som typ kommer upp när man googlar på Rocky Road.


Leila Lindholms Rocky Road


600 g kvalitetschoklad(fast jag hade Marabou Mörk Choklad, 200 g...men bör nog vara 600 g)

2 påsar dumlekola (och jag tog en stor påse nu)

2 nävar minimarschmallows

3 dl salta jordnötter

1 dl pistagenötter


Smält choklad på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten)

Blanda samtliga ingredienser i en skål, gärna lite slarvigt och spara lite till garnering.

Fyll rockyroadsmeten i en plåt, strö över lite garnering ca 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

När chokladen har stelnat så skär du upp din/Lelias Rocky Road i mumsbitar.





 









Av Hanna Boman - 18 december 2014 21:12

 Jodå, det är torsdag idag och jag har ju då varit till Viktväktarna som vanligt höll jag på och säga. Jopp, det är ju så att jag brukar ju vara där på torsdagarna. Blir ju bara lite annorlunda om jag inte kan på torsdagar eller om Stina har stängt.

Aja, jag tror väl knappast att jag behöver ta detta mera va? (men brukar ju göra det ändå oavsett)

Idag så var det lite vad det lite av vad det kommer handla om under 2015 med viktminskning och annat.

Fast vad jag tyckte att det inte var så mycket nytt än vad som var under detta året med Starta Lätt.

Så detta kommer ju säkerligen gå bra för mig också, hehe!

Lite nytt material fick vi ju också då, som två böcker...alltid trevligt med nytt material angående Viktväktarna.

Hehe, och det kan ju jag säga som har varit där nu i X antal år!



Men vad talade den "usla" vågen om då jag ställde mig där idag? Nej, så värst usel var den väl inte...även om den gav mig ett plus. Vågen visade helt enkelt 59,3 kg som då resulterade i +0,8 kg.

Attans att det skulle bli ett plus till denna veckan, men jag är ändå inte så bitter för det. Jag ligger ju för sjutton fortfarande under min MÅLVIKT, och då kan jag ju inte vara bitter.

Bra gjort Hanna, nu kör vi en vecka till då...fast det bara är fyra dygn till nästa gång!


Justja, efter mötet idag så köpte jag mig en bok som jag har läst att många i Facebook-gruppen ViktVäktarna Online har pratat eller skrivit så gott om...så nu köpte jag "Smart Skräpmat" med Amir. Och sen köpte jag lite barer också som var nya i Stinas hylla.





 




 


 

Nytt material







 








 

Av Hanna Boman - 18 december 2014 12:15

Nejdå, jag har inte varit och gymmat idag...tro inte något sånt, hehe!
Men jag tog mig dit idag ändå för att bara betala medlemsavgiften för nästa år.
Jag har ju fått röra på mig till och från bussen i bägge riktningarna.
Först hemifrån till bussen, sen från bussen till Friskis & Svettis och sedan därifrån till bussen för att ta mig hem.
Jaa, och självklart så gick jag ju från bussen och hem också.
Så nu lär jag ju få träningsvärk imorgon, mohahaha! ;)





 








 


Av Hanna Boman - 14 december 2014 21:12

Och nu så har man gjort sin sista julkonert för det här året och till en fullsatt kyrka även ikväll, det var slutsålt på biljetterna redan i mitten på veckan (till denna konserten), det har det inte varit tidigare...så bara det var ju roligt.

Ja, med andra ord så var det ju fullsatt på alla tre konerterna...från första till sista bänkrad.

Självklart så var det ju förstås samma KONFRANCIERER som igår, fast de hade ändrat lite på manuset bara...fast det var det ju ingen som visste under dagens föreställning.

Men de var helt fantastiska helt klart!





   


Maria & Simon




 

Stallet i Betlehem


 

Fika i Cafét efteråt




 






 



TACK för en fantastisk helg som jag sent kommer att glömma! 

Av Hanna Boman - 14 december 2014 11:30

 


Jamen då är det Tredje Advent idag och ännu en vecka närmre julen!

Fast idag så tog jag mig "bara" in och satte mig framför TV:n och såg gudstjänsten där, orkade inte pipa iväg till någon buss eller så idag...hehe!

Och den här söndagen så sändes gudtjänsten från Sankt Johannaeskyrkan i Malmö.

Sångare under gudstjänsten var Gospel Rose Choir och var en fantastiskt skön gospelkör, som man gungade lite till!




   




 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards