Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Hanna Boman - 1 januari 2015 18:40

Igårkväll så firades Nyåret in i kyrkan i vanlig ordning och nu var det åttonde året på rad. Alltid lika trevligt, fast jag brukar alltid säga att "jag är bland de yngre vuxna" som tar sig dit och då sänker man ju medelåldern ganska så bra va? Hehe!

Fast igår så var det faktiskt två stycken som är en bra bit yngre än mig, kändes riktigt bra. Brukar kännas bra i vilket fall som helst att vara där och fira nyåret, tycker att det är en väldigt trevlig tillställning som anordnas från år till år, men god mat och roliga sysselsättningar också mellan måltiderna!

Eeeh, hur många var vi då som var där igår? Anmälda var vi 25 stycken, och det är ju en bra uppslutning på folk som vill vara med!

Menyn bestod av:

VARMRÄTT: Helstekt lammfilé på örttäcke & potatisbakelse & rödvinssås & sallad

EFTERRÄTT: Chokladkaka med chokladcreme & hallon & grädde




   



Lite roliga spektakel var det ju också förstås, alla fick ett varsit gem framför sig. Sen så fick man inte svara varken JA eller NEJ om någon ställde en fråga. Och det var ju väldigt många som "självklart" ställde JA & NEJ-frågor, och då tänkte man sig ju inte alltid för...utan blev ju av med sitt eller sina gem. Jag samlade på min sammanlagt 2 gem, men de försvann ungefär lika fort och sen fick jag inte några flera gem heller.

Hehe, jag tror nog aldrig att det har varit så tyst kring borden någonsin under kvällen som det var då, när vi körde den "lilla leken". En del som man vet brukar prata i stort sätt hela tiden, var också väldigt tysta.

Under tiden som det hölls på, så hade vi lite knep & knåp också framför oss. Och de var ju lite halvsvåra, eller vad man nu ska säga. Roligt var det i alla fall!


Framåt småtimmarna sedan så klockan visade strax innan 23, så blev det en liten bensträckare och lite prat med varann igen.

När sedan klockan var 23:30 så blev det Nyårsbön inne i kyrksalen och då var det en del som läste bibeltexter och sång var det av pastorn Violet Andersson. Vi sjöng ju även unisona sånger gemensamt också, som man brukar göra typ...hehe!


 



 



 



Efter tolvslaget sedan så var det ju inte slut och hemgång, tro inte det!

Utan då var det ju dax för 2015-års första Tårtbuffé och jag vet väl inte riktigt hur många tårtor som det var exakt, men jag tog väl i alla fall tre stycken olika. Och trodde jag skulle ta av fler senare, men så blev visst inte fallet...hör & häpna!





 





TACK Lena & Sören för ännu en trevlig och rolig Nyårsfest! 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards