Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Hanna Boman - 27 maj 2015 22:15

Jodå, det har även varit Styrelsemöte med både församlingsstyrelsen och MUS-ledamöter. Det startade visst klockan sex, men eftersom jag hade varit ute på en väldigt lång cykeltur...så kom jag lite lagom sent (eftersom jag tog ju bussen ut och fick ju även promenixa från bussen till kyrkan.

Går ju inte någon buss utanför kyrkan längre, men det där vet ju de flesta alla redan och att jag också är superputt över detta. ;)

~~en liten parantes i det hela~~


Eh, som vanligt så får jag ju inte tala om vad för några beslut som fastställdes...men det var en väldigt god gofika, som en i församlingsstyrelsen hade fixat. Mumsfilibabba! :)



--även i detta inlägget kommer fikabilden senare--




Av Hanna Boman - 27 maj 2015 21:35

Yes, tro't eller ej...men idag så tog jag mig en rejält lång cykeltur! Jag tog mig ut till kyrkan för och se ifall det den här gången funkar att cykla "min väg" som då ALLTID har varit och är ju förstås fortfarande "Kvarngatan/Galgamarkstrappan/Monsunen".

Och nu idag funkade det hur bra som helst att i alla fall cykla på ena hållet, till kyrkan utan några problem alls. jätteskönt kändes ju det!

Efter att ha varit i kyrkan ett tag, så var det ju bara att trampa hem igen. Men det kändes som sju resor värre, för det funkar ju inte än så länge att cykla förbi sjukhuskyrkogården, som jag då är van vid typ. Så då fick det ju bli samma håll förbi "Monsunen/Galgamarkstrappan/Kvarngatan"...men då blev det betydligt mycket jobbigare för att jag fick leda cykeln i uppförsbacken mot Galgamarkstrappan. 

Sen efter det gick det väl någorlunda okej att cykla hem, men var hemma vid kvart i sex och kände mig ganska så mör i kroppen (ben & rumpa).

Men vädret för att cykla i alla fall var ju så förträffligt och skönt, varken för varmt eller för kallt! :)



-Bilder på cykelturerna kommer senare--


/Tjingtjong

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards