Alla inlägg under maj 2015

Av Hanna Boman - 17 maj 2015 22:10

Jodå, det blev visst ett litet besök hemma hos Mamma idag också. Hehe, tiden var visst satt till klockan ett...men som ni alla fått veta i något tidigare inlägg här, så kan ju inte jag alltid klockan (ironisk). Med andra ord så var jag lite sen, men det var ju för att jag hade varit på gudstjänst innan och det visste de om. 

Även Eivor & Martin & Mormor var ju också där och de var ju i tid i alla fall, men hade ju redan ätit innan jag kom...så jag fick ju äta alldeles själv, fast de satt ju och höll mig lite sällskap i alla fall...som väl var! 





 

Landgång





 

Kaffe & kaka till

efterrätt





Av Hanna Boman - 17 maj 2015 21:12

Jamen, vilken fantastiskt fin & bra gudstjänst det var idag. En så fantastiskt bra predikan av ungdomspastorn

Pernilla Bergström (jag gillar verkligen hennes predikningar, men blir alltid så glad av att höra henne)! 


Sen så fick man ju även höra Jarn-Allan Josephsson sjunnga, och även då blir man ju glad av att höra honom...för han sjunger så fantastiskt BRA!





 

Jarn-Allan Josephsson

   



   




 

Pernilla Bergström




 

Kyrkkaffe nere

i Café Ankaret

Av Hanna Boman - 12 maj 2015 22:20

Jahaja, ikväll så har det ju återigen varit körövning med den bästa kören som verkligen finns...nämligen Second Voice.

Nu är vi verkligen igång och över till årets Vårkonsert som går av stapeln lördagen den 30 maj klockan 18 i PingstkyrkanKarlskrona.

Vi har börjat lära oss en ny vårsång där mansstämman kvittrar som fåglar i refrängen, jaa...de visslar ju i alla fall, så det blir som fågelkvitter. Lät lite skoj faktiskt, av det lilla man hörde i alla fall...eller av det jag hörde!


Sen så sjöng vi ju några av våra gamla godingar också, som alltid fungerar bra att sjunga...för de sitter ju i huvudet både avigt och rätt minsann, åtminstone enligt mig. Hehe!

Första gången som jag var med och "sångövade" denna nu för jag var ju inte med förra veckan.

Eeeh, nu så är det bara tisdagar kvar innan det vankas KONSERT.


Men jag är alldeles övertygad över om att det kommer gå superjättebra!

Det är ju konsert ihop med solister och sångare från Pingstkyrkan, och även med orkestern förstås!










 




  














Av Hanna Boman - 12 maj 2015 21:49

Ojdå, den här veckan var tydligen också väldigt raskt marscherat...för jag har ju redan idag varit till Viktväktarna och det är ju bara tisdag. Men anledningen till detta besök redan idag är för att på torsdag är det ju röd dag och stängt, även på fredag är det stängt...även om det "bara" är en klämdag.

Hehe, den här gången var det inte så värst lång kö då jag kom in...som det var då för två veckor sedan (skönt).

Den här gången så pratades det om MELLANMÅLEN och hur viktiga dem verkligen är mellan de tre HUVUDMÅLEN som är FRUKOST & LUNCH & MDDAG.

Och mellan dessa målen ska det klämmas in MELLANMÅL då, fast är jag så himla duktig på detta?

Njaej, inte det minsta om jag ska vara ärlig och det ska man ju!


Sen är det ju frågan då vad vågen sa eller visade idag då jag ställde mig på den. Tjupp-i-dupp, det var inte länge som jag var sur på den vågen...för nu blev vi två vänner igen (jag & hen).

Med andra ord så visade den 59,4 kg och resulterade ju då i -0,9 kg.

Då jag kollade på vad vågen visade så sa jag till Stina: "Jaha, då har jag gått ner 10 kg igen...för min startvikt var ju 69,4 kg och nu 59,4 kg.

Men jag fick ingen sån däringa kommentar av henne, utan bara ett ungefär: "Jahaja, ja ja..."


Jag är nöjd, så väldigt bra jobbat denna lilla korta veckan Hanna! 






  





 




Av Hanna Boman - 12 maj 2015 21:21

Jahaja, nu så var det ju väldigt längesen som jag nere på Arbetsförmedlingen och hade en tid för att träffa en handläggare. Sist var ju för sjutton i januari då jag träffade en ny handläggare, som jag inte vad så nöjd med då...eftersom att just då jag kom dig för att träffa honom så hade systemet lagt av och han kunde inte gå in och kolla i datorn. Han sa då till mig att jag skulle få en ny tid för att träffa honom igen, men det kom aldrig nån kallelese om ny tid (en liten snabb sammanfattning om hur det var då).


Nu idag så var jag där och träffade ytterligare en NY handläggare, som verkligen var snäppet bättre och mer förstående på vad jag vill göra och vad jag kan tänka mig för något nytt jobb med anställning och LÖN...för det jobbet jag har nu på Café 2 är ju inget lönejobb eftersom det är vollontärjobb, men betydligt bättre än att inte ha någonting alls!


Sen gick vi igenom vad jag ska göra och att jag ska fylla i en Aktivitetsrapport, vad jag har sökt för några jobb eller så (psst, detta har ju jag aldrig gjort nån gång...och nu så lär det ju få bli av eftersom annars så lär jag tydligen inte få några pengar). Oups-oups, tydligen betydligt mycket hårdare på det nu!


Sen så skulle jag återigen vilja gå till en jobbcoach, och se om det kan leda till något bra den här gången. Så jag kommer bli inskriven på en sådan lista och säkert få en kallelse.

Då jag fick hos jobbcoach tidigare, så var ju det genom Arbetslivsresursen och lär ju så bli igen...för det är ju där de sitter. Så nu hoppas jag på att detta kommer lösa sig snarast, hmm!







 





Av Hanna Boman - 10 maj 2015 18:50

Idag så har det varit mycket grejer i gudstjänsten som man inte riktigt är van vid...åtminstone inte på en och samma gudstjänst!

För det första så var det Dopgudstjänst för Julia Nelsson & Filip Tiger, med andra ord så var det vuxen/troendedop idag. Eh, det är ju inte så ofta vi har det hos oss precis...så därför roligt att få vara med på minsann! 


Sen så var det även medlemsintagning också och det var ju då Julia Nelsson & Filip Tiger & Linnéa Håkansson som blev de NYA medlemmarna i församlingen!


Nejdå, inte nog med det...så var det ju även Nattvard också och det tog vi denna dagen vid knäfallet (som nästan alltid gjordes då jag var i ungomsåren).


Sen för att alla barnen som var med under gudstjänsten idag, så hade det fixas till en liten myshörna för dem...där de kunde rita & måla & läsa (eftersom gudstjästen var lite längre idag än vad den brukar vara & vi har ju inte någon Söndagskul hos oss just nu eller för tillfället, men detta var väl en början till något kanske).




   

Dopakten





 

Medlemsintagningen








   




Efter gudstjänsten sen så var det riktigt kyrkkaffe och det var Fredax-arna som bakade ett gäng kakor i fredagskväll, och till det var det ju förstås kaffe/te/saft.






 











 







     








Av Hanna Boman - 9 maj 2015 18:20

Jajemen, jag var ju visst på Tältkalas igår också...men uppdaterade inget om det just då, för jag var typ världens tröttaste igår då jag kom hem, hade väl tänkt att skriva lite...men bidde inget då bara, sorry!

Men det har varit Tältkalas ute i Lyckeby nu sedan i onsdags och jag var där ute då både igår och idag, för att det är så himla roligt och jättetrevligt!


Idag så började det hela klockan 15 på eftermiddagen med Tältmöte för barnen och barnkören Joyful var med och sjöng en hel del sånger, vet dock inte hur många det var...men spelar väl mindra roll tror jag va!? 


Självklart så var det ju lite lekar & tävlingar också och även sketcher, som BARNRÅDET höll i (tror jag ju i alla fall), annars har jag fått helt fel för mig...hehe! 


Men fantastikt roligt var det från början till slut, helt klart!


Sen efter att Tältmötet var slut så grillades det hamburgare & korv & sen var det även kaffe & kaka efteråt också.





   

Joyful




 










 

    

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards