Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Hanna Boman - 6 juni 2015 22:58

Jajemen, ikväll från klockan 20 så har det varit LÄGERBÅL ute utanför på kyrktomten. Eeeh, jodå jag kan väl börja och tala om att scouterna & Fredaxarna har haft hajk/läger den här helgen med start igårkväll.

Och nu ikväll så har det då varit LÄGERBÅL för oss andra. En hel del olika ramsor fick vi ju lära oss, lite annorlunda men roliga ramsor som man fick lära sig (lite skillnad från då man själv var barn och var med på scouter med LÄGERBÅL och annat!

Men läger/hajkdeltagarna ligger i tält och sover på kyrktomten!

Under dagen idag så har de förberett till morgondagens Sommarfest som då är efter gudstjänsten imorgon.



Hm, samma sak här är att bilder och sånt kommer senare tyvärr...men så får det bli!





 



 









 







Av Hanna Boman - 6 juni 2015 16:40

Igår (fredag 5/6) så tog min kusin Maria sin sjuksköterskeexamen och där var släkten samlad!

Nä, inte hela släkten (långt ifrån)...men vi var väl runt 20 stycken i alla fall. Eh, man kan ju säga att det

var väl i stort sätt familjen och några vänner också som var samlade hela kvällen från klockan 17 på eftermiddagen och framåt.

Det serverades Pajbuffé från 'Nya Skafferiet' som var så fantastiskt gott och man åt tills magen stod i ungefär fyra hörn...eller inte (inte hos mig i alla fall, för jag har ju lärt mig att äta mig behagligt mätt eller "viktväktarmätt")😃


När vi kom så blev vi serverade lite välkomstdryck och goa knyten med två olika goa röror! Den ena röran var med varmrökt lax & Philadelphiaost och den andra var med getost & Philadelphiaost & marmelad.

Sen var det en TIPSPROMENAD där det var lite frågor om bland annat sjukvården och Marias utbildning till Sjuksköterska!

Jag tror det var 12 frågor, men vet dessvärre inte hur många rätt jag hade...men lite kluriga frågor var det!


Jaa, visst kommer det bilder och sånt sen då datorn är tillbaka!😕



STORT TACK för en väldigt trevlig & mysig fest!😊




   



 



 




 












Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards