Alla inlägg den 22 april 2016

Av Hanna Boman - 22 april 2016 18:26

Jaop, när jag fyllde mina 40 år i mars så fick jag presentkort från Lavendelns Minispa så där har jag varit idag.

Det var vad jag verkligen behövde nu kände jag, jag låg ju där och nästan somnade.

Fantastiskt jätteskönt, sånt här ger mig ju sig verkligen aldrig själv!


Så nu får jag ju tacka

Eivor & Martin

Andreas & Sofie & Adam & Alice & Axel

Annika & Henrik & Hugo & Albin!

  

 

 

Förebild

 

 

 

Efterbild

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 april 2016 13:48

Jahaja, och även den här veckan så blev det fredag. Och då har ju jag varit hos Viktväktarna i vanlig ordning.

Vad pratades det om på den här veckans möte? Jo, det pratades om "HITTA DIN Måbra-vikt".

Med det menas ju då att man ska hitta sin vikt för att verkligen kunna Måbra. För då man väger för mycket, så mår man ju inte alltid så bra. När man gått ner i vikt så blir man gladare och man kan gå in i klädaffärer för att hitta mindre storlek på kläder.

Och så var det ju faktiskt för mig då jag fortfarande var under min viktnedgång, men känner ju att det fortfarande är roligt att gå in i klädaffärer.



          Din må bra vikt där du känner dig både fin och bekväm. Det kan vara en vikt som du trivdes med

          förut eller så kan det vara en något högre vikt då vi blir äldre och kroppen förändras. Det viktiga är

          att du sätter ett realistiskt mål för dig.


          Om du inte är redo att sätta din slutliga målvikt (eller ens vill tänka på hur många kilo du ska gå ner ,

          sätt dessa mål som känns lätta att nå och som håller den motiverad.



Jaa, och vad visade den där vågen idag då? Nja, jag som trodde att det skulle vara ett STORT MINUS...så jag skulle slippa betala den där sura veckoavgiften på 130:-, men så snäll var inte vågen.

Fast och andra sidan så blev det ju MINUS i alla fall, så det lär jag ju få se som positivt.

Så idag visade den 62,2 kg och det resulterade ju i -0,3 kg.

 


Det känns ju bara så pass retfullt att man ska betala de där 130:- då det bara är 2 hg över.

Men NYA tag till nästa vecka Hanna, för nu var det ju för sjutton femte veckan på rad som du fick betala.

Eller tre veckor då det bara var plus, och två veckor där det i alla fall går åt rätt håll. 

Så jag är nöjd trots allt, och nästa vecka ska jag bannemig se till att fokusera på ett STORT MINUS.



Justja, idag så köpte jag mig en NY kokbok som heter "SMART MAT FÖR ALLA".






 









 



   




  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards