Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Hanna Boman - 7 maj 2016 23:07

Idag så har man varit och träffat släkten ute i Lyckeby så Lovisa fyller 10 år, vad jag tror så fick hon väl många fina presenter...eeh, jag kan väl inte säga att jag kom sent eftersom det var sagt att man fick komma mellan halv fyra och fyra. Och jag kom till fyra, men alla övriga hade ju redan kommit.

Så då var det väl någon timmes utehäng i det sköna varma vädret, vi var ett gäng som radade upp oss längs ena husväggen och bara njöt.

Sen så sattes grillen på och då blev det grillat, nästan som lite grillbuffé kan man väl nästan säga...eller?

(nja, nu tog jag inte nån bild på serveringsbordet...hade inte en tanke på det alls den här gången)

Men fantastiskt gott var det av olika slag, kyckling & revben & potatisgratäng & matvete & sallad & bröd & fröknäcke & ostar...vet väl inte om det var så pass mycket mera.

Åååh, mumsfilibaba vad gott var det! 


Hmm, efter att vi hade ätit av detta goda så blev det ju självklart en smarrigt god tårta med 10 ljus i också såklart.

(...och inte heller här blev det en bild på hela tårtan med 10 ljus i)


kaffe & tårta fick avsluta detta 10-årskalas!


Ojojdå, och vad fick hon av mig i present? Jovisst fick hon en present av mig också, såklart.

Och det blev en bok, LasseMaja-bok...men kan inte hitta på google vad det var för någon slags bok i hela den serien.



TACK för ett mycket mysigt & trevligt 10-årskalas! 







 




 

Av Hanna Boman - 7 maj 2016 13:24

Jajemen, idag så samlades en bra skara med sångglada "SecondVoice:are" i SecondHand & Café 2".

Och oj, vad roligt det var att sjunga där idag för en gångs skull (vi har sjungit där tidigare också, men just idag så var det extra roligt).

Roligt och se många som stannade till och ville lyssna & se oss, inte bara cafébesökare...utan även folk som var och shoppade i affären också.

Och ja, vi sjöng sju sånger...hehe, jag kollade nu i "tidsplaneringen" från Dropbox hur många sånger det var.

Mnja, jag kollade ju häromdagen också vilka sånger vi skulle sjunga...men räknade inte då hur många det var exakt, utan såg väl bara att det var "många". Och neej, så många sånger var det ju inte. 

#riktigtroligtvardetattsjungaheltklart

 


Nope, tyvärr blev det ingen bild på kören...eftersom jag själv

var med och sjöng!


Sedan efteråt blev vi i kören bjudna på fika ute i gröngräset, eftersom det är ju så ljuvligt fint vädet nu!  

...och nej, ingen fikabild heller!





   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards