Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Hanna Boman - 13 maj 2016 21:48

Oj, nu den här veckan så är det Tältkalas ute i Lyckeby i bibliotekparken...en tradition sedan många år tillbaka, tror jag minsann. Bara det att jag har varit med nu för fjärde året på rad. Det började i onsdags (11/5) och håller på tills imorgon och då är det Sommarfest och avslutning med alla barnen från Pingstkyrkan.

Fantastiskt roligt evenemang som först börjar med lite lekar och sånt utanför tältet klockan fem, sen är det samling klockan sex inne i tältet för tältmöte...där de har lite sketscher & tävlingar & "barnbidrag".


Tyvärr så blev det inte några bilder under mötet, men jag tror väl att ni klarar er ändå!




 




 

...och här kommer Stina med en "mackbricka"







     

Av Hanna Boman - 13 maj 2016 14:24

Jepp, och efter gympasset på Friskis & Svettis så var det ju direkt till Viktväktarna...och även denna gången blev jag glad då jag ställde mig på vågen!

Innan jag ställde mig på vågen eller när jag var på väg upp, så sa jag till Stina: "Jag gick upp för trappan här utanför idag..."

Nja, jag minns väl inte riktigt hennes svar...men var väl bara lite lätt: "Ja ja, okej..."

Och vad pratades det om idag på mötet, för det är ju det som ska beraäätas om först...hehe!

Jodå, idag så fick vi alla resa oss upp för att "träna" lite. Det var det vi fick göra allra först, och vi skulle träna lite med armar & ben. 

Så nu kan ni ju säkert klura ut, vad mötet handlade om idag. Jomen precis, det pratades om "träning och att bli mer rörlig på jobbet".

Idag fick vi sätta oss med våran "stolsgranne" och prata om hur våra dagar ser ut generellt med vad som är träning och inte. Jodå, det gick ju bra faktiskt!


Men javisstja, vad visade vågen idag då jag ställde mig på den? För jag blev ju riktigt glad, eller? Jo, jag blev ju glad i alla fall för att jag slapp och betala Veckoavgift även denna veckan. 61,7 kg som resulterade i -0,3 kg.

TACK för det snälla vågen, vad jag tycker om dig nu igen!   




 









   


Av Hanna Boman - 13 maj 2016 13:48

Yeeeah, jag har varit till gymmet även denna dagen...bara för att jag verkligen måste!

Och idag så var jag väl där lite sent, eftersom jag hade ju annat på agandan att göra också...men jag hann känna på alla "mina" maskiner, men det blev en som jag inte tog. 

Och även denna gången så tog jag inte i för att höjas, nja...inte så jättemycket i alla fall. Bara för att jag inte varit och tränat på hur länge som helst, vill inte ha nån jätteträningsvärk nämligen bara för att jag inte har tränat på så länge...för idag var det tredje gången i år som jag tog mig till gymmet!

Men nu så är jag ju igång igen och tänket ta mig dit och så det som blir rutin på det igen, äntligen.




/Tjipptjopp-tjingenling







 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards