Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Hanna Boman - 30 maj 2016 21:12

Jaa, enligt "mig själv" så är det ju idag som är min 3-årsdag som GULDMEDLEM hos Viktväktarna. 

Men enligt Viktväktarnas principer så går dem tydligen efter vilken vecka som man då blev GULDMEDLEM och inte efter datum (var visst vecka 22 då...)

Yes, detta fick jag ju då veta i fredags då jag var på mötet. Så därför fick jag inte min fjärde stjärna då...utan får ju tålmogigt vänta på den till nu på fredag istället.

Fast äsch, jag tycker ändå att det är på dagen idag som jag har varit GULDMEDLEM i 3 år.

Men som sagt, min fjärde stjärna får jag ju då på fredag (3 juni).


#guldmedlem30maj2013

#datumnördjagvet

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 maj 2016 19:17

Jepp, i fredags så var jag in till Lindex och köpte mig ett par shorts...jeansshorts som jag hade hängt undan tidigare i veckan (man får visst inte hänga undan så länge som jag gjorde nu, utan det är väl alltid till bara dagen efter...)






   









     






Av Hanna Boman - 30 maj 2016 18:45

Mmm, nu så kommer recept på Kanelbullekladdkaka...som jag har bakat några gånger sedan i höstas, men aldrig delat med mig av receptet tidigare här i bloggen.





Kanelbullekladdkaka


10-12 bitar


150 g smör

2½ dl strösocker

1 tsk vaniljsocker

1 msk kanel

½ krm salt

3 ägg

2 dl vetemjöl

 

Garnering: Pärlsocker


Gör såhär:


Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull och låt det svalna något.

Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop till en smet.

Häll smeten i en springform 22-23 cm, klädd

med bakplåtspapper. 

Strö över pärlsocker.


Grädda kakan mitt i ugnen 15-20 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den.

Känn med en provsticka. Låt kakan svalna i formen.

Servera gärna med vispgrädde.











 











Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards