Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Hanna Boman - 9 augusti 2016 21:34

Jajemen, även denna tisdagskväll så kom Lovisa hit för att se den här säsongens nästsista Allsång på Skansen. Eftersom vi har tagit det som en tradition nu, så är det ju dumt och dissa!

Innan hon kom så kokade jag fyra ägg, som vi sedan fikade på. Äggmackor te går ju aldrig av för hackor, alltid lika gott!

Jag var väl lite sån idag som gärna ville ha mera "matigt fika", än bara glass & kladdkaka typ.

"Jaa, och nu var det väl slutpratat om detta för denna gång!" 



Men vi hade en väldigt trevlig kväll, denna kvällen också.




        

Sanna Nielsen

 

 

    

Maria Andersson

 

 

 

Sten & Stanley

 

 

 

 

  Bob Hund

 

 

 

Lill-Babs

 

 

 

 

   Benjamin Ingresso

 

 

 

 

 

 

 

 


Gofika med värmeljus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 9 augusti 2016 17:58

Ännu en tisdag hos ViktVäktarna för mig då ja, ganska mycket "nyfolk" som hade hittat dit idag...antar väl att det kan vara för att semestrarna eller att sommaren snart är slut. Hmm!

Nja, jag vet inte så mycket om det egentligen...men visst kan det väl vara så!

Och vad pratades det om på mötet denna dagen då?

Jomen visst, det var ju prat om hur vi har upplevt sommaren i det stora hela med våran viktminskning och annat!

Om det har varit PLUS eller MINUS på vågen då man har ställt sig där.

Hehe, och för mig har det både varit PLUS och MINUS...i vanlig ordning, eller hur jag nu ska säga!

Det har ju varit bättre somrar med min viktminskning tidigare, om jag får säga så... 


Men vad visade vågen idag, när jag ställde mig på den? Mmm, jag kan ju säga som så att innan jag tog mig dig idag...så fuskvägde jag mig på vågen här hemma. För jag bara ville ha ett litet hum om var jag stod (brukar inte göra detta annars, har hänt nån gång ibland bara). Och då stod vågen här hemma på 63,5 kg. "Neeeej, tänkte jag...fast samtidigt så visste jag ju ändå att jag inte skulle kunna gå ner så mycket som till 'MIN NORMALIKT' igen på denna veckan".

Sen när jag ställde min på vågen hos Stina, då visade den ju 63,0 och det resulterade ju då i -0,1 kg.

Så visst fick jag ju betala den där usla straffavgiften igen, men det var ju MINUS...även om det bara var ett ynka litet hekto!

Och jaa, jag vet att det inte heter straffavgift, utan att det heter i en Viktväktares mun: "Veckoavgift"


Men men, jag ska minsann komma igen till nästa vecka...för då är sommartiden hos Viktväktarna över och alla tiderna är återigen öppnade.

  • Tisdag 16:30 & 18:30
  • Torsdag 17:00
  • Fredag 12:00

Jepp, det är ju bara här i Karlskrona då!












 

Av Hanna Boman - 9 augusti 2016 16:17

Jahaja minsann, idag så är det Rulltårtans dag. Inget som jag visste innan, förrön det sas på radion imorse.

Finns det någon av er som har kanske ätit eller rent av bakat en Rulltårta idag dagen till ära?

Eeeh, jag har inte gjort det i alla fall, varken ätit eller bakat. 

Men visst är det gott med en bit Rulltårta ibland? Mums!




 







      




/Tjingling




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards