Alla inlägg under augusti 2016

Av Hanna Boman - 17 augusti 2016 13:42

Eftersom jag inte var hemma igårkväll, så har jag nu fått se den här säsongens sista Allsång på Skansen via SVTplay. För jag hade ju bestämt mig redan efter första programmet, att det skulle bli och följa varje program denna sommaren, tjoho!

Och det har jag ju verkligen gjort, första sommaren på väldigt länge...måste jag nog också säga!



 

Sanna Nielsen

 

 

 

 

   


Lill Lindfors & John Lundvik

 

 

 

 

Tensta Gospel Choir

 

 

 

 

Zara Larsson

 

 

 

 


Sanna Nielsen har ju varit en fantastiskt bra programledare

för detta programmet!

  





 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 16 augusti 2016 22:57

Ikväll så har vi samlats en skock med ledare ute i kyrkan för för ett möte "Trygga Möten" som Equmenia syd har en gång vart tredje år. 

Ja, sist vi hade det så var det väl tre år sedan...men bör kanske vara oftare. Själv har jag aldrig varit med på en sådan här kväll tidigare i alla fall, utan jag trodde väl det mest var till för scoutledare...men är visst för samtliga ledare i nåt vad man är med i bland barn/ungdomsgrupperna.

Det finns ju mer än bara scout om man säger så.

  • Söndagskul
  • Babybom
  • Barnkör
  • Scout
  • Tonår/Fredax 

Och då hade vi en från Equmenia Syd hos oss som jobbar med det här, en väldigt trevlig människa. Vi satt två och två, för att diskutera en del saker som vi sedan redogjorde för de andra såklart.

En mycket trevlig & lärorik kväll får jag nog faktiskt säga! 







 

Joakim Stenmo

 

 

 

 

 

 

Gofika med förstås

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








Av Hanna Boman - 13 augusti 2016 23:37

Idag under eftermiddagen och en bra bit in på kvällningen. Nu vet ju inte jag direkt när kalaset började, men det kan väl nog har varit vid lunchtid nånstans.

Eftersom jag jobbade innan, så kom jag när de satt och fikade på kaffe & bullar & kakor & tårta!

Och vad Axel fick i födelsedagspresent, verkade vara en hel del StarWars-lego. Av mig fick han i alla fall legp och det var ju StarWars, för det var det han önskade sig.

Nope, jag var ju inte med där från början och såg vad han fick. Men han byggde nog ihop alla sina lego-grejer och hann visa dem också.



Barnen lekte och hade sig bäst de ville, medan vi vuxna bara satt och pratade om lite av varje. 

Några timmer senare så vankades det Tacos, vilket var gott!




   

Gott gofika





 

Kvällsmat/middag:

Tacos

 

 

 

 

 

 

Stor skål med godis, men den lät ju jag bli...

#318dagarutangodis

 

 

 


Och nej, nu så fyllde ju inte Axel år idag...men vi hade "vuxen/kalas" för honom idag.

Han fyller först om två veckor den 27 augusti.





TACK för ett trevligt & mysigt kalas!



GRATTIS Axel på födelsedagen!

  


 

Av Hanna Boman - 13 augusti 2016 22:58

Jaha, och idag slog vi återigen upp dörrarna efter att ha haft semesterstängt i 4 veckor. 

Hehe, jag kommer till jobbet klockan 10 när jag börjar helt enkelt.

Och då sa dem till mig: " Hej Hanna, du har missat något nu..."

Jag svarade: "Jaha, vad har jag nu missat då?" (nyfikna jag)

Svaret blev: "Vi har haft en jätterusch här nu precis."

Mitt svar: "Jaha, men vilken tur att jag kom nu...så slapp jag ju det, hehe!"

Dagen idag har funkat bra, folk har vi haft i jämn ström hela tiden. Så visst har vi haft och göra hela tiden.

Självklart så har kaffet gått åt, precis som vanligt. Ibland hinner man liksom inte blinka förrän kaffet tagit slut igen, jaa...så är det bara!


Min "lilla" vanliga replik brukar då vara:

"Mer kaffe åt folket!"


En rolig dag helt enkelt, där jag började att slå in helt fel "megastor" summa på min första gäst/kund. Oups, så kan det gå efter fyra veckors semester. Sen har vi ändrat priserna på en del grejer också, och där slog Hanna fel på en hel del grejer...alltså från den tidigare inbitna prislistan, men det var ingen som opponerade sig på det alls.


Men som sagt, en bra första jobbardag efter semestern!










 

Av Hanna Boman - 12 augusti 2016 19:07

Idag så har vi firat Mormors 96:e födelsedag, mamma och jag tog oss ut för att först äta i restaurangen på Hammarbygården.

Denna dagen serverades det Stekt torskfilé & remouladsås & potatis & grönsaker & citron. 

Pssst, fast jag hade "egen" mat med mig...eller rättare sagt köpte en pastasallad på Café Tre G innan vi åkte ut.






Sen så tog vi oss ner till Mormor, jag mötte Eivor & Martin vid hissen...som väl var, för jag var helt ute o reste.

Jag hittade inte riktigt rätt till Mormors rum, även att jag har varit där tidigare så klart. Men jag kände igen mig när jag kom på rätt håll, haha!


Trevligt att få komma dit idag för att få fira Mormor på sin 96-årsdag, men hon var inte så jättepigg och mådde inte så bra heller idag, tyvärr.

Eivor sa att hon var pigg och glad igår, men just idag på sin födelsedag...så var hon inte alls på topp.

 

Annika & Hugo & Albin kom också för att fira plus två till.


Det blev födelsadagsfika, med bullar & kakor & prinsesstårta & kaffe...mycket gott! 




 

Min lunch-pastasallad

 

 

 

 

 

 


FÖDELSEDAGSFIKA

 

 


 

Fikabordet dukat & klart

 

 

 

 

 

Prinsesstårta

 

 

 

 

Blombordet

 

 

 

 


Nää, tyvärr blev det ingen bild på Mormor...hanns inte riktigt med!



TACK för ett trevligt 96-årskalas!




GRATTIS lilla Mormor!

 










 

Hammarbygården

 

 

 

 

 

 







Av Hanna Boman - 12 augusti 2016 07:57

Idag för 6 år sedan så startade jag ju mitt bloggande, och jag fortsätter fortfarande att skriva. Sen så tycker jag att det fortfarande är roligt och skriva.

Jag minns när jag öppnade bloggen, då tänkte jag: "Tjaa, man får väl se hur länge jag håller på...blir nog inte så länge!"

Men joo, nu på dagen idag så är det som sagt 6 år sen och jag kommer att fortsätta helt klart.

Yes, nu då så går jag in på mitt sjunde bloggår! 



#bloggnördjagvet




TACK för att just DU läser min blogg!

  









 








   




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards