Alla inlägg under augusti 2016

Av Hanna Boman - 7 augusti 2016 14:23

Sitter just nu och lyssnar till Sommar i P1 med Annika Lantz. Lyssnar på den kortare versionen, det vill säga att

musiken är förkortad och programmet blir då "bara" en timme långt istället för 90 minuter.

Jag tycker det kan vara ganska så mycket skönare om nu vill hinna med att lyssna på en del av sommarens sommarpratare i efterhand.


#kännerföratthinnamednågranu

 


Just nu pratar hon om sin livmoderhalscancer, och vet väl inte riktigt om det är så intressant...eller?

Jag brukar ju i och för sig inte gilla att lyssna till henne på radion annars, men detta kan jag nog tycka var ett helt okej "Annika Lantz-program".







 

Annika Lantz

Av Hanna Boman - 7 augusti 2016 02:57

En heldag i skärgårsfestens tecken fick det bli denna dag (6/8).Jag promenerade ner till Pingstkyrkan under eftermiddagen och lyssnade till The Gospel Stompers Lars Joy. Sen så sjöng ju vi i Second Voice också några sånger under våran repertoar (men vet inte hur många vi hann med).

Under hela eftermiddagen där nere serverades det Våfflor glass dryck.  




   


 








Joy  





Sedan så var det dags att ta sig upp till torget, för att se och lyssna till Frans. Väldigt mycket undgomar som stod där framme och skrek.



 

Frans

 

 

 

 

 

Jodå, eftersom det är Skärgårdsfest så måste jag tydligen ha en Langos vilket jag tog mig en efter konserten med Frans.



 







Och sen så var det dags för Timbuktu att entra scenen klockan nio, betydligt mycket mer folk som var där då kan man ju säga. En fantastisk kväll och den sista för denna Skärgårdsfest.




 

Timbuktu

 

 


En runda in på EspressoHouse blev det för en väldigt sen fika kan man väl säga, men mycket god.

Då beställde jag mig en Morotsmuffins Frapino Mango Ingefära, och wow vad den Frapinon var god!




 

Frapino & Morotsmuffins

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









Av Hanna Boman - 6 augusti 2016 00:12

Ännu en kväll i skärgårdsfestens tecken, vilken kväll (5/8)!

Första artisten som entrade stora scenen på torget var Lisa Nilsson klockan sju, fast Karin & jag var lite lagom sena in...men gjorde nog inte så mycket, vi hörde henne ändå medan vi stod i kön för att komma in.

Och vad fantastisk hon är på att sjunga (hon var min "idol" som barn och är verkligen fortfarande, jag lyssnar gärna på henne).

Man kunde ju verkligen hennes sånger, utan tvekan helt klart!




 

Lisa Nilsson

 

 

Efter att den konserten var slut så blev det en runda in på Espresso House för lite fika (men tyvärr ingen fikabild, jag var nog alldeles för hungrig...)

Det blev i alla fall en Frapino & Levainbröd med Mozarella o kyckling (tror jag). Jättegott!



 






Snabbt sedan blev klockan nio, som då fick bli att kila in på festivalområdet igen och då var det Lars Winnerbäck som entrade scenen. Även det var en bra konsert, jag har nog inte varit en  stor lysnare av honom tidigare...men nu har jag sökt upp honom på Spotify!








 

Lars Winnerbäck





   






 







 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 augusti 2016 18:01

Idag så blev det en runda ut till Martina, för att äta lite lunch.
Edin & Jona åt pasta & bacon & ketchup.
Medan Martina & jag åt "Ceasarsallad á la Martina" som var jättegod! :)

Sen så blev det lite fika också förstås, "Rabarberpaj med vispgrädde & kaffe" som även det var mumsigt! :)


TACK för go mat & gott fika! :)


 

Ceasarsallad  á la Martina

 

 

 

 

Kaffe & Rabarberpaj

Av Hanna Boman - 4 augusti 2016 23:41

Och nu har årets Skärgårdsfest blivit invigd på stora scenen på torget.

Jag hade bestämt träff med Stina & Ola utanför CoffeHouse, men eftersom de var lite sena så gick jag och löste in mitt festivalpass först innan jag gick in (gäller förvisso inte förrän imorgon o på lördag, men lika bra att ha det gjort)

Sen så drog jag mig till kroppkakorna, för det var där vi skulle mötas.

#kroppkakefest

Fast vi var inte med på den festen, eftersom den började ju redan klockan fem och då ska man äta så många kroppkakor man vill och orkar.

Nu så åt vi bara två var och det räckte gott o väl (de var inte så goda...)

#hemgjordakroppkakor

#ärdeallrabästa

 


Sen så var vi vid den stora scenen och fick både se & höra "Världens snabbaste Allsång" och dem är ju bara så fantastiskt roliga & bra.

Eeh, en del sånger kunde man ju förstås och sjöng med...vissa kunde man väl inte, men var roligt ändå!


När sedan klockan blev tio, så var det Larz Kristerz tur att entra scenen, vi var kvar ett litet tag...men sen gick vi hemåt.



Men vilken härlig start på årets Skärgårdsfest, woooow!






 

Kroppkakor

(framgooglad bild)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 3 augusti 2016 23:10

Efter att få prata en runda via telefon med Maria igår, så fick vi nu äntligen till det med en liten fikadejt idag.

Hm, jag kom i tid till Café Tre G...kollade på klockan då och då visade den 16:57 på mobilen.

Vi hade bestämt klockan 17!

Men efter en stund så kommer Maria i bilen och har letat efter parkering i tio minuter, ett tu tre så hittade hon parkering till slut!

Jag satt på Rolle utanför och väntade...

Sen så skulle vi ju bestämma vad vi skulle fika på också, inte alltid lätt då det finns mer än ett bakverk på hyllorna.

Men efter mycket om o men, så var det en Budapestrulle som hägrade mest för mig...plus en 

Caffe Latte med smak av Macadamianötter.


#turmaninteärnötallergiker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Caffe Latte & Budapestrulle

 

 

 

 

   ...och för er som inte vet hur

Macadamianötter se ut

(mmm, väldigt goda)
 
 
 
 

TACK fantastiskt goa Maria för idag!
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Av Hanna Boman - 2 augusti 2016 21:37

Ännu en tisdagskväll då Lovisa har varit hem till mig för att se Allsång på Skansen.

Hehe, men den här gången hade jag inte bakat något. Efter lite smsande så ville Lovisa ta med sig glass, och det tackade inte jag nej till...hehe!

Mmm, detta har vi fått till att bli tradition att vi ska se Allsång på Skansen ihop varje tisdag...fast någon tisdag har det inte blivit, men så är det ju att man inte alltid kan!

Den här gången var det väl ett relativt bra program, trots att det inte var så värst många artister som man kände till...mer än Martin Stenmarck & Eric Gadd typ, hehe!

Men ändå var det ett helt okej program.




 

Sanna Nielsen

 

 

 

 

Etic Gadd

 

 

 

 

Léon

 

 

 

 

Martin Stenmarck

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Ola Aurell

 

 

 

 

Systerpolskan

 

 

 

...och så lite glass med

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards