Alla inlägg den 1 december 2016

Av Hanna Boman - 1 december 2016 23:44

Nu har det varit ännu en torsdag då det varit Alpha. En väldigt bra föreläsnng denna gången också, som den här kvällen handlade om "Hur jag kan vara säker på min tro?"

  • 'Jag skall gå in' (Uppenbarelseboken 3:20)
  • 'Jag är alltid med dig' (Matteus 28:20)
  • 'Jag ger dem evigt liv' (Johannes 10:28)

Tro - ta emot Guds löften och våga tro på dem


Vi kan inte förtjäna Guds förlåtelse, men Jesus dog på korset så at vi kan försonas med Gud.

  • Guds gåva (Romarbrevet 6:23)
  • Gud älskar oss och dog för att bevisa det (Johannes 3:16)
  • Han tog våra synder på sig själv (Jesaja 53:6; 2 Korintierbrevet 5:21)

Nu så var vi även denna gången ihopslagna Alpha 1 Alpha 2 under föreläsnngen, men delades upp för att samtala om själva kvällens föreläsning.

Innan jag fick komma o berätta så satt jag och funderade tillbaka på vad jag skulle berätta.

Sedan berättade jag lite om hur jag kom till tro, att jag är uppvuxen i en kristen familj o konfirmerad. Men min kristna tro kom inte förrän jag var på mitt första Skärgårdsläger som 18-åring. Sen är jag ju inte döpt som barn, utan döpte mig sedan året efter i Mariedalskyrkan och då som 19-åring. Det var då som jag kunde bekänna mig som kristen också!


Som vanligt innan föreläsningen så var det fika nere i caféet och inte vilken fika som helst denna gången, med tanke på att det var sista gången nu innan jul: Jullandgång julmust.

Så fantastiskt gott & mysigt!





     














 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards