Alla inlägg den 2 december 2016

Av Hanna Boman - 2 december 2016 18:17

Fredag idag o jag har ju förstås varit till ViktVäktarna i vanlig ordning, för det är ju då som jag tar mig dit nu.

Och den här veckan så pratades det om "Belöningar rätt sätt".

Med andra ord, vad belönar man sig med "då man har nått ett MÅL t ex?"

Jaa, för min del som jag sa idag i alla fall var ju KLÄDER och den första känslan jag minns var då jag för 5 år sedan provade ett par NYA jeans med en mindre storlek..."Jag kunde ta på mig dem och knäppa dem och även sitta ner och andas". 

Den känslan då var eller kändes väldigt stor för mig, jag tror det var då som jag "Fattade att jag hade gått ner i vikt!"

Och innan dess så hade jag nog inte riktigt förstått det där.


Men NU då när jag är GULDMEDLEM, så kan man ju undra vad man kan "Belöna sig med".

Ptja, för min del just nu är det ju då att slippa betala den här nedrans dumma veckoavgiftan var och varannan vecka hit och dit.

Eeeh, för två veckor sedan eller när det nu var...då frågade Stina mig om jag ville handla någonting. Medan jag bara svarade då: "Nej, bara för att jag slipper betala veckoavgiften så behöver jag ju inte köpa något från hyllan..."

Lite sådan var jag tidigare nämligen, "MÅSTE belöna mig med något nu, för jag slapp betala de där dumma 130:-"!


Jahaja, och vad visade den där "usla" vågen idag när jag ställde mig på den? Nja, så usel var den väl inte...men den visade ju ett plus. Och då visade den 61,5 kg som då resulterade i +1,0 kg.

Men det blev ju inte till att betala någon dum #straffavgift vilket jag tycker känns riktigt BRA!










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards