Alla inlägg den 3 december 2016

Av Hanna Boman - 3 december 2016 20:38

Idag så har det varit den årliga JULFESTEN för Små stora. En väldigt trevlig tillställning där barnkören Joyful sjöng många fina julsånger förstås.




 

Barnkören "Joyful"


    

Justja, alla i bänkarna fick sig ett varsitt rör i olika färger...eller vänta lite. Det var röda & gröna & vita & gula & blåa & svarta (tror inte att det var fler färger).

Men då fick man slå sitt rör i handflatan då ens färg kom upp på projektorn där framme (mitt rör var rött).

Och jaa, det var två sånger som vi fick spela...första var "Blinka lilla stjärna..."

Sen så fick vi prova på "Jingle Bells" också, som gick bra till slut i alla fall.


BIBELUTDELNING var det till alla barn som fyllt 10 år under året, det är då man får sin riktiga "vuxenbibel" för då kam man ju läsa.





 


Som alltid varje år, så dyker det upp en Disney-film också mot slutet (i år var det mitt femte eller sjätte år som jag var med på Julfest)...första året var i alla fall 2011!


Och detta året var det Hitta Nemo, som var Disneyfiguren.




     







 

Julevangeliet lästes

 

 


Tomten kom ju också förstås och sjöng "Nu tändas tusen juleljus" för och med oss! 







Det sista som gjordes var att alla barnen fick ta sig fram o hämta en varsin godispåse...och jag fick ingen, hmm!




Och sedan var det fika till alla barn & vuxna uppe i kyrksalen, fast jag tror att barnen fick sitt fika nere i caféet.

















   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards