Alla inlägg den 4 december 2016

Av Hanna Boman - 4 december 2016 22:29

 




Jamen visst, varför ska man gå på en gudstjänst...när man kan gå på två, hehe!

För så blir det ju ibland för mig, då vi har eftermiddagsgudstjänst ute i Mariedal och det hade vi ju idag då klockan fyra.

Och idag då var det Lovsångsgudstjänst  Nattvardsgudstjänst.

Barnen i Söndagskul idag var ute och bakade pepparkakor (jag hade lite beslutsångest innan gudstjästen...ville gärna dela på mig o vara ute med barnen för att baka pepparkakor, och samtidigt vara med inne på "vuxenavdelningen" & gudstjänsten).





   

Sånggrupp a´la Tina





  

Violet Andersson

 

 

 

 



Så då gjorde jag som så att jag var med inne på gudstjänsten fram till efter predikan, för det tyckte Violet att jag kunde göra...hehe!  Efter predikan sen så smet jag ut till barnen o bakade pepparkakor, fast var inte så många barn idag tyvärr...men några pepparkakor fick jag baka i alla fall. 







 

Ogräddade pepparkakor

 

 

 

 

 

Pepparkakor till

Mingelfikat

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 december 2016 20:37

 



Idag så spatserade jag ner till Pingstkyrkan för att fira Andra advent och jag var visst lite sen, men inte mer än 5 minuter...

Denna gudstjänsten så var det dop på självaste Andra advent. Men av olika så fick man inte lägga ut några bilder på självaste dopakten på sociala medier, och detta på dopkandidatens önskan. En fin dopakt var det verkligen!

(men bilder fick man ju självklart ta...)




 

Lovsångsteam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kyrkfika i caféet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards