Alla inlägg under januari 2017

Av Hanna Boman - 17 januari 2017 22:07

Och nu så har vi satt igång med körövningen igen efter juluppehållet. Vi fick känna på några nya sånger samtidigt som vi körde några gamla godingar också förstås.

Roligt att få komma igång igen och sjunga, nu vet jag inte hur många vi var...men som vanligt var det många i alla fall.

Eeeh, tidigare har vi ju alltid haft sångtexterna framme på filmduken men nu så har vi inte det längre...så det får la gå ändå, vilket det gör också.

Jag plockar fram min mobil o kollar i Dropbox, medan andra t ex har papper.



Roligt var det att få komma igång och sjunga igen i alla fall!











 







Av Hanna Boman - 17 januari 2017 20:37

Nu i eftermiddags så satte Vi i femman igång och det var då första kvartsfinalen. Eeh, jag som inte varit någon flitig "Vi i femman"-lyssnare tidigare genom åren lär ju verkligen följa det nu. Eftersom jag är ju på plats o släpper in & ut klasserna. 

Och denna första gången så var det Nättrabyskolan klass 5 B som mötte Sturköskolan klass 5.

 


Väldigt roligt att få vara där o hjälpa till!




Nättrabyskolan vann med 40 poäng medan Sturköskolan fick 31 poäng.




#viifemman2017





 







 

Nättrabyskolan







     

Sturköskolan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   




Av Hanna Boman - 16 januari 2017 15:53

Jodå, jag har redan varit till ViktVäktarna idag o var där vid lunchtiden klockan 12. Jag tycker väl att den tiden egentligen är den bästa av måndagens tider, för annars "måste" man vänta hela dagen på ett ta sig dit.


~~bara en liten dum parantes

i det hela~~


Men hjälp vad många som var där idag när jag kom, var nog alla stolar upptagna (jag hade väl nästan inbillat mig "att på lunch-klassen är det nog inte  många", men jag hade väldigt fel där i min tanke...)


Dagens lektion handlade om MÄTTANDE DAG och vad man kan äta för slags MAT då. Eeh, jag som har varit med ett tag...vet ju vad som ligger på MÄTTANDE o inte, fast är definitift inte expert även om det har funnits ett tag.

Men det har ju funnits ett bra tag nu, och man behöver inte alltid köra MÄTTANDE DAG hela veckan...utan det går ju att räkna sina tilldelade SmartPoints som man har fått. Så man kan räkna SmartPoints fyra dagar o köra MÄTTANDE DAG i tre dagar.



Och javisstja, vad visade vågen idag då jag skuttade upp där? Mnja, jag vet inte om jag blev så jätteglad precis...men jag slapp ju betala och det är jag alltid lika glad över. Så idag visade den "usla" vågen 61,5 kg och som

då resulterade i +1,1 kg.

Men jag har väl "busätit" lite mera denna helgen, fast det är ju inte bara över helgen...utan under hela veckan!






 

Av Hanna Boman - 15 januari 2017 22:51

Ojojoj, vilken fantastisk gudstjänst med "Rapport från Kambodja".

En god vän till mig som varit på resa i Kambodja 24 september 2014 31 mars 2015

Och vad mycket hon har fått vara med om, en väldigt fin rapport från vad hon hade varit med om. :)





 




 

Sara Fredh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Mingelfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   





Av Hanna Boman - 15 januari 2017 19:48

Jaha, och hur många visste att det idag är det "Tulpanens dag"?

Nej, jag visste det inte förrän jag hörde det på radion imorse.

Så hade inte någon koll alls på detta, brukar inte ha någon värst

vidare koll på detta med olika Temadagar under året.







 








 












Av Hanna Boman - 15 januari 2017 19:34

Efter gudstjänsten så blev det lite halvt om halvt oplanerad lunch, jag hade tänkt och ta mig någon helt annanstans... ;)
Och det blev ut till Lyckeby & TimeOut, väldigt gott.
Eeh, jag som är "ungdom" beställde Baconburgare med pommes & coleslaw, väldigt mumsigt & gott! :)



TACK Kerstin & Olle, Laila & Kenneth, Birgitta & Siv

för att ni ville dra med mig!

  




Och Olle, jag kommer minnas det du sa: "Hamburgare till ungdomen..." :)






 











 

Av Hanna Boman - 15 januari 2017 19:08

Idag så blev en runda ner till Pingstkyrkan o jag gick ner, en relativt skön promenad faktiskt om lite en stressande mot slutet.
Men fick ju röra på mig i alla fall vilket kändes skönt! :)
En mycket fin gudstjänst, där man skulle lämna frågor om Bibeln (fast det var ju frivillig)...för jag hade inte gjort det t ex. ;)
Jag tror det var 8 frågor som hade kommit in, som vi fick svar på.
Och nej, jag minns inte frågor såhär på "rak arm".

Men en mycket fin & bra gudstjänst var det helt klart, där även Michael Nilsson stod för solosång ihop med gitarr! :)

Sen efter gudstjänsten så var det kyrkfika, precis som det brukar vara!








 

Michael Nilsson & Ulf Sundkvist

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 14 januari 2017 16:23

Idag har vi varit hemma hos Mamma (Eivor & Martin & Mormor & jag) för att fira lite födelsedag.
Då serverades det fika o det blev semla & chokladboll & fransk våffla, mycket mumsigt! :)
En trevlig stund att få träffas o umgås lite, blir ju inte så ofta. ;)







   







Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards