Alla inlägg under mars 2017

Av Hanna Boman - 28 mars 2017 20:39

Ojojoj, nu känns det hur längsedan som helst som jag var med och "sångövade" i Second Voice. Jomen när jag nu tänker efter nu, så var det väl en månad sedan som jag var med sist. Oups!

Men så får det väl vara ibland va? En av gångerna var ju faktiskt inställda, så då har jag väl "bara missat" tre övningar?

Aja, inget mer att skriva om det. Förra veckan började dem i alla fall öva sånger inför påsken o påskdagen, så det var vad vi övade ikväll också förstås.

Och nejdå, inte allt för svåra sånger...utan det var de vanliga som vi har sjungit tidigare (...så himla lätt för mig att säga, som har varit med sedan starten)

Den här gången var det helt plötsligt riktigt kul att vara med o sjunga igen (man behöver nog ta en paus ibland).

Och nu sedan jag har kommit hem, så visst nynnar jag på en o annan sång!




 

Av Hanna Boman - 28 mars 2017 15:37

Oooh neeej, nu när jag under dessa 7 dagarna sedan Sven-Erik Magnusson dog...så har ju jag delat ett

youtube-klipp varje dag från Sven Ingvars, men jag lovar att jag är ju inte något stort dansdandsfan!

Eller är det så att jag börjar bli gammal? Hmm!

För om jag ska vara helt ärlig, så kan jag ju ibland tänka mig 

att lyssna på dansbandmusik...när andan faller på faktiskt! :)






 

Sven-Erik Magnusson

 

 

 

 

 

 

 

 

Sven Ingvars

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 28 mars 2017 15:22

Vilken mysig och trevlig lunchfika vi fick idag Catharina o jag på Café Tre G!
Och då valde jag Degens rätt, som idag då var: "Oxfärsgryta med duchesse" som var väldigt gott! :)

Sen när man äter lunch så ingår ju kaffet också, men vi tog en liten mumsbit till kaffet med.
Hos mig finns det inte alltid någon botten, så jag tog en Sockerbulle o bara njöt! :)

TACK goa & supermysiga Catharina för idag!
  





 





 











 

Av Hanna Boman - 27 mars 2017 22:43

Jopp, nu ikväll så satte Vi i femman igång på SVT och som jag har väntat!

Eftersom jag nu har varit med på alla radiosändningarna, så har jag ju vetat 

när sändningarna i Barnkanalen skulle gå av stapeln.

Och det är ju den här veckan, 27-30 mars klockan 19:25!

Neej, nu så kom ju inte Musikugglan klass 5 B med till TV...men jag vill ju 

ändå kolla!

Första semiefinalen var då ikväll, där Kunskapsskolan Västerås mötte

Kroppkärrsskolan Karlstad.


Detta var riktigt kul att få se det på TV och jag kommer fortsätta titta 

nu varje kväll denna veckan.


Resultatet för den första semiefinalen knep Kroppkärrsskolan Karlstad

med 40 poäng mot Kunskapsskolan Västarås som kammade hem

35 poäng.

 

 

 

 

 

 

 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 27 mars 2017 21:48

Måndag idag igen och då har ju jag varit till ViktVäktarna i vanlig ordning, varför ändra på ett vinnande koncept?

Inte så jättemånga där idag, och det trodde väl vi var för att det var fint väder ute. Men vi som var där och vi var väl 5 stycken på sin höjd, som stannade kvar på mötet. För det fanns ju några som bara var där o kollade av vågen, så kan man ju också göra!

Men för oss som stannade kvar handlade veckans möte om 



GE DET TID - för ett långsiktigt resultat

Fokusera på hälsosammare vanor - viktnedgång blir en bonus


Vi vill gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt, genom hälsosam mat och hälsosam

träning, men vi vill självklart fortsätta njuta av livet. Att välja bort allt roligt och 

gott för att vi går ner i vikt är inte långsiktigt, det är en del av livet.

Vi behöver därför lära oss att hantera alla dessa situationer.

Genom att fokusera på att göra förändringar för livet, och

hitta en livsstil som vi mår bra av, kommer viktnedgången som en bonus.




Jamen javisstja, nu höll jag ju nästan på att glömma o berätta!

Men vad visade vågen idag då jag skuttadeupp på den?

För idag var vågen väldigt snäll emot mig, eftersom jag inte

behövde betala någon Veckoavgift!

Eeh, jag var väl lite orolig innan när jag skulle gå upp på vågen.

Men som sagt var den ju snäll o visade 61,6 kg som då blev ett resultat på -2,0 kg!

TACK för detta snälla vågen, nu är jag vän med dig igen! :)









       

Av Hanna Boman - 26 mars 2017 23:17

Idag så var det eftermiddagsgudstjänst ute i Mariedalskyrkan, och inte vilken vanlig gudstjänst som helst...utan denna söndagen var det Fredax-gudstjänst. Så med andra ord var det vårat härliga tonårsgäng som var helt ansvariga för hela gudstjänsten.

Och den här gången hade de gjort ett memory där man fick para ihop bilderna med varandra, och så blev det en fantastiskt fin o bra gudstjänst av detta!

Om jag inte missminner mig, så har de haft någon sådan här gudstjänst tidigare...med Memory.



"Memory-gudstjänst"






 

Här är början av Memory-spelet

 

 

 

 

 

Jan Håkansson läser bibeltext

 

 

 

  

Sören & Emil

 

 

 

 

 

...och här är Memory-spelet komplett

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards