Alla inlägg under mars 2017

Av Hanna Boman - 2 mars 2017 21:58

Och denna gången har vi i Alpha 1 fått vara med om en fantastiskt fin föreläsning om Helige Anden. En väldigt fin & bra undervisning.


  1. HAN VAR MED VID SKAPELSEN
  2. HAN KOM ÖVER SÄRSKILDA MÄNNISKOR VID SÄRSKLIDA TILLFÄLLEN
  3. HAN VAR UTLOVAD AV FADERN
  4. JOHANNES DÖPAREN SAMMANKOPPLAR HONOM MED JESUS (Luk 3:16)
  5. JESUS FÖRUTSÄGER HANS NÄRVARO (Johannes 7:37-38)

Sedan så fick vi sammanfatta vad vi tyckte om Helige Anden o vi tycker. Och jag för min del sa ingenting, hade nog inget o säga.


Men det var en ljuvligt bra undervisning, wooow!





   






 






   












 

Av Hanna Boman - 2 mars 2017 21:18

Ojdå, det var ju inte alls längesedan som jag var hos min tandhygienist sist. Men det fick la bli

en gång till den här gången, för det hanns inte riktigt med att plocka bort all min tandsten

sist av en o annan anledning.

Och nu kan jag väl säga som så att jag har lite lagom ont i tandsingarna,

efter att hon har petat o grävt i munnen. Men så är det ju för sjutton efter varje gång

som man har varit där, att man känner sig lite "plågad" sedan efteråt.

Jodå, och det bästa av allt är ju att det går över!

Sen är jag ju alltid evigt tacksam att jag inte har mer än tandsten att plocka bort, 

även om jag har en del tänder som är på väg att bli karies i också.

Men det är ju som hon talade om för mig idag, att den där flaskan med

"Dentan Munskölj" som står här hemma.

Det vore ju väldigt mycket bättre om jag använde mig av den med, så den inte bara 

står där utan att bli använd!

(Haha, hon är ju så rolig...för jag vet ju detta också)





 

Dentan Munskölj 0,2%






 

...och tandtråd på bygel













     








Av Hanna Boman - 1 mars 2017 22:21

Den här gången kan man väl inte säga att jag har varit så stor på att sticka, men jag var ju där ändå.

För det första så kom jag lite lagom sent, eftersom jag var och jobbade först.

Så jag kommer först dit o äter en bit mat, som jag köpte uppe på Pasterian innan

jag tog mig ner till SecondHand.


Och jadå, självklart så ville jag ju ha kaffe & kaka också efteråt vilket var riktigt gott!

Nej, jag hade inte någon stickning med mig alls denna dagen...fast det hade ju sina

förklaringar, eller hur?





 





 



















Av Hanna Boman - 1 mars 2017 21:32

Askonsdagen är onsdagen efter fettisdagen, som i sin tur är tisdagen efter

söndagen Quinquaguiagesima, fastlagssöndagen.


Askonsdagen är första dagen i fastetiden. Den har fått sitt namn efter

den katolska sedvänjan att strö välsignad aska på de botgörare som

denna dag fick lämna kyrkan. Efter absolution fick de åter komma fick de

åter komma in i kyrkan på skärtorsdagen.


Tidpunkten för Askonsdagen är rörlig. Den inträffar enligt kyrkokalendern

46 dagar före påskdagen (40 vanliga fastedagar samt sex söndagar då man inte fastar), 

vilket i sin tur infaller första söndagen efter den ecklesiska fullmånen efter 20 mars.


Askonsdagen infaller mellan 4 februari (om påskdagen infaller 22 mars

ett normaår) och 10 mars (om påskdagen infaller den 25 april).


Trots sin placering i det borgerliga året har Askonsdagen aldrig infallit

på Skottdagen 29 februari, och kommer inte infalla detta datum förrän

året 2096.


I folklig tradition förekommer Askonsdagen även som ett (felaktigt) alternativt

namn på dymmelonsdagen, onsdagen i Stilla veckan, alltså dagen före

Skärtorsdagen.





--denna texten är framgooglad o kommer ifrån Wikipedia--






   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards