Alla inlägg den 28 maj 2017

Av Hanna Boman - 28 maj 2017 17:53

Efter gudstjänsten så var det ju våran årliga Sommarfest, med allt vad det innebär!
Grillbuffé (pastasallad & kött)
Tårtbuffé (med olika sorters tårtor)
(jag själv bakade två kladdkakor, Kanelbullekladdkaka & Kladdkaka

med kakao)


Sen var det ju som ett TIVOLI, med olika grejer som t ex pajkastning

(fast det var med chokladpudding & grädde & sylt istället)

Chokladhjul & popocorn & tipspromenad & svampkastning & krocket.

Mnja, det var nog något till av stationer...men kommer inte ihåg. 

Eftersom jag bara satt vid ett bord o åt, hehe!

(inte hela tiden, för man kan ju prata en hel del med folk också)






   











 

Av Hanna Boman - 28 maj 2017 16:27

Idag på förmiddagen så hade vi gudstjänst som vanligt, fast vi började en timme senare...alltså

klockan elva (vilket jag tyvker är en bra tid).

Sen så var ju denna gudstjänsten familjeinsirerande, eftersom det var ju Himlakul.

Det var bland annat märkesutdelning för en del scouter, fast vad det var för olika märken 

minns jag inte. Hehe, jag minns inte heller hur många av scouterna som fick ta sig fram

för att få sig ett märke heller!

Eftersom vi inte har någon barnkör just nu för den är vilande, så fick det bli 

att Stina ställde upp och sjöng tre sommarsånger för oss o med oss.


I kyrksalen idag så hade det ställts ut en del stationer med var MU (Mariedalskyrkans Unga) håller på

med  i veckorna. En mycket trevlig & fin utställning!


Vad gjorde jag själv under gudstjänsten då? Jomen, jag läste en bibeltext...inte att förglömma.

(jag som sällan bruker känna mig så bekväm med sådant)

Men om det inte är en lång och svår text, så brukar det funka...


PSALTAREN 33:18-22

 

Men Herren vakar över dem som fruktar honom, över dem som hoppas på hans nåd,

han räddar dem från dödenoch håller den vid liv i hungertid.

Vi sätter vårt hopp till Herren, han är vår hjälp och vår sköld.

I honom har våra hjärtan sin glädje, vi förtröstar på hans heliga 

namn.

Herre, låt din nåd vila över oss, ty vi hoppas på dig.




 

Håkan Bergström

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards