Alla inlägg under juli 2017

Av Hanna Boman - 27 juli 2017 19:42

Jepp, nu så fick det bli ett NYTT batteri till mobilen i alla fall!
Istället för att köpa en Powerbank, som så många tipsade mig om på Facebook igår då jag ville ha tips på vart man kan fixa ett NYTT batteri.

Så det fick bli att ta sig upp till Mobilexperten idag, efter att jag ringde o förhörde mig hur mycket det kostade.
Och 395:- för att få hjälp med det också, kändes helt okej!
Skönt att den inte nu längre kommer "slockna" då man inte är hemma! :)




     



   








     











 

Av Hanna Boman - 27 juli 2017 11:53

Oups, idag kom det visst ytterligare ett nytt mobilskal från Wish...och jag trodde att det 

den här gången var plånboksfodralet som jag ju också har beställt, men icke!

Utan det var ett "vanligt" skal, i silikon...hehe, inte riktigt mina favoritskal.

Så därför är det väldigt BRA att de är superbilliga!


Och som jag talade om förra veckan, så lär jag aldrig inte beställa något

mer ifrån Wish.








 











 

Av Hanna Boman - 26 juli 2017 21:11

Alltså, nu vet inte jag riktigt om jag en gång tidigare här i bloggen har skrivit om 

just den här kaffesorten (och orkar inte gå tillbaka för att kolla)

Men den här sorten har jag köpt tidigare i alla fall, och det är 

kort o gott vanligt bryggkaffe...fast fungerar till en sådan där 

kaffepress också och även en perkolator.


Jodå, visst hade jag eller her jag en kaffepress...bara det att jag gillar inte riktigt den sortens 

kaffe, utan för mig ska det vara hederligt o vanligt bryggkaffe.


Och eftersom jag inte är någon stor "kaffesupare", så fick detta till att bli en lite 

dyr affär. Efter halva användandet, så köper jag en ny bryggkaffesort istället!











 









 











 





Av Hanna Boman - 25 juli 2017 19:37

Nu har jag ett bra tag haft en glasburk som jag har haft te i (det är fortfarande te i den).

Och  nu under en tid, vet inte hur länge...men har jag tänkt att skaffa fler "glasburkar med snäpplock".

Så igår tog jag mig in på Cervera o köpte åtminstone än så länge 2 burkar.

Och i dessa kommer jag alltså då ha te i, för det känns snyggare på något sätt

än att ha plåtburkar!

De var inte sådär jättedyra heller, så jag är nöjd!






   












 

Av Hanna Boman - 24 juli 2017 19:12

ENDAST VÄGNING SHOPPING!


Nu när det är sommar o semestertider, så är det bara VÄGNING & SHOPPING

som gäller. Och då får man komma dit under tiden 16:15 17:00.

Skönt kan nog jag tycka, så det inte bara är i 30 minuter!

(minns att något år, så var det vägning under en timme)

Men man får vara glad för det lilla!

Om ni minns så var ju jag där på plats i lite lagom "sista minuten", alla som

kommit...hade ju redan varit där.

Idag så var det åtminstone jag & två till då jag kom dig!

Skönt tyckte jag, för då hann jag sitta en liten stund o vila

med innan jag skulle "skutta" upp på vågen.

Och vad visade vågen den här gången då? När jag hade gått upp på vågen första

gången så visade den 61,9 kg...men sedan så upptäckte jag att mina nycklar

låg i vänster byxficka. Så fort som bara den fick jag ju "kasta" av mig dem.

Fast jag fick ju gå av vågen, för att den skulle nollställa sig.

Sen gjorde jag ett nytt "skutt" upp, och då visade den 61,8 kg istället!

Och resultatet visade ju då helt plötsligt -0,5 kg.



Mycket bättre, haha! :)










     

Av Hanna Boman - 23 juli 2017 19:01

Efter gudstjänsten så serveras ju lägerdeltagarna på middagsmat med efterrätt som sig bör!

(alltid efterrätt vid middagen varje dag hela veckan)


Och eftersom jag stannade kvar lite länge, så fanns det en portion mat till mig med

(trots att jag inte hade beställt innan)


Men vad det serverades vet jag inte riktigt, men än att det var någon stek 

av nåt slag & potatis & sås & äppelmos & lingonsylt & sallad!


Till efterrätt serverades det chokladkaka med grädde & hallon.

Och sedan så drack jag ju kaffe till med!



TACK köket för en fantastikst god middag, som även

jag fick äta av!

  








 








   











 

Av Hanna Boman - 23 juli 2017 18:27

Jodå, visst var jag ut till Olsängsgården även denna dagen...som då var lägrets Avslutningsgudstjänt för i år!

Alltid lika skoj att åka ut även på det sista som är för lägret varje år, jag har väl fortfarande svårt att hålla mig därifrån


(trots att jag inte är med på lägret själv längre, och har ju inte varit på massvis med

år...eftersom det är ju läger för ungdomar o lite däröver)


Men det känns ju lite som jag har varit med hela veckan i alla fall, eftersom jag kan/kunde

ju de flesta sångerna...och det kan ju bero på att!

(för er som vet, kan nog lista ut det själva...)






     







 

Kompet






 

Predikan: Fredrik Paulsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kyrkkaffe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 


Av Hanna Boman - 22 juli 2017 23:27

Nu ikväll så har det varit den sista kvällen med Skärgårdlägret och då var dem ute i 

Kristianopels kyrka och hade gudstjänst/möte.

Och nu kan man nog säga att de sjöng alla sångerna som de har övat

på under veckan.




 





     




       





 

Predikan:

Micki Tersmeden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




   


















[Bild]

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards