Alla inlägg under augusti 2017

Av Hanna Boman - 4 augusti 2017 23:37

Ännu en kväll på Skärgårdsfesten, vädret var väl hyfsat okej...om man nu då ska börja

med det! Eeh, ja eftersom det igår kom det ju in värsta åskovädret...så kan väl 

detta vara intressant o veta.

Men visst regnade det väl lite småskvättar, fast det kunde man ju överleva.

Det första som var uppe på den stora scenen, var Peg Parnevik.

Jag visste ju knappt vem det var, så jag googlade lite på henne 

innan jag tog mig hemifrån. ;)

Och nu så ligger hon i "min" Spotify!



 

Peg Parnevik

 

 

 

Efter att vi hade sett & hört Peg Parnevik, så blev det lite diskussion vart vi

skulle gå och äta för någonstans. Så vi fick dela upp oss, men vi samlades vid

ett bord och åt tillsammans!






 

Jag åt Langos

 

 

 

 

 

 

 


Wooow, sen när uret visade åtta så var det Jerry Williams tur att entra scenen!

Och vilket "dragplåster" det var, eller kanske inte (jag inbillade väl mig att det skulle 

varit "fullsmockat" med folk)...men var nog vädret i sig som gjorde det hela!

Fast tusan vilken konsert det var alltså, och en del eller ganska många 

låtar kände man ju igen helt klart.

Tänka sig att Jerry Williams är alltså 75 år och håller 

fortfarande igång!







 

Jerry Williams

 

 

 

 

 


Sedan så var det ju dags för lite fika förstås, inne på Espresso House.

Då beställde jag en Frapino caramell Toscamuffins.





 









 






Ojojoj, när vi hade suttit där inne att väldigt bra tag...så "hoppades" väl jag på

att Oskar Linnros skulle börja spela klockan elva. Men så var icke fallet, utan 

klockan "midnatt" drog han igång.

Och nej, jag måste nog säga likadant här "att jag måste lyssna in mig mer

på Oskar Linnros". 

För det var inte många av hans låtar som jag kände igen!




 

Oskar Linnros

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 4 augusti 2017 11:13

      

Av Hanna Boman - 3 augusti 2017 23:32

Och nu har årets Skärgårdsfest satt igång med pompa & ståt, jag var väl där o hämtade ut

mitt Festivalpass som gäller för fredag & lördag uppe på stora scenen vid sjutiden.

Invigningen av självaste festivalen satte igång klockan sex! 


DEt hände grejer i stort sätt hela tiden, stadsloppet var ju en av grejerna där det finns 

väldigt många som springer.


Det allra sista som hände var ju Världens snabbaste allsång.

Alltså wow, vad de är roliga och bra!


Men mitt i alltihop kom värsta åskovädret, så alla blev förvarnade innan att ta skydd 

under ett tält eller dyligt!




#skärgårdsfest2017




   








 


 












 




Av Hanna Boman - 2 augusti 2017 21:17

Nu ikväll så har vi haft den här sommarens sista Cafégudstjänst, och det var väl även 

den sista med Violet Andersson också!


Men ikväll så var det en "sångarkväll" kan man väl kalla det för!

Vi sjöng ju inte jättemycket eller många sånger, men vi sjöng

både gamla o nya sånger ur Psalmer Sånger.

Till och med en julpsalm, fast var ingen som jag kände igen!


En mycket trevlig kväll, men ganska många som

var med!





   

Violet Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 augusti 2017 10:48

När jag förra veckan tog mig in till Cervera och köpte mina två första glasburkar, så

tipsade expediten om att köpa en euroSCRUBBY.


Och nej, jag har ännu inte provat den...men kommer nog göra så småningom.

För den verkar vara jättebra att få bort fastbrända fläckar t ex från spisen.

Så jadå, den kommer bli använd av mig.

Det är bara det att man kan tro att den kommer ge repor, eftersom den känns 

som lite sandpapper typ.

Spännande att prova den framöver, helt klart!








 







 













 

Av Hanna Boman - 1 augusti 2017 23:07


      

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards