Alla inlägg den 23 september 2017

Av Hanna Boman - 23 september 2017 21:07

Nu idag har ett gäng ledare från kyrkan (Mariedal) varit iväg på en ledarutbildning uppe i 

Växjö, där det var andra ledare också från t ex Kristianstad & Växjö & Alstermo & Alvesta!



Och vilken fantastisk dag från början till slut, vi började med att fika på

kaffe & fralla...som verkligen behövdes (tycker jag...)


Sedan efter det så började samlingarna, med olika kurser!


Nu vet jag inte hur många vi var allt som allt, men kanske var 50 stycken...eller?



HJÄRTAT

HÄNDER

HUVUDET

HEL IDENTITET

 

 

 

 

PASSION

När är du bäst som ledare?

PLAN


Vad vill du ska hända genom ditt 

ledarskap?

PRIO

Hur vill du prioritera för att fungera som ledare?

GUDS-PULS

Hur vill du gå i takt med Gud? 

Vilka vanor vill du skapa?


BÖN I VARDAGEN

  1. Bli medveten om Guds närvaro
  2. Betrakt din dag med tacksamhet
  3. Bli medveten om dina känslor
  4. Välj en händelse från dagen som du ber över
  5. Se fram emot dagen som ligger dig framför




Hehe, klockan halv ett blev vi serverade lunch som bestod av 

Buffé-mat med potatissallad olika sorters 

ostar frukter.


Mmm, väldigt gott!


Himla smidigt o servera sådan mat till så många!



Sedan senare under eftermiddagen så blev det ju fika också, såklart!

Kaffe & bulle & kaka!


Dagen slutade med en fin andakt, som man kommer bära med sig!





~~som ni säkert redan vet, så kommer det bli en väldigt "bildlös" blogg en tid 

framöver...eftersom jag inte har någon mobil i min ägo just NU!~~




STORT TACK Växjö för en fantastiskt inspirerande dag!


      












   






 






 






 


















 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards