Alla inlägg under september 2017

Av Hanna Boman - 9 september 2017 21:54

Oja, imorse blev väl jag hämtad lite väl tidigt...eller nej, inte jättetidigt. Men det var ju ändå 

vid kvart i nio!

Och vet ni vad, detta har nog för sjutton nog aldrig hänt i mannaminne!

Men jag kom ner till porten i tid o fick faktiskt vänta på min skjuts, brukar annars vara jag som

 kommer ner  i sista minuten med andan i halsen typ...haha!


När vi kom ut till Olsängsgården så började vi väl o dividera om vi skulle sitta inne eller ute för 

att fika på våran medhavda fika. Och eftersom det inte var det bästa vädret, så blev det 

till att sitta inomhus!

~~Nej, det regnade ju inte just då...men kändes lite väl kallt bara~~


Efter att vi hade fått våren fika i oss, då var det dags för en fantastisk föreläsning om 

Diakonia av Petter Jakobsson.






 

Petter Jakobsson


 

 

 

 

 

     

 

 

 

 


Efter att den första delen av föreläsningen var över, så var det dags för vissa av oss (jag var inte med) att 

gå en tipspromenad.

Hmm, jag satt uppe på verandan o väntade på att de skulle komma tillbaka.



Sedan var det dags för lunch, som den här gången var kotlett & potatis & sås & sallad...vilket var väldigt

mummsigt!

Till efterrätt serverades det Äppelpaj & vaniljsås & kaffe, även det var gott!





   



 
     
 
 
 
   
 
Lite eftermiddagsfika
 
 
 
 
 

En stund var det även tid för "planering" inför morgondagens gudstjänst, där vi satte oss i grupper o planerade.
Jag & Sara & Elin & Niclas tog fram de unisona sångerna, vilket funkade bra o var kul!
 
 
När uret sedan visade sex, var det återigen dags för mat o den här gången blev det grillad korv med bröd!
 
 
  
 
Korv med bröd
 
 
 
 
 
 
 
 

Det sista för dagen/kvällen var ju då en liten Andakt där vi sjöng några 
fina lovsånger också, kändes bra att avsluta dagen så!
 
Nu tror väl jag att de som kommer sova över, jag nog inte gått till sängs riktigt än...utan det är
nog SPELKVÄLL där ute på hög nivå nu, skulle ag väl tro!
(för jag har ju varit med om dessa kvällar/nätter tidigare...)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 









Av Hanna Boman - 7 september 2017 21:42

Nu har vi satt igång med ordinarie övningarna i By Mercy, förra veckan blev ju bara en sån där 

extra övning för att vi skulle sjunga på gudstjänsten i söndags.

Men nu kommer vi öva varannan vecka hela hösten, vilket säkert kommer gå bra!

Ikväll började vi sjunga på två nya sånger, som gick väl lite sisådär...jag var inte med uppe 

på estraden och övade, utan satt längst fram på bänkraden.

Eeh, lite busigt kanske...men varken Rolle elle jag hade något större sug av

att trockla oss upp där ikväll. Så för mig blev det väl mest

att lyssna på sångerna och titta lite i texterna. 

Hehe, nu ikväll försökte jag räkna o se hur många vi var...men det gick väl 

sisådär det med. Jodå, även denna övningen var det bara en i mansstämman.

Det var ju det lättaste att minnas i alla fall, haha!










 

Av Hanna Boman - 5 september 2017 22:07

Nu ikväll har vi haft ett Informationsmöte i församlingen, och då var det inget församlingsmöte...så inget protokoll skrevs, eftersom vi bara hade EN punkt!
Hjälp, jag vet nog inte riktigt vad jag ska skriva egentligen. Men vi har en ny "pastorskandidat" på g, så vi har fått en presentation av honom personligen ikväll.
Församlingsstyrelsen har ju träffat honom och pratat med honom, och nu då så fick vi "övriga" träffa o möta honom!

Och nu till helgen så kommer vi ha församlinghelg ute på Olsängsgården, så på söndagen sen efter gudstjänsten kommer vi ha ett församlingsmöte som kommer ta upp det här igen. 

Så nu under resten av veckan kommer vi "själva" få fundera lite över detta beslutet!









 










     


Av Hanna Boman - 5 september 2017 15:12

Torsdagen den 31 augusti kom ytterligare en prins till Svenska Kungafamiljen!

Och igår talade väl Kung Carl XVI Gustaf offentligt om vad den lille prinsens 

alla tre namn.

Det är alltså Prins Carl Philip Prinseean Sofia som fick sin andra prins i

familjen.


Så hans namn blev Gabriel Carl Walther!

  




 








 






      

Av Hanna Boman - 4 september 2017 21:24

Johodå, jag hade väl inte tänkt mig att gå hemifrån på något speciellt ikväll!

Det var inget sm var planerat i alla fall, men så blir ibland planerna lite ändrade

bara sådär!

Jag fick ett telefonsamtal under eftermiddagen idag, som fick bli detta ikväll.

Och nejdå, jag har ju inte långt härifrån upp till Emanuelskyrkan.

Ikväll var det Cafékväll där uppe, och jag var väl den yngsta som var med.

Haha, så jag sänkte kanske medelåldern totalt!

Äsch, jag vet inte...men man kan kanske "hoppas"!

Vi sjöng en hel del sånger ut Psalmer Sånger i alla fall, vissa som Violet 

hade valt själv inför kvällen o sen var det lite önskestund  också.


Servering av våfflor blev det, och det tackar man väl inte "nej" till!

Kaffe våffla!






 









 









     

Av Hanna Boman - 4 september 2017 17:17

Jahaja minsann, idag har jag varit till ViktVäktarna i vanlig ordning. Fast förra veckan var 

det stängt på grund av sjukdom, så därför blev det inte något inlägg!

Men idag var det ganska många där, under den tiden som jag var där under lunchen.

Och då handlade mötet om denna dagen eler veckan "A

tt hålla sina SmartPoints".

Så idag hade Åsa ställt ut en del grejer på borden, som vi fick tippa o känna på

hur mycket SmartPoints det var på de olika sakerna och då fick vi använda oss av 

ViktVäktar-appen...för annars skulle vi nog inte har klarat det, hehe!

Ganska kul att känna av och kolla på olika grejer

som man oftast använder sig av!



Ajajajaj, vad talade den där usla vågen om idag då när jag ställde mig på den?

Ja, för den var ju inte så snäll idag heller och denna gången verkligen inte!


Eller om det möjligen är "fel" på mig, hmm! (jag tror nog på detta sistnämnda)

Så idag visade våguslingen hela 63,3 kg som då faktiskt resulterade i +1,1 kg.

Åååh, nu börjar det nog verkligen kännas som jag kommer bojkotta detta!

Jag lär ju aldrig komma ner på min MÅLVIKT igen, hur svårt ska det vara?

Skärp dig nu till nästa vecka Hanna, snälla!












 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards