Alla inlägg under december 2017

Av Hanna Boman - 20 december 2017 21:58

Jahaja, idag så blev det ett litet eller ganska stort besök på Arbetsförmedlingen o nu var väl detta första gången på ett "ganska" bra tag sedan med tanke på att få träffa min SIUS där än bara ute på jobbet.

Och där träffade jag även en arbetsterapeut också.

Så det blev lite snack om framförallt hur det funkar ute på jobbet, och hur man ska kunna göra att det skulle kunna bli bättre.

Praktiktiden där ute nu är fram till januari (2018) ut, sen kan praktiken bli förlängd eller så kommer det kanske bli en anställning.


Men vad jag vet just nu så är det i alla fall januari ut, sedan därefter får man se vad som händer!


















 

Av Hanna Boman - 19 december 2017 19:42

Idag så blev det en runda till SecondHand efter jobbet, för att fika en "sista" gång i år.
Och eftersom jag gick av bussen uppe vid Bergåsa station, så gick jag förstås under tunneln/bron. Oja, jag var där redan en kvart tidigare än vad vi hade bestämt...eller då Birgun brukar gå på rast.
Jag spatserade bort o tog det jag ville fika på, sedan satte jag mig vid ett bord och väntade på Birgun.

Efter det så bytte vi bord, för det bordet jag hade satt mig vid var lite lagom vingligt...
Och då fick vi även fika tillsammans med Kerstin & Ruth.

#köttbullemacka
#wienerbröd
#cocacolalight
#kaffemedmjölk
#2kopparkaffe
#kaffetvargottävenidag




TACK för en trevlig fikastund idag Birgun & Co!


  









 













 







Av Hanna Boman - 18 december 2017 18:12

Jahaja, och idag är det KAKANS DAG!

Hur många visste om att det fanns en sådan här TEMADAG egentligen?

Nää, jag hade ju inte någon aning alls...förrän jag hörde det på radion imorse.

Och nu så googlade jag lite om det också, så då fick jag verkligen veta om det.


Vad sägs om en kopp kaffe & en kaka?

Men det kan man ju ta sig vilken dag som helst på året o inte bara idag!





#kakansdag2017

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

/Tjingeling   

Av Hanna Boman - 17 december 2017 21:52

Men oj, är det verkligen JULAFTON idag?
Nej, det är så vitt jag vet en vecka kvar!
Men eftersom Henrik har varit "hemma" nu den här helgen o kommer inte hem till jul,

så har det varit lite julfirande hemma hos mamma idag.
För då åt vi som traditionen säger lutfisk & potatis & vit sås & gröna ärtor och självklart drack vi ju julmust till detta.

Men när klockan var tre, så visades inte Kalle Anka...så vi får la vänta och se det nästa vecka istället på den "riktiga" julafton!

Vi drack glögg & åt lussekatter & pepparkakor!

Lite godis åt vi ju också, så klart!




 

...och jag "måste" alltid blanda ihop

det till barnmat fortfarande

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 17 december 2017 13:04

Eftersom jag kom lite lagom sent till kyrkan idag, så blev det att jag stannade ute med barnen o bakade pepparkakor.
Men jag var på väg in i kyrksalen, fast då kom barnen ut ihop med Manuela och jag vände och gick ut med barnen till pepparkakabaket istället förstås!
Och dessa nybakade pepparkakor serverades sedan under kyrkkaffet efter gudstjänsten.
Det här brukar vara som tradition för oss att någon gång under adventstid baka pepparkakor, så då blev det denna söndagen.



 

Här är några pepparkakor beredda 

på att ta sig in i ugnen

 

 

 

#pepparkaksbak      #söndagskul

 

 

 

 

 

   

Kyrkkaffe & lite julgodis som Fredaxgänget fixade 

i fredags

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 december 2017 20:53

Tjupp, idag så fick vi till det med en riktigt mysig fika -och pratstund Bea & jag.
Nu var det ett rätt så bra tag sedan som vi träffades ensama (bara Bea & jag).
Så vi slog till på Café Gelato, lite för att Bea aldrig hade varit där förut.
Och jag som är ett stort fan av caffe latte, valde förstås en "Caffe latte med smak av caramell & en Belgisk våffla"!

Wooow, vad gott det var o man blev typ väldigt mätt på det där söta kan jag ju säga.

TACK för den mysiga stunden tillsammans med dig idag Bea!


  






#belgiskvåffla #caffelatte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 december 2017 16:23

Idag så blev det en mysig lunchstund med Stina, precis som jag brukar vilja såhär innan jul!
Så vi träffades på Café 1344, där det var lite svårt att välja vad man skulle äta. Eller?
Nej, medan jag satt o väntade på Stina så kikade jag lite på "meny-tavlan" vad de hade på DAGENS. Så för mig var det ju inte svårt, jag valde Tacopaj & med créme fraiche & nachochips & sallad.
Till detta drack jag Coca Cola zero förstås, hihi!

Mums, väldigt gott!






TACK bästa Stina för en mysig stund idag!


  







 












 

Av Hanna Boman - 13 december 2017 23:18

Idag så har det ju varit Luciadagen, men jag har inte sett bågot Luciatåg alls tyvärr.  

Jag hade tänkt att ta mig upp till Wachtmeister o se på Karlskronas Lucia, men missade.

Sen hade jag tänkt att se på TV, men då hann jag inte riktigt hem.

Så lär få se det på SVTplay, vilket kommer gå lika bra hoppas jag!








        

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards