Alla inlägg under januari 2018

Av Hanna Boman - 15 januari 2018 21:47

Ännu en måndag o jag har varit en sväng ner till ViktVäktarna, där Petra var stand in för Åsa!

Det är ju så att Åsa har slutat som coach här nu, och från februarí så är Meta färdig o nyutbildad coach!

Petra är ju annars coach i Kalmar & Mönsterås, en mycket trevlig person som verkligen kan sin sak (säger jag som just i höstas hade tappat motivationen med att kunna hålla min MÅLVIKT)!

Dagens MÖTE handlade om "Koll på budgeten"! Och med det menas ju, att ha koll på sin SmartPoints-budget förstås!

Hehe, neej...jag har det då rakt inte ärligt talat!


Men måste se till att skärpa till mig nu här efter nyåret, fast har väl inte kommit dit än bara.



Jahaja, vad visade vågen idag då jag "skuttade" upp på den? Jodå, hen var visst inte så snäll mot mig denna veckan heller. Eftersom hen visade siffrorna 66,6 kg som då resulterade i 0,2 kg. 


Och vad fick jag göra även denna veckan, om inte betala den där "straffavgiften" som i Viktväktarnas språk kalar det för Veckoavgift.


Det är ju egentligen det som gör det att man får sig en spark där bak att få betala de där 130:-, för då blir man arg på sig själv!









 












 

Av Hanna Boman - 15 januari 2018 19:53

Hur många visste om att det är Tulpanens dag idag?

Jag visste väl inte om det, förrän det sas på radion imorse!

Brukar inte ha nån värst vidare koll på Temadagar under året!





#tulpanensdag2018






 








 

Av Hanna Boman - 14 januari 2018 18:42

Idag har vi varit hemma hos Mamma och firat hennes födelsedag.
He, det sammanträffade så pass bra att Eivor & Martin svängde in med bilen då jag nästan var framme vid porten!



#såbrajobbatavoss



Vi var där till klockan två, och då vankades det fika.


#kaffemedmjölk
#wienerbröd #punschrulle #dammsugare

Mumsigt gott fika!










 

Av Hanna Boman - 14 januari 2018 13:02

Vilken fantastiskt fin & bra gudstjänst man fick vara med om idag då!
On the Road spelade & sjöng, sen ledde Jonna & Filip oss i lovsånger!

Markus Fiedler predikade, som man väl egentligen ville höra mer av!

Sedan efter gudstjänsten så var det ju förstås Mingelfika också, fast jag "hoppade" det...eller rättare sagt så tog jag inte någon bild på det!




 

Jonna & Filip

 

 

 

 

 

 

On the Road

 

 

 

 

 

 

 

 

Markus Fiedler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 13 januari 2018 21:43

Nu när det fanns många biljetter kvar till den sista föreställningen av årets

Nyårsrevy Quattro Stagioni, 

så kunde inte Martina & Iris & jag låta bli att åka in på den!


Alltså, nu vet inte jag vad jag ska säga...mer än att det var en fantastiskt jätteROLIG revy...från 

början till slut!


Att jag inte skrattade ihjäl mig, för så mycket skrattade man helt klart!


Ni som inte var där, missade verkligen något!


Martina & Iris & jag hade en TJEJKVÄLL ikväll, vi frågade inte nån av 

de andra om de ville följa med!






TACK Martina & Iris för en väldigt rolig kväll!



      







 








 










 


















     

Av Hanna Boman - 13 januari 2018 15:58

Efter att vi hade varit i SecondHand klart, så hängde jag med dem hem för lite lunch.
Och då valde jag att äta "Potang/Moussaka" (rester) så det fanns lite att välja på kan man väl säga.
Gott var det, en liten annorlunda rätt!

Sen provade jag på en Toast också, med lite "taco-köttfärs" som Iris fixade eftersom jag bad henne (men finns ingen bild på denna).





TACK för goo & trevlig lunch!


  



/Tjingeling








 

Av Hanna Boman - 13 januari 2018 13:44

Nu har man varit i SecondHand för första gången i år, fast bara som en "vanlig människa"...eller hur man nu ska uttrycka sig! (inte någon jobblördag i alla fall)

Innan vi satte oss för att fika, så blev det en runda för att kolla lite grejer i affären.
Och vad hittade jag, om inte två stycken värmeljusstakar?
Jag har ju "inte" några alls sedan tidigare...eller!
De kostade 5:- /st.

Sen så blev det väl en ganska så lång fika på Café 2, vi satt där länge i alla fall innan vi fortsatte kika på fler grejer o sedan betala!



TACK för en mysig stund idag Martina & Iris & Edin!


  








 













 

Av Hanna Boman - 12 januari 2018 18:53

Nu "lovade" väl jag här i förra veckan att jag skulle räkna ihop alla antalet besökare från min första 

början av mitt bloggande -2010.

Men jag startade ju inte förr'än i augusti med att blogga, så därifrån har jag ju räknat då!


  • 2010   254
  • 2011   1305
  • 2012   3045
  • 2013    4432
  • 2014    8515
  • 2015    18371
  • 2016    11588
  • 2017     9277

 

 

Jag hoppas ju nu i alla fall att jag har räknat rätt, om jag inte har gjort det...så får det 

väl bli en redigering någon gång framöver!

 

 

 

 


TACK för att just DU läser

min blogg!




      

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards