Alla inlägg under mars 2018

Av Hanna Boman - 26 mars 2018 21:58

Nu så har äntligen den här veckan kommit då Vi i femman sänds i TVBarnkanalen!

Så ikväll var det Engelska skolan Sundsvall som mötte Vilans skola i Nacka.


Och som alltid är ju dessa barnen grymt duktiga & snabba på att

svara på frågor!

Nu är det väl lite annorlunda när det är TV-sändning, men ändå 

är de ju duktiga!


Men det var ju en övelägsen seger till Engelska skolan Sundsvall, för de 

vann med hela 43 poäng medan Vilans skola Nacka kammade

hem 25 poäng!





#viifemman2018     

#barnkanalen




 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 mars 2018 20:27

Eftersom jag inte tog mig till någon gudstjänst alls idag, så har jag nu istället sett på dagens

TV-gudstjänst via SVTplay.

Och denna gudstjänsten var från Betelkyrkan i Örebro.

 

Predikanten för dagen var generalsekreterare Equmenia

Carin Dernulf.


En fantastisk predikan som jag nog kände att jag ville höra mer av, men nån gång måste den 

ju ta slut vilket kändes bra. 

 

 

TACK Carin!



  




De hade även en fantstisk BARNKÖR som sjöng, där även 

Ingemar Olsson också sjöng ihop med dem!

En del sånger kände man ju förstås igen!




 

Carin Dernulf










 

Ingemar Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Betelkyrkan Örebro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
















 

Av Hanna Boman - 25 mars 2018 18:12

Hur många har ätit våfflor idag, eftersom det är VÅFFELDAGEN?

Nope, jag har inte gjort det än i alla fall o kanske inte kommer bli heller!

Men kanske en annan dag nu nästa vecka, för så vitt jag vet så kan man väl

äta våfflor andra dagar också...eller hur?




#våffeldagen






   











     

      

Av Hanna Boman - 24 mars 2018 15:47

Och efter att Iris & jag hade gjort SecondHand färdigt, så blev det bussen hem till Ravnbös.
Så då har vi ätit lite lunchamat, som blev en väldigt god PASTAGRATÄNG!
Självklart var det ju sallad till också, lite plocksallad kan man väl säga att det var.
Gotteligottgott!

#tackförengodpastagratäng







 

Av Hanna Boman - 24 mars 2018 15:08

Nu har Iris & jag haft en mysig stund i SecondHand idag som först började med lite "kolla-grejer-runda", för jag var typ fortfarande mätt efter alla chips igårkväll (för er som läste mitt blogginlägg från igår, förstår nog alldeles säkert vad jag menar).

Efter vi hade strosat omkring lite till, så tyckte vi att det var dags för fika o då var det både gott & mysigt att sätta sig ner och fika.





#2kopparkaffemedmjölk #1cocacolalight #1trekantsmacka
#1wienerbröd




 




TACK söta Iris för att du ville hänga med mig några timmar idag!



  




/Tjingeling

   












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards