Alla inlägg under mars 2018

Av Hanna Boman - 15 mars 2018 23:12

Nu ikväll har vi haft våran sista gång med Alpha, eller hur det nu var.
Mnja, för det är ju en gång till om två veckor!
Men den här gången pratade vi i våran grupp om de olika ämnena vi har haft dessa veckorna:

  • Nytt hjärta
  • Nytt mål
  • Ny inställning
  • Nytt ansvar
  • Ny vänskap
  • Ny tillit
  • Nya ambitioner
  • Nya resurser
  • Ny frikostighet





Dessa olika ämnena har vi haft under hösten o våren, så nu ikväll gjorde vi en sammanfattning om vad Alphan betytt för oss var & en.

Väldigt roligt att få höra var o en, vad vi har tyckt genom dessa veckorna!

Men som vanligt innan vi satte oss i grupperna, så blev det ju mat/fika först. Och denna gången serverades det varma mackor, som var riktigt goda ihop med en sallad till!












 












 








 














        




Av Hanna Boman - 14 mars 2018 21:11

Oja, nu var det ju ett tag sedan som det var Stickcafé (en månad sedan sist)!
Hehe, och idag så tog jag med mig min stickning. För jag hittade ju den, eftersom jag inte sitter

hemma och stickar så ligger den ju inte framme direkt.
Fast hur mycket stickade jag då?
Ptja, ett eller tvä varv blev det nog!

Och inte att förglömma, så serverades det ju kaffe & kaka med.

För är det Stickcafé så är det!







 











 

Av Hanna Boman - 13 mars 2018 21:42

Nu ikväll så har det varit MUS-möte igen, eller det är ju det vi brukar ha en gång i månaden.
Så nu var det dags igen helt enkelt!
Sofia skulle ha haft inledningen, det var lite svårt för henne...eftersom hon inte var där (så det skippades).

Sören fixade fikat, och det var mycket gott!

Hepp, när frågan kom upp på hur många som ville ha kaffe så kollade jag på klockan o den visade "halv åtta" typ. Just då svarade jag "JA" på att jag ville ha kaffe, men ändrade mig sedan till te när jag kom ut i köket o fixade i ordning mina mackor kort & gott!






~~Mariedalskyrkans Unga Styrelse~~







 
















 

Av Hanna Boman - 13 mars 2018 16:36

Ännu en tisdag som jag & Birgun fikat ihop då hon gick på rast (hennes jobbtisdag) där idag!
Jag tycker det är så mysigt att ta mig dit ibland, bara för att ta en fika.
Och självklart blev det en go pratstund också, som vanligt!



#3kopparkaffemedmjölk   #tvåtrekantsmackor  #chokladboll


 

 




TACK för den här stunden idag Birgun, alltid lika trevligt!


  







 














 









Av Hanna Boman - 13 mars 2018 16:07

Ännu en TEMADAG att beakta, eller vad säger Ni?

Mnja, detta är ju nånting som inte jag längtar efter att få äta en Mazarin!

Baraför att jag tycker att den är för torr, smakar inte gott i min

mun i alla fall! 


Så jag har inte ätit en Mazarin idag heller!

 

 

 


#mazarinensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 mars 2018 22:32

Efter scoutgudstjänsten ikväll, då var det dags för en liten sångövning med MIXAT-kören och då började vi öva (utan uppsjungning) klockan 19:45.

Den här övningen blev bara lite snabbt inplanerad genom ett mail i lördags. Nu visste vi väl att vi var inplanerade o sjunga på sndagens gudstjänst (18/3), men har liksom inte fått in mnågot övningstillfälle tidigare.


Och nejdå, det var eller är bara fyra sånger eller så som vi ska sjunga...och det är sånger som vi kan sedan tidigare!


Vi var väl 6-7 stycken som samlades och övade!














 

Av Hanna Boman - 12 mars 2018 22:07

Nu den här kvällen har det varit Scoutgudstjänst på scouttid då förstås klockan 18:30.
Och det var väldigt glest i bänkraderna, inte många församlingsmedlemmar!

Många scouter var det o de fyllde väl upp 4-5 bänkrader.




   

 

Sören Lund

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

   

Märkesutdelning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 12 mars 2018 12:42

I fredags (9/3), kom ytterligare ett barn i kungafamiljen!

För då kom prinsessan Madeleine & Chris O'Neills tredje barn.

(jag visste inte ens om att det skulle bli ett till...)


Och idag då så har deras dotter fått sitt namn som blir

ADRIENNE Josephine Alice!


Det Bästa av allt är väl ändå att hon blir hertiginna av Blekinge!

 

 

 



#adreiennejosephinealice

#hertiginnaavblekinge


 

 

 

 

 

 

     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards