Alla inlägg den 25 maj 2018

Av Hanna Boman - 25 maj 2018 23:52

Jahaja, idag så tog jag mig ut till kyrkan o hängde med ungdomarna.
Och jadå, jag skulle väl egentligen bara dit för att lämna en sak...fast jag stannade kvar hela kvällen.
Det serverades "Tacos med tillbehör"!
Väldigt gott & mätt blev man!
Nu vet jag väl inte riktigt hur många vi var sammanlagt, men tror det var 17 stycken i alla fall.

/Tjingeling






 












 

Av Hanna Boman - 25 maj 2018 16:47

Nu idag så har jag varit till Habiliteringen för första gången i år faktiskt (jag brukar ju annars "springa" där som en tätting vid den här sidan på året annars).

Och idag var det då dags för den här årliga CPUP-mätningen (som jag har gjort i några år nu, men minns bara inte hur många...men skulle nog nu kunna vara femte året på rad om jag tänker efter lite).

Men det man gör på en CPUP-mätning är att mäta ens rörlighet i fotleder & handleder & ben & armar & fingrar.

Sen får man svara på lite frågor som t ex hur man ligger (rygg/mage/sidan). En hel del frågor som man ska svara på, som t ex "hur många timmar man sover" & "hur många timmar man sitter under en dag".

Ja, lite sådan frågor och även om man har kommit igång med cykling (en sak som jag brukar göra den här tiden på året, men än har det inte blivit några långa cykelturer).


Men det är nånting som jag kommer komma igång med så småningom!










 










 











     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards