Alla inlägg den 16 augusti 2018

Av Hanna Boman - 16 augusti 2018 22:32

Jepp, nu hade vi väl planerat att ta en Balkongfika ikväll...men vi satte oss inne o hade balkongdörren öppen (brukar vara så såhär års här hos mig).

#kaffemedmjölk
#gröntte
#pågensvaniljgifflar
#franskavåfflor
#biskvi


 

 

 

TACK Maria för att du kom & förgyllde några timmar

här hos & med mig!


   









 


Av Hanna Boman - 16 augusti 2018 12:32

Jahaja, idag är det visst SURSTRÖMMINSPREMIÄR!

Och det var väl inget som jag visste om egentligen, inte att det tydligen alltid är den tredje torsdagen i augusti varje år! Fast o andra sidan är det inget som jag "längtar" efter heller, ätit det har jag gjort ihop med en del av den äldre "generationen" från församlingen...men som sagt inget jag längtar efter!

Jag tyckte väl att det smakade rätt okej, med alla tillbehören till o det är ju så man ska äta det. För att äta en surströmmingsfilé utan någonting till. 

Jodå, det har man ju hört att man inte ska göra så därför har jag ju aldrig gjort det heller.



#surströmmingspremiär2018




 

Tvivale, såhär ser det inget gott ut










 

Men det här ser ju godare ut 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards