Alla inlägg under oktober 2018

Av Hanna Boman - 18 oktober 2018 12:27

Åååh, vad gott...idag är det CHOKLADMUFFINS DAG!

Kanske att man ska baka en sats chokladmuffins idag då, eller?

Hur många har laddat med att baka chokladmuffins till just den här dagen nu då?

Hehe, jag har ju då rakt inte gjort det...och kommer nog inte göra heller!

Men visst är det gott med kaffe chokladmuffins?

Och det kan man ju fika på vilken dag som helst på året, eller hur?






#chokladmuffinsdag2018




 










   



Av Hanna Boman - 16 oktober 2018 22:18

Men ojojdå, hur längesedan var det jag var med på en övning med Second Voice nu då?

Ja, det var ju att väldigt bra tag sedan eftersom jag har tagit ett break nu för en ganska lång tid tillbaka!

Och nu ikväll så tog jag mig dit bara lite för att vara med på en helt vanlig övning, men det var ju lite svårt 

att inte vara med o sjunga ändå.

Först så satte jag mig allra längst med i kyrksalen, men sen när alla hade satt sig på sina platser 

strax innan halv sju...då flyttade jag fram och satte mig längst ner bakom den sista bänkraden bland kören!

Nu var det väl bara två eller tre sånger som jag kände igen och kunde sjunga med, annars så har de hittat

en massa nya sånger under den här tiden som inte jag har varit med.


Väldigt roligt att höra nya sånger också förstås, så men inte har samma

repetuar fortfarande!











 

Av Hanna Boman - 16 oktober 2018 18:03

Nu så fick det bli middag eller så på Mc Donald's idag, och det var ju inte helt fel faktiskt.
Den här gången så bad jag om att få sötpotatis pommes istället för vanlig pommes, det hade ju inte jag riktigt förstått tidigare att man behövde säga till om det vid beställningen.

Så idag fick jag för första gången äta sötpotatis pommes, vilket smakade väl sådär. Annorlunda smak än vanlig pommes förstås, men...

#baconclubhouse&co
#sötpotatispommes
#cocacolazero








 













 

Av Hanna Boman - 16 oktober 2018 16:47

Jaha, och så blev det en fika på Café 2 den här tisdagen med...utan att jag ens hade kommit överens med någon!
Så jag bara satte mig på en buss och tog mig dit lite huxflux sådär, men jag fick ju ändå ha lite fikasällskap (det är ju lite var man sätter sig för nånstans förstås...)
Idag blev det fika ihop med Asta & Siv & Sylvia!

Trevligt att komma dit på lite fika ibland, utan att ha bestämt med någon speciell!

#2kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#halvfralla
#chokladboll

 

 

TACK för en trevlig fika tillsammans med er idag hörrni!


  







 









 


Av Hanna Boman - 15 oktober 2018 14:04

Och idag är det visst FETAOSTENS DAG på dessa TEMADAGAR!

Men vad tycker jag om FETAOST nu då, tror ni?

Jodå, att jag gillar fetaost är ju helt klart...men äter det gärna i en sallad

i så fall och inte "bara" som det är!




#fetaostensdag2018






 



 







   

Av Hanna Boman - 14 oktober 2018 22:04

Idag på självaste TACKSÄGELSEDAGEN så var det kvällsgudstjänst hos oss klockan sex!



Fast till en början så var det nog meningen att inte jag skulle ta mig dit, eftersom jag inte kunde hitta mitt busskort.
Förstod inte var det var för någonstans, men i mitt "lilla" minne så skulle det ligga i handväskan...vilket det sedan gjorde, fast i ett annat fack. Så jag "kutade" till den "sista" bussen...som gjorde att jag var lite sen, men "bättre sent än aldrig"!

En fantastiskt fin & bra gudstjänst där On the Road spelade & sjöng både med oss o för oss!
(jag tror nog att man fick sjunga med i alla sångerna, om man ville o kunde. Eftersom texterna kom upp på väggen, med hjälp av projektor).


Man blir alltid så glad av att höra dem, så skulle ju varit retfullt/dumt och missa!







   








 

Markus & Jon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 














Av Hanna Boman - 14 oktober 2018 08:58

För er som har missat, så är det då Räkmackans dag idag bland dessa TEMADAGAR!

Och hur gott är det inte med en Räkmacka? 

Om jag skulle få just den frågan, så nog sjutton skulle jag ha svarat:

"Det är ju hur gott som helst, jag älskar Räkmacka!"



~~och det ska vara med massa räkor på, då är den som godast!~~







#räkmackansdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 13 oktober 2018 21:31

Jaha, jag hann ju även med ett KYRKKALAS idag med...eller hur var det nu med det nu då egentligen?
Njaej, jag hann liksom inte in till stan igen till den här dagens KYRKKALAS i Pingstkyrkan.
Hehe, men jag hann ju att få vara med på Glassbuffé i alla fall...alltid något!

Och hela Café Ankaret kryllade det av en massa barn ihop med föräldrar också förstås!

Samma eller lika sorters glass idag ihop med såser & strössel & pinnar & kex & minimarshmallows & paraplyer!









 











    













 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards