Alla inlägg under december 2018

Av Hanna Boman - 16 december 2018 17:27

Efter gudstjänsten så blev det en fika borta på Café 3 G, och det blev nog lite sådär sporadiskt...eller vad ska ma   n säga!
Det var en samtalsgrupp från Pingstkyrkan ?Unga Vuxna==

De brukar väl samlas efter gudstjänst ibland och nu då fick jag hänga med!


TACK för att jag fick följa med!








 















 


Av Hanna Boman - 16 december 2018 15:37

 



Idag så är det TREDJE ADVENT, som jag har firat nere i Pingstkyrkan.

En väldigt fin gudstjänst, där det var dop som inte jag visste om...men det behöver man ju inte veta eller vara planerat i förväg (...och tyvärr så missade jag att ta bilder på självaste dopakten)

Elsa Joehlsson var den som höll i sång & musik, väldigt trevligt och fint!


#gästsångare





Och Göran Olsson predikade som vanligt väldigt BRA!








 

Elsa Joehlsson

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 15 december 2018 14:53

Nja, vet väl inte riktigt om man kan kalla det för frukost idag med tanke på att vi inte började fika eller så förrän strax efter klockan elva (så då får man väl kalla det för BRUNCH).
Men varken Bea eller jag hade ätit frukost hemma innan, så...  

Och visst hade vi en mysig stund tillsammans, hade visst mycket att prata om för varandra. Så vi satt väl där på plats till en bit efter klockan halv ett!


#3kopparkaffemedmjölk #köttbullemacka
#chokladboll




TACK goa Bea för en mysig stund tillsammans

med dig idag!



  




 
















 

Av Hanna Boman - 13 december 2018 21:23

Idag på eftermiddagen så var Karlskronas Lucia uppe på Wachtmeister.
Så stämningsfullt & fint, nu fick man ju inte den allra bästa platsen

precis...men fick i alla fall se & höra ett luciatåg på självaste Luciadagen!








#karlskronaslucia2018







   







 














 











Av Hanna Boman - 13 december 2018 20:41

Luciadagen idag och visst jag har varit till VikVäktarna, precis som alla torsdagar

så har jag varit där som sagt!

Och vad pratades det om den här dagen då?

Jodå, visst pratades det om den stora helgen eller helgerna som kommer

nu med rask fart (jul & nyår)!

Frågan var väl idag: "Hur många är nervösa inför julen"?

(...och då är det ju maten & allt annat man stoppar i munnen)


Njaej, jag är nog inte så nervös med tanke på hur många jular som jag nu har varit 

viktväktare nu.

Men visst vill jag väl att det kommer gå bra med både tänket och annat, vad 

som stoppas i min mun!


Jahaja, och vad visade vågen idag då då jag "skuttade" upp på den?

Ptja, lite snäll var den väl ändå...med tanke på att den visade ju MINUS!

Fast det var ju inte ett jätteMINUS, utan det blev 68,3 kg som resulterade i -0,2 kg.

Sen så tror jag på att det nog kanske kommer bli ett större MINUS nästa vecka!


Skärp till dig nu då Hanna!











 

Av Hanna Boman - 12 december 2018 18:17

Och den här dagen så är det JULSTRJÄRNANAS DAG, ännu en TEMADAG som 

man kanske vill minnas...eller?

Äsch, jag vet väl inte riktigt!

Jag har nog aldrig ägt nån JULSTRJÄRNA!


Men visst är de fina, där de står?





#julstjärnansdag2018       

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 december 2018 21:47

Nu ikväll så har vi haft MUS-möte, och enligt planering så sattes det igång klockan 18:32 (brukar annars ofta vara nån minut sena)

Fattades ser några större beslut ikväll då?
Hoppsan, det skulle jag ju ändå inte få berätta om här (är ju liksom inte offentligt...)

Men annars så betade vi av punkterna en efter en, utan problem.

Och vad ska man säga om fikat då, som Martin fixade för allra första gången!

Eeh, jomen det var ju lite ovanligare än vad det brukar vara.

Okej, olika sorters frallor var det ju förstås...men sen var det bara olika sorters tuber med mjukost.
Självklart så serverades det ju kaffe & te & saft också.

#tubfika

#baconost #laxpastej #salamiost #kallesrandigaoriginal #mildost


/Tjingeling









 






 



























 

Av Hanna Boman - 10 december 2018 21:52

Den 10 december & det är Nobeldagen idag!




 




Och jag kan ju inte säga att jag nån gång har suttit bänkad framför TV:n hela dagen.
Hehe, jag trodde nämligen att det först började klockan 20...men inte riktigt enligt text-TV då.
För det har hållt på i stort sätt hela dagen, med både Fredsprisutdelningen från Oslo & Prisutdelningen.
Så nu ikväll så är det Banketten som håller på & Nobelmiddagen!



#nobeldagen2018









   






   








   










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards