Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Hanna Boman - 17 januari 2019 19:02

Nu den här kvällen så har den andra kvartsfinalen gått av stapeln i Vi i femman, och denna gången tävlade 

Östra Torpsskolan klass 5A från Karlskrona mötte Nättrabyskolan klass 5B från Karlskrona.

Och JA, dessa femteklassare är ju så fantastiskt duktiga att man kan inte fatta hur de bara hinner höra/fatta frågan innan de svarar.


Själv skulle ju inte jag klara av att vara så snabb att svara på frågorna, inte en chans...hehe!



Den här kvällen var det verkligen en jämn match från början till slut, så spännande helt klart!




Så ställningen för kvällens match blev 40 poäng till Nättrabyskolan klass 5B medan 

Östratorpsskolan klass 5A skrapade ihop 39 poäng.

Detta var den jämnaste ställningen i mannaminne!




#viifemman2019





 

Nättrabyskolan






 

Östratorpsskolan

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

 

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







      








Av Hanna Boman - 17 januari 2019 16:33

Jahaja, jag har varit till ViktVäktarna även denna torsdagen. Precis som alla torsdagarna, så

måste ju jag te mig dit!

Idag var jag ju där som vanligt 

Och idag så skulle vi ta reda vårat "Varför"?

"Varför tog JAG mig till ViktVäktarna"?

Så då fick vi sätta oss i grupper om tre stycken i vadera ungefär.

Och vi satt väl i grupperna ungefär fem minuter, vilket kändes helt okej!

Jag kan ibland tycka att det är BRA och få sitta i samtalsgrupper ibland.

Men sen efteråt så blir det ju att vi får tala om för ALLA sedan, vad vi har kommit

fram till typ!


Oups, men vad visade vågen idag då jag "skuttade" upp på den?

Jodå, visst var den snäll emot mig...med tanke på att den visade 68,8 kg

vilket resulterade i -0,8 kg.

Så jag blev glad & nöjd idag, tjohooo!










     



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards