Alla inlägg under april 2019

Av Hanna Boman - 25 april 2019 18:58

Jahaja, då har man varit till ViktVäktarna och den här gången var det ju som vanligt Workshop!

Oja, jag var ju där som alltid på lunchtiden...varför ska man ändra på det liksom?

Det allra bästa är ju att komma på samma tid varje vecka, men ibland så får det ju bli en annan tid med!



  1. Ät det du gillar men som du känner att du borde avstå
  2. Bestäm dig hur mycket du vill äta och hur du ska få tag på det (en portion kan vara lämpligare än att köpa hem en hel förpackning)
  3. Räkna ut SmartPoints värdet
  4. Välj när och var du ska äta det. En kaka från bästa bageri kan kännas mer speciellt än en från ditt skafferi hemma, vilket minska risken att du överäter.
  5. Njut av det tillsammans med andra för att tysta eventuell självrisk över vad du "borde" äta. Du äter troligtvis mindre!

Och vad visade vågen idag då jag skuttade up på den? Oja, den var väldigt snäll med tanke på att den visade MINUS!


Så idag blev jag glad, även om den hade fått ge mig lite till MINUS! Men som sagt så visade den 68,4 kg som resulterade i -1,2 kg.  ~~lika mycket hade jag ju gått upp förra veckan~~


Nu så fortsätter jag såhär till nästa vecka, för jag vill verkligen bara rasa i vikt NU!








 










Av Hanna Boman - 24 april 2019 21:58

Och så har jag hunnit med en runda till Stickcafé idag med, vissa dagar hinns det mycket i mitt liv på en och samma dag!
Nu var väl jag där nere efter att ha varit på sjukhuset, strax innan eller efter klockan fem.
Nää, den här gången tog jag inte med mig någon stickning alls eftersom jag hade varit lite både här och där innan...
Hehe, en bra förklaring va?




 










 










 

Av Hanna Boman - 24 april 2019 21:07

Jepp, och nu så blev det äntligen av den här CPUP-mätningen! Den som skulle göras redan i mars månad, men det var då som jag inte kom mig för att komma i tid på morgonen.

Det brukar ju gå bra, och så även denna gången då. Fast sedan så är det en hel del "samvetsfrågor" som de ska eller behöver gå igenom också, som jag inte riktigt kan vara vän med ibland.

Så då brukar jag ju jag behöva fundera ett tag innan jag "vill/vågar" svara på dessa frågorna, hehe!


Men annars så gick mätningen/arna bra, inget som var bättre eller sämre än förra årets mätning! Fast de ska ju gå igenom mätningarna lite mera ihop med en ortopedläkare också, så helt grönt är det väl inte riktigt än...men själv tyckte väl jag att det gick bra.









 









 













 






Av Hanna Boman - 24 april 2019 20:59

Ojojoj, jag vet inte när jag åt Sushi sist!
Hehe, om jag ens vågar säga det...men det måste nog ta mig sjutton ha varit i somras!

Och då är ju jag en som verkligen älskar sushi!

Så nu var det ju hur gott och mumsigt som helst!

#misosoppa
#sushi10bitar






 









     

Av Hanna Boman - 24 april 2019 20:03

HOPPSAN!

 


Ojojoj, vad hände här igårkväll egentligen? Jag skrev ju ingenting om övningen efter att jag kommit hem!

(brukar väl i och för sig inte skriva efter varje övning, men ville väl göra igår på ett eller annat sätt...)

Så nu får det bli såhär kvällen efter istället.


Igår så satte vi igång med sångerna till VÅRKONSERTEN ordentligt, eftersom de sista gångerna så har det ju varit påsksånger också...blablabla!

Och jadå, jag tyckte att det gick bra att sjunga dessa sångerna nu utan att "blanda" in något annat också...

Nu just igår så var vi inte så väldigt många som övade, utan vi var en tapper skara av alla stämmorna vilket gick galant.









 


Av Hanna Boman - 23 april 2019 16:53

Oja, detta kan man ju säga att det blev en snabbfika på Café 2 idag!
Eh, när jag kommer bara sådär nån minut innan de stänger.
Och då fick det bli en snabbfika med Rosalia, som också kom lite i sista minuten tror jag...


#2kopparkaffemedmjölk #päronbiskvi #lattekaka #fikaför35kr




 



























 

Av Hanna Boman - 22 april 2019 20:58

Igår då det var kalas hemma hos Henrik, så fick man ju förstås träffa dessa två goa ungarna


Cleo & Bob!


Javisst, så var ju deras föräldrar med också.

Karin & Peter och Sofia & Jocke!'






 

Bob & Sofia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cleo sitter i mamma Karins knä

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bob & Jocke

 

 

 

 








Av Hanna Boman - 21 april 2019 20:44

Inte nog med att det är påskdagen idag, utan det är ju Henriks födelsedag också!


Så strax efter klockan tre, kommer ett stort gäng in till honom på Alamedan!
Vi var väl i runda slängar nio stycken som började sjunga för honom då!

Han hade haft gratulanter i omgångar, för när vi kom

pappa & Charlotte och Karin & Peter & Cleo och Sofia & Jocke & Bob och jag...

då var det en del som gick.

Och vad serverades det på om inte fika med sju sorters kakor!


Sen var det ju lite presenturdelning/presentöppning!

Av mig så fick han strumpor & oreo ägg!




 

...röda strumpor önskade han sig, men han fick

andra färger också

 

 

 

 

   




#3kopparkaffemedmjölk

#7sorterskakor

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards