Alla inlägg under maj 2019

Av Hanna Boman - 17 maj 2019 14:08

HOPPSAN!

 

 


Jahaja, och vad hände här då? Eeh, samma sak som vid förra inlägget (vilket inte skrevs igår heller...)


Men igår så var jag ännu en gång till sjukgymnasten, vilket blev ett lite snabbara besök än de tidigare gångerna...

För det han ville visa o lämna över till mig var att jag skulle få en ny Rolle, verkligen inte fy skam alls. Fast frågan är om jag kommer vara nöjd med denna, eftersom de inte tillverkas fler av den sorten som jag har haft tidigare...


Sen så fick jag mitt träningsprogram laminerat i nytt skick, eller hur man nu ska förklara. Förra veckan fick jag bara det på ett vanligt "lösblad", och bad honom att jag ville hellre ha det laminérat. Så det fick jag igår också och att vi bara gick igenom dessa övningarna igen vad som står på programmet.


Och nu sägs det att jag ska träna dessa grejerna 2-3 gånger i veckan, vilket jag ju känner att jag måate om jag inte ska trilla något mera vilket jag ju inte vill. Huvaligen!










 













 




Av Hanna Boman - 17 maj 2019 12:32

HOPPSAN!

 

 


Ojojoj, vad hände här nu då? För just idag har ju inte jag varit till ViktVäktarna precis, eftersom det var torsdag igår!

Men jag vet inte riktigt varför jag inte uppdaterade någonting igår, det var nog för att jag var alldeles för trött!

...okej ursäkt, eller?

~~det som har hänt (att jag inte uppdaterade igår), det går inte att göra nånting åt nu efteråt!~~


Och vad pratades det om igår då på veckans Wellnes? Jepp, det pratades om?


Öpnna upp för nya tankesätt

 

ATT GÖRA


Dina tankar påverkar hur du agerar. Så här kan du förändra dem:

  1. Var uppmärksam på om ett bakslag eller en utmanande situation triggar tankar som "jag han inte", eller "jag är dålig på detta".
  2. Bevisa motsatsen för dig själv. Hur kan du lära från bakslag? Vad kan du göra annorlunda nästa gång? Ju oftare du bevisarför dig själv att du kan påverka dina tankar och hur du agerar desto lättare blir det att tackla nya utmaningar.
  3. Funderar över vem/vad som kan hjälpa dig längs vägen, t ex vänner, andra medlemmar på din workshop eller på Community.


Jaha, och vad sa vågen igår då jag "skuttade" upp på den? Nja jo, den visade visst ett litet ynka PLUS (vilket jag nu lite efteråt kan förstå varför, men inget jag tänker berätta här...)

Så vågen igår visade då kort och gott 69,4 kg vilket resulterade i 0,5 kg.



Bättre tur till nästa vecka Hanna, eller hur?













 

Av Hanna Boman - 15 maj 2019 20:28

Och så är det visst KARDEMUMMABULLENS DAG idag, men jag har inte ätit en enda 

KARDEMUMMABULLE alls!

Även om det är gott, eller kan vara gott ibland!

Är inte så värst ofta som jag äter just KARDEMUMMABULLE ärligt talat!




#kardemummabullensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 maj 2019 18:17

Oja, idag har i alla fall jag fått göra mitt premiärbesök ute på HaiSonAmiralen!
Verkligen supermysigt & jättegott!
Bara det att typ alla hade planerat att komma dit och äta lunch/middag klockan 13, väldigt många pensionärer.
Så det var lite trångt att hämta buffé-maten, men visst funkade det o var farligt gott.

Ååh, till och med så de hade sushi...men första vändan jag gick så glömde jag både ta soja & sås.
Oups, hur tänkte jag där?

Men fick ju ta vid "ombacket" istället!

Eeh, nu så blev det ju bara mat till mig & Bea...för Charlie hade ätit i skolan.

Efter att jag hade tagit till mig min första mat, så gick Bea & Charlie för att kolla vad som fanns...och då ville inte Charlie ha något även om han var hungrig.

Sen så blev det ju förstås EFTERRÄTT också, friterad banan & friterad ananas & mjukglass & sirap.
Eftersom det ingick ju i buffén!


TACK Bea & Charlie för mysig & trevlig lunch idag!








   









 







 

Av Hanna Boman - 14 maj 2019 22:42

Och nu ikväll så har vi haft den absolut sista övningen innan lördagens Vårkonsert, tyvärr har jag ingen koll på hur många sånger vi kommer att sjunga under kvällen (vilket jag kanske borde ha, men nej).

Vi har ju sjungit dem tidigare, då vi sjungit på gudstjänster o annat. Sen så har vi ju bara tragglat dessa sångerna nu efter att vi lagt påsken bakom oss!


Så nu sitter väl dessa sångerna som en smäck, eller?

Eh, ja du Hanna! Gör dem verkligen det för dig ärligt talat?





#vårkonsert2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 14 maj 2019 14:34

Efter att alltid tidigare haft en "bredbands-sticka" insatt i datorn hela tiden, så har jag nu sedan 

3 veckor tillbaka (23/4) är jag nu med Router & Wi-fi!


Och vad jag bara tycker att det är så himla skönt att "slippa" ha den där stickan!

Eftersom under den senaste tiden hela tiden krånglade då jag tittade på play-program,

som kunde trötta ut mig ganska många gånger...


Jag har med andra ord aldrig tidigare haft Router Wi-fi!





#routerochwifi











 








 








     





   







   


 







   



Av Hanna Boman - 13 maj 2019 20:03

HOPPSAN!



Och vad hände här nu då? Jo, jag tog mig lite huxflux ut till kyrkan i eftermiddags på RPG:s Stickcafé.
Det har väl inte hänt tidigare, men johodå...visst har det gjort det, fast det är många år sedan.


Hehe, det var på den tiden då busslinje 7 gick igenom Mariedal vilket den inte har gjort på massvis med år.

Jadå, trot eller ej...men nu så har jag börjat med en ny stickning, och det vet väl de flesta vid det här laget hur det kommer att bli.

Sen blev det ju fika med förstås, eftersom det heter ju Stickcafé...


#rpgstickcafe

#2kopparkaffemedmjölk
#bulle
#sommarbakelse #medhallonochgrädde

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards