Alla inlägg under april 2014

Av Hanna Boman - 30 april 2014 22:50

Då har man varit ute på Olsängsgården och där har det varit som vanligt Valborgmässofirande där manskören sjöng in våren under ledning av Bengt Bergman. Så nu har väl ändå våren kommit hit för att stanna va?


 

Valborgsmässoelden  


 



Manskören



Vårtalare var detta året Landshövding Berit Andor.



 

Berit Andnor




 


Av Hanna Boman - 29 april 2014 17:47

Jahaja, visst har jag varit ute och cyklat även denna dag...som egentligen inte skulle blivit någon cykeltur.

Men eftersom den hör glada "Muntergöken" kommit halvvägs till bussen och då kommer på att busskortet ligger hemma i jackfickan (jaa, eftersom det är tisdag idag så skulle ju jag har varit på sjukhuset och badat...men planen gick inte sådär lysande precis).

Så istället för att ligga på "latsidan" tog jag tag i cykeln igen och det blev en lite lagom runda även denna dag, och som i helgen så hade jag ju Runkeepern igång som gör att man får veta hur långt man cyklat.

Jag kommer verkligen fortsätta att köra med Runkeepern då jag ska ut och cykla långa sträckor, roligt och kolla av vecka för vecka nu också hur långt det blir per gång.



 



Mitt adrenalin känns verkligen på topp just nu och fler cykelturer lär det ju verkligen bli, så himla skönt! 



Av Hanna Boman - 27 april 2014 20:05

Jahapp, eftersom det är så fint väder så måste man ju passa på att ta ut hojen och ge den frisk luft och solljus.
Med andra ord så blev det en duktigt lång tur idag!
Frågan i fredags på Fredax var: "Vad är en adrenalinkick för Dig?"
Och svaret på den frågan kom jag på igårkväll.
Hehe, det är när jag har kommit igång med cyklingen på allvar och inte bara till & från Cityhallen typ!
Eftersom jag nu har varit ute på långa cykelturer både lördag & söndag, så känner jag mig bara mer och mer taggad för att cykla mera.

Min cykeltur idag blev en rejäl runda enligt Runkeepern, och jag cyklade förbi Residenset och Stumholmen. Sen kom jag ju mot Borgmästarekajen och för att inte svänga vänster så blev det höger och samma rutt som igår.
Eh, förstår ni nu kanske att jag är trött nu? Fast jag är inte utpumpat trött, utan känner mig bara lite lagom seg i kroppen... :)


   


 


       





Av Hanna Boman - 27 april 2014 15:51

Jodå, efter gudstjänsten idag så var det Kyrklunch som MU:s Scouter fixade till. Hehe, nu var ju det ju verkligen inte alla Scouterna som stod i köket och kockade ihop maten...utan det var Julia  & Jonna & Filip och sen så var det ju några ledare också, eller en ledare och resten var bara där och hjälpte till.

Mums, vad gott det var med; Rullader & potatis & sås & sallad.

Sen så var det ju självklart efterrätt också som bestod av; Chokladpudding & grädde & kaffe.


Pengarna till detta går då oavkortat till scouternas läger i sommar, så de kan åka allihop.




 


 



TACK Scouterna för en fantastiskt god lunch! 

Av Hanna Boman - 27 april 2014 15:34

Fin gudstjänst denna söndag då Håkan Bergström höll i predikan och gjorde det bra som alltid.

Predikan handlade om tvivlaren Tomas som var vittne till att Jesus var uppstånden igen på tredje dagen.

Sen så sjöng han en och annan sång också, en fin och trevlig gudstjänst idag helt klart!





 


       

Av Hanna Boman - 26 april 2014 20:57

Nu har ju jag varit duktig idag, om jag får säga det själv...för just nu är det ju ingen annan som kan säga något, eller hur? 

Jag satte mig på cykeln och cyklade en hejdundrans tur, hehe...nej då, så värst lång var den väl inte. Men om man kollar på min Runkeeper, så vet man ju exakt hur lång sträckan var och precis vart man cyklade.

Jag cyklade längs Borgmästarekajen och bort mot Pantarholmen. Jaa, jag kan väl säga att jag fäljde väl vägen tills det tog stopp. Hmm!

Med andra ord så cyklade jag bakom Tullskolan och ner vid Blåport och sen så blev det Pantarholmen igen och tillbaka samma sträcka igen... Borgmästarekajen och förbi Scandic och Varvsmuren. Sen så kom jag hem och är hemma nu då.

Men vad skönt det var att cykla denna sträckan nu, då känns suget mer efter att cykla ännu mera framöver.

Yes! 



   


   





    



Av Hanna Boman - 26 april 2014 19:17

Jajemen, idag så har det varit Bibelfrukost ute i kyrkan.

Och som vanligt så blir det ju först till att äta en go frukost tillsammans med andra från klockan halv tio, inte helt fel! 

Sen då från klockan tio så började studiet som handlade om både ditt & datt, hehe!

Nejdå, det handlade om Lukasevangeliet 6:13 och så framåt......till vers 20.


Och han gav dem denna liknelse: "En man hade ett fikonträd i sin vingård, och han kom för att se om det fanns någon frukt på det, men hittade ingen. Då sade han till sin trädgårdsmästare: 'I tre år har jag kommit och letat efter frukt på det här trädet utan att hitta någon. Hugg bort det! Varför skall det ta upp mark till ingen nytta?' Han svarade: 'Herre, låt det stå kvar ett år till, så skall jag gräva runt det och gödsla. Kanske bär det frukt nästa år. Om inte, kan du hugga bort det.'"


En gång undervisade han i synagoga på sabbaten. Där fanns en kvinna som hade plågats sjukdomsande i arton år. Hon var krokryggig och kunde inte räta på sig. När Jesus fick se henne kallade han på henne och sade: "Kvinna, du är fri från din sjukdom", och så lade han sina händer på henne. Genast kunde hon räta på sig, och hon prisade Gud. Men synagogföreståndaren, som förargade sig över att Jesus botade på sabbaten, sade till folket: "Det finns sex dagar då man skall arbeta. På dem kan ni komma och bli botade, men inte under sabbaten." Herren svarade honom: "Hycklare, finns det någon av er som inte löser sin oxe eller åsna från krubban också på sabbaten och leder ut och vattnar den? Men här är en Abrahams dotter som Satan har hållit bunden i arton år. Skulle hon inte få lösas från sin boja på  sabbaten?" Dessa ord kom alla hans motståndare att skämmas, men folket gladde sig över allt det underbara som han gjorde. Så sade han: "Vad är då Guds rike likt? Vad skall jag jämgöre det med? Det är som ett senapskorn som en man sätter i sin trädgård. Det växer och blir till ett träd, och himlens fåglar bygger bo bland grenarna." Vidare sade han: "Vad skall jag jämföra Guds rike med? Det är som en surdeg som en kvinna arbetar in i tre mått mjöl; till slut blir alltsammans syrat."










 









 



  

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards